Selesai solat maghrib, zackruddin melangkah ke ruang tamu. Kelihatan rakan serumahnya, Sharif sedang tekun melihat skrin monitor laptop. Zackruddin duduk di kerusi bersebelahan sharif. Mata zackruddin di alihkan ke tv. Siaran berita Buletin Utama menarik perhatiannya
"kau ok ke?" sharif bersuara tiba-tiba
"ok je, kenapa kau tanya?" soal zackruddin pelik
"yela, mulai esok kau kene jalan jauh untuk ke sekolah." kata sharif memulakan perbualan
"jalan jauh? tak la jauh. Lagipun aku bukannya jalan. Akuu bawa kereta kan" kata zackruddin
"aku tau, tapi jaraknya macam jauh kan, kau kat pekan, sekolah tu kat kampung" kata sharif
"aku rasa ok je, lagipun kat sini bukannya bandar, mana ada jammed. Kalau bawa kereta tak sampai 20 minit lah" kata zackruddin
"berbanding kat rumah lama kau tu,jalan kaki je dah sampai kan, tak sampai 5 minit"
"memanglah, masalahnya aku nak guna internet, kat rumah tu tak ada coverage. Tu yang duduk sini, ada juga coverage walaupun 3G je, kau tanya macam tak suka je aku duduk sini?"
"eh mana ada zack. Kalau aku tak suka, takde lah aku terima kau sewa sama kat rumah ni."
"manalah tau, kalau kau tak biasa dengan aku ke"
"lama-lama nanti biasa lah kan"
"aku harap macam tu la juga"
"isteri kau tak risau kau duduk jauh-jauh dengan dia? yela kan orang perempuan ni leceh sikit"
"tak de la sha, ok je isteri aku. Dia pun faham kerja aku macam mana, so dia tak de la nak bising mana pun, malam nanti aku VC lah dengan dia" kata zackruddin lalu berbaring di kerusi panjang itu
"untunglah orang dah kahwin kan" kata sharif
"biasa jela. Tambah tambah berjauhan macam ni. Air naik kat kepala woooo. Hahahaha" balas zackruddin.
**********
Kereta milik zackruddin berhenti di tepi jalan. Hujan lebat mengaburi pandangan zackruddin. Zackruddin sedikit bengis dan menyalahkan dirinya kerana tidak membeli topup kredit telefon ketika pulang dari sekolah pada petang tadi. Akibatnya kini dia terpaksa meredah hujan lebat pada malam ini semata-mata ingin membeli kad isian semula. Jarak antara kereta dan kedai runcit itu agak jauh memandangkan semua tempat parkir sudah dipenuhi kenderaan lain.
Zackruddin mencari payung. Dia sekali lagi menyalahkan dirinya kerana payung yang ada di dalam keretanya sudah disimpanya di dalam bilik ketika dia memindahkan baranganya ke dalam rumah sewanya.Hujan masih lebat si luar keretanya. Zackruddin nekad untuk menempuh hujan itu. Zackruddin berlari melintasi jalan dan masuk kedalam kedai itu. Habis basah pakaiannya. Baju t shirt putih dan seluar pendek putih itu basah lenjun. Menampakkan tubuh badannya yang tegap dan selur dalam merah yang dipakainya.
"topup celcom rm50" pinta zackruddin kepada juruwang dikedai itu.
Setelah menyimpan kad isian itu didalam dompetnya, dia mengeluh melihat dirinya dalam keadaan basah lencun. Zackruddin melangkah ke luar kedai. Dingin menusuk ke tulangnya. Badan zackruddin mengigil kesejukan.
"cikgu pun basah?" zackruddin terkejut bila melihat fitri, anak muridnya mengigil kesejukan.
"ye, kamu ni dari mana?" tanya zackruddin
"baru balik mengaji cikgu" jawab fitri
"apa kamu buat disini?" tanya zackruddin
"saya beli barang dapur ni, emak pesan suruh beli bila habis mengaji tadi" kata fitri melihat zackruddin memeluk susuk tubuh tegapnya. Menampakkan seluar dalam merah yang dipakai gurunya. Benjolan yang timbul menarik pandangan fitri. Serta merta dada fitri berombak kencang.
YOU ARE READING
Anak Ikan Innocent (Complete)
Teen FictionMengisahkan serangan makhluk misteri ke atas remaja lelaki di sebuah kampung yang diberi nama kampung Permai. Apabila menjelangnya Maghrib, remaja lelaki tertentu akan diserang dan dirasuk oleh makhluk misteri ini. Pelbagai cara dan alternatif telah...