Alex Akhyaruddin (P.O.V)
'Alex Akhyaruddin bin Amry Davies,bangun sekarang!Ya Allah,apa nak jadi dengan kamu ni haih.Tulah mama dah kata lepas solat subuh jangan sambung tidur.Wake up now!Papa tunggu kat bawah tunggu kamu nak breakfast sama sama. Pergi mandi sekarang.In 5 minutes kalau akhyar tak turun bawah,jawatan CEO akan diberi pada abang kamu!' bebel Datin Hana kepada anak terunanya itu.
Suara Datin Hana cukup menganggu tidur Akhyar dan kata-kata terakhirnya membuatkan Akhyar bingkas bangun dari tidurnya dan terus masuk ke bilik mandi yang terletak di dalam biliknya juga.
Alex Akhyaruddin.Ye,itulah dia.Lelaki yang mempunyai rupa paras yang kacak kerana mungkin dapat dari papanya?Ini kerana papanya merupakan seorang lelaki yang berasal dari US.So,ada mix dan sebab itulah nama adik beradiknya ada nama omputih sikit.Haha.
30 minit kemudian...
'Good morning pa,ma,along,kak Reen and lastly si gedik' kata Akhyar sebaik turun dari biliknya dan menuju ke meja makan.
Akhyar lantas duduk dan mengambil makanan yang telah disediakan oleh mama dan pembantu rumahnya manakala si kakak hanya membuat muka derk apabila digelar gedik oleh si adik.Aryana Christine sememangnya anak paling manja memandangkan hanya dia seorang sahaja anak perempuan dalam keluarga Dato' Amry Davies.
'Awal bangun dik harini,kau buat apa ha malam tadi?'kata Alex Damien sambil mengangkat-angkat keningnya.
Alex Damien (28 tahun) ialah anak sulung dalam keluarga itu memang suka mengusik adiknya.Tetapi pada masa yang sama Damien seorang abang yang mengambil berat tentang keluarganya dan bersikap open-minded.
'Ah macam ko tak tau aku main futsal la ada friendly tournament'balas Akhyar kepada abangnya selepas menghabiskan kunyahan dalam mulut.
'Oh' balas Damien pendek.
'Kau bila balik rumah kau sendiri?'tanya Akhyar.
'Aik,macam nak halau je bunyinya.Lepas korang pegi keje,aku balik lah'
Akhyar hanya membuat mulut seperti 'o'.
Pagi itu,Akhyar nampak lebih segak dan tampan dengan kemeja hitam serta tie yang diikat berwarna merah bersama dengan kot.Yeah , i love this colour.
Selepas bersalaman dengan Datin Hana,abangnya serta kakak iparnya,kunci kereta dicapai.
Kaki melangkah ke kereta kesayangannya iaitu Lamborghini Aventador.Pintu kereta dibuka kasar dan kereta itu bergerak laju membelah jalan raya pada pagi itu.
Setibanya Akhyar di bangunan milik keluarganya,dia meletakkan tangan di poket seluarnya kerana itu memang sikapnya dan kawan-kawannya.Sebelah lagi tangannya memegang telefon berjenama Iphone Xr.Masuk sahaja di dalam pejabatnya,semua pekerja wanita memandangnya.
Yelah,anak bos kot.Siapa je yang tak tergugat¿Dahla muka mix,tinggi,bijak mengurus perniagaan,kaya plus anak Dato' pulak tu ha kau jah class eeyaii memang lah staf-staf wanita tergedik-gedik nak dekat dia hahahah.
Malangnya,Alex Akhyaruddin bukan sejenis lelaki yang melayan perempuan.Dia tidak akan bercakap dengan mana-mana wanita kecuali Datin Hana,Aryana Christine,Kak Reen iaitu isteri abangnya serta bakal PAnya(itupun atas urusan kerja).
Sampai di bilik kerjanya,Akhyar menghempaskan punggungnya di kerusi lalu mengambil fail-fail yang terletak di tepi meja dan berlalu pergi ke bilik papanya.
Tok tok tok...
Akhyar mengetuk pintu lalu masuk ke dalam bilik kerja papanya.
'Dato' nah,saya dah settlekan projek kita yang dekat Vietnam tu'kata Akhyar sambil menghulurkan fail tersebut kepada Dato' Amry.
KAMU SEDANG MEMBACA
Dia , Jodohku
PoetryAlex Akhyaruddin. - Seorang lelaki berumur 24 tahun yang mempunyai kacukan Inggeris.Cukup lengkap untuk menjadikannya antara lelaki yang digilai oleh kebanyakan wanita di luar sana.Namun,dia agak kasar apabila bercakap dengan wanita.Akhyar juga baka...