11th

4.6K 131 0
                                    

Eric Adrian(P.O.V)

Petang itu,Eric sengaja ingin pergi ke Paradigm Mall.Kebiasaannya,dia akan pergi bersama gang dia.Tapi,pada hari ini dia ingin meluangkan masa bersendirian.

Kereta kunci dicapai.Pintu kereta Mustang dibuka kasar.Setelah diberi keizinan dari mummy,keretanya memecut keluar dari kediaman mewah itu.

Setelah diberi keizinan dari mummy,keretanya memecut keluar dari kediaman mewah itu

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Eric nampak tampan dengan pakaiannya harini.Kekacakannya lebih terserlah apabila dia memakai spec hitam dan tangannya terletak elok di kocek seluar.

***

Sampai sahaja di Paradigm Mall,Eric terus menuju ke kedai pakaian yang berjenama.Tadi kata nak lepak je.Ni dah siap usha-usha baju ni.Confirm nak beli.Duit banyak pedehal.

Beberapa jam kemudian,Eric bercadang untuk minum-minum di cafe sebelum balik ke rumah.

Tetapi,hasratnya itu ditolak ke tepi apabila ternampak gadis yang telah berjaya memikat hatinya beberapa bulan lepas di situ.Dia agak terkejut apabila melihat dia sedang berpimpin tangan dengan seorang kanak-kanak lelaki.

Hatinya pada ketika itu usahla dikata.Sudah hancur lebur hangus.Ini kerana,dia mengagak bahawa gadis itu telah pun berkahwin.Tetapi kenapa bayangan suaminya itu tidak terlihat.

Jadi,Eric mengambil keputusan untuk menegurnya.Kut kut dia kenal aku lagi.Hm.Belum cuba,belum tahu.Hehe.

Tangan dimasukkan dalam kocek dan specnya masih tidak ditinggalkan.

   'Hye,still remember me?'tegur Eric pendek.Mukanya dimaniskan.

   'Hye'balas gadis itu.Dia seperti sedang berfikir dimana dia pernah terjumpa dengan lelaki itu sebelum ni.

   'Eric Adrian.Hm masa kita dekat taman?Jog?'balas Eric cuba menolong gadis itu untuk mengingati dirinya.

   'Ohhh'balas gadis itu lalu tersenyum.

Gadis itu berkata lagi.

   'What are you doing here?Do you have a date?'teka gadis itu sambil tersenyum.

   'Eh takdelah.Hahahah.Saje je datang sini.Tak tau nak buat apa kat rumah.And you?Your son?'tanya Eric sambil matanya tersenyum memandang budak lelaki itu.

Comel.

   'Absolutely nope.Anak buah saya.Saje je nak bawak dia jalan-jalan sini.Almost 2 years dia tak balik Malaysia.So nak lepas rindu,saya bawaklah dia datang sini'balas gadis itu.

   'Oh,i see.Then,awak nak pergi mana lepasni?Back to home?'tanya Eric.

   'Eh tak.Saya nak bawak dia minum.Takut nanti dia meragam pulak.Baru lepas main so hilangkan dahaga dia kejap.Hehe.'

Dia , JodohkuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang