Hoofdstuk 40.

200 16 7
                                    

'Drie keer raden wie er een voldoende had voor het proefwerk Aardrijkskunde van vorige week.'

Mila keek verveeld op van haar netflix-serie. 'Ehmm-'

'Ik ja. Ik heb gewoon een fucking zes en een half' viel Jesse haar vrolijk in de rede.

'Knap van je Jes' vond Mila waarna ze haar aandacht weer richtte op de serie.

'Niet vloeken in dit huis Jesse' verbeterde Marga haar zoon vanuit de keuken.

'In de tuin wel dan?' vroeg Jesse bijdehand aan zijn moeder.

'In de tuin ook niet' reageerde de vrouw serieus terug wat haar een paar rollende ogen van Jesse opleverde.

'Kom je nog eens van die bank af?' vroeg Jesse zijn zus, die nu al een week op hetzelfde plekje op de bank zat.

'Jaahaa' eerst even de aflevering af kijken. Mila drukte op de play knop waarna ze de serie weer verder keek.

'Ze moet echt er eens op uit' riep Marga tegen haar man. 'Het is niet goed dat ze de hele dag alleen maar binnen zit.'

'Ik weet het' verzuchtte Robert. 'We kunnen haar moeilijk dwingen. Wat wil je dat ik doe? Haar meenemen naar mijn werk? Dat is ook binnen.'

Thomas, hun oudste zoon, haalde zijn schouders op. 'Je kunt een vakantie voor haar boeken. Een klasgenoot is laatst weg geweest met srprs.me. Je hoort dan pas op het vliegveld waar je heen gaat. Best chill.'

Marga en Robert keken elkaar aan. 'Jij bent de rest van de week toch nog vrij?' vroeg Marga haar zeventien jarige zoon.

'Ik moet nog leren voor mijn tentamens' bracht hij zijn moeder ter herinnering. Normaal deed Marga al moeilijk over het afspreken met vrienden tijdens de tentamenweek.

Robert rolde zijn ogen. 'Ach kom op! Die kan je daarna ook nog wel leren. Het is maar een paar dagen. Jij wilt je zus toch ook weer blij zien.'

Thomas knikte zijn hoofd waarna Marga gelijk achter haar laptop ging zitten en een reis boekte voor de volgende dag.

'Je moet een koffer inpakken' riep Thomas enthousiast naar zijn zus die eindelijk haar laptop dichtgeklapt had. Ze was door alle seizoenen van haar favoriete serie heen wat haar een minder gelukkig gevoel opleverde dan ze van te voren had gehoopt.

Mila fronste haar wenkbrauwen. 'Waar gaan we heen dan?'

Thomas haalde grijnzend zijn schouders op. 'Geen idee. Daar komen we pas achter als we op Schiphol staan.'

'Toch niet zo'n surprise reis?' kreunde Mila.

'Is daar iets mis mee?' vroeg Thomas, zich van geen kwaad bewust. Jax was alleen maar positief geweest over zijn reis naar Athene.

'Alles Tho. Alles' liet Mila haar broertje weten.

'Je komt altijd in die rot steden terecht als Praag en Warschau met van die prut hotels honderd kilometer van de stad af. Zo werkt dat verdienmodel van die organisatie nu eenmaal' meende Mila.

'Goh. Dan wordt dat inderdaad een grote surprise' grinnikte Thomas. Hij zag zichzelf al in the middle of nowhere samen met zijn zus.

'We vermaken ons wel Miel' liet hij zijn zus weten.

De volgende dag stonden de twee oudste kinderen van de familie Koning op Schiphol te wachten tot ze hun vliegtuig in konden.

Mila scrolde door haar oude foto's en zag verschillende foto's met Kyle voorbij komen. Ze kon het alleen niet over haar hart verkrijgen om de foto's te wissen. Ze hechtte er veel te veel waarde aan.

Tweede KansWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu