Bab 4

8.3K 150 9
                                    

"Ya Allah zaki! anak mak! kenapa ni nak?!!" jerit rahimah

"ketepi kak, biar saya angkat dia" kata razak lalu menyelimutkan badan zaki dengan tuala lalu di angkatnya keluar dari bilik air.

"angkat dia razak, bawak dia ke ruang tamu. cepat.!" arah khadijah

"ketepi!" arah razak kepada rahimah dan watie. Razak mengangkat badan zaki ke ruang tamu. Rahimah menangis melihat anaknya kaku tidak bergerak. Keadaan anaknya begitu menakutkan mereka yang ada disitu.

"zaki! kenapa ni nak? kenapa dengan kamu ni zaki?!" rahimah menjerit lalu memeluk anaknya setelah dibaringkan razak di atas lantai ruang tamu

"razak, aku rasa baik kau pergi panggil pak wardi sekarang!" arah khadijah

"baik" jawab razak lalu meluru ke pintu rumah. Tiba-tiba angin hangat menderu kuat masuk ke dalam rumah apabila pintu rumah dibuka razak. Razak terkaku sebentar. Watie dan khadijah masing-masing mula ketakutan.

"kau kenapa ni razak?!" sergah hashim yang tiba-tiba muncul di muka pintu

"za..zak..zaki bang!" kata razak tergagap-gagap sambil menunding ke arah zaki

"razak, kau pergi panggil pak imam segera!" arah hashim

"Jangan!!!!" teriak zaki tiba-tiba. Zaki melompat dan mencangkung memandang razak, aksinya serupa seekor harimau bersedia menerkam mangsanya. Muka zaki berubah kehitaman, anak matanya tidak kelihatan lagi, hanya putih susu dan bercahaya di matanya. Rahimah segera memeluk khadijah. Watie juga begitu.

"arggghh!!" zaki menjerit kuat. Serentak dengan jeritan itu, semua yang berada di ruang tamu itu terkaku tidak mampu bergerak. Hashim cuba bergerak untuk mendapatkan anaknya. Razak pula mengigil ketakutan dan tidak mampu untuk beranjak walau sedikit pun, begitu juga dengan watie, rahimah dan khadijah. Mereka terus kaku berpelukan.

'ALLAHU AKHBAR ALLAHU AKHBAR...'Azan Maghrib mula berkumandang. Zaki berdiri kaku. Kepalanya tertunduk ke lantai. Semuanya kini kaku tidak bergerak. Azan Maghrib berkumandang kuat. Hampir 5 minit azan berkumandang, akhirnya suasana menjadi sunyi. Hanya bunyi curahan air dari pili bilik air yang tidak ditutup.

Kemudiaan, semerbak bauan asap kemenyan hinggap di hidung mereka. Zaki mula mengatur langkah untuk keluar dari rumah. Hashim pula yang tadinya kaku kini mampu bergerak menangkap zaki yang mula meloncat keluar dari rumah.

"lepaskan aku!!" arah zaki bersuara garau kepada hashim yang memeluk zaki sekuat-kuatnya. Zaki terlepas dari pelukan lalu mencangkung dihadapan hashim

"kau keluar dari badan anak aku ni setan!!" arah hashim

"razak, tolong hashim tu cepat!" khadijah bersuara

"jangan!!" pekik zaki kepada razak, badan razak yang kurus keding itu melayang ke belakang seolah-olah ditolak sesuatu yang amat kuat

"aahh!!" watie menjerit ketakutan

"kau degil! dia aku punya! jangan kau gangu aku lagi!" suara garau zaki yang dirasuk syaitan menakutkan rahimah

"jangan gangu waris ku!" kata hashim

"dia milik aku!!" jeritan zaki bergempita mengegarkan rumah hashim.

Zaki menerkam hashim. Hashim jatuh terlentang ke beranda rumah. Zaki kemudiannya melompat ke tangga rumah lalu terbang melayang dari kawasan rumah

"zaki!!!" jerit hashim yang kesakitan dihempap zaki tadi. Zaki kini sudah ghaib ditelan kegelapan malam. Hanya bunyi hilai tawa yang sayup-sayup menghilang ke dalam hutan. Zaki melarikan diri dari rumahnya. Bukan zaki yang sebenarnya melarikan diri, namun syaitan yang merasuk tubuh zaki itu.

Anak Ikan Innocent (Complete)Where stories live. Discover now