Shuhada Danea (P.O.V)
Hit you with that ddu ddu ddu🎶🎶
Oh yeah oh yeahhhh🎶🎶
Hit you with that ddu ddu ddu🎶🎶Bunyi Iphone X berdering.Setelah melihat nama yang terpapar di dada skrin,Shuhada lantas menekan button warna hijau.
'ABANGGGGG.EISH RINDUU SIOT.lama kau tak call aku. ni takde angin takde ribut hang call aku.Awat?Meh habaq mai kat ceq' kata Shuhada kepada abangnya,Faliq.
'Eish kau ni pekak lah telinga aku.Saje je aku call just nak inform aku balik esok.'
'YAYYYY YIHAAA.OHYEAH OHYEAHHH.Hit you with that ddu ddu ddu.Bila gerak?Agak-agak pukul berapa sampai?Athif ikut tak'sekali lagi Shuhada menjerit kerana terlalu gembira dan terus menanyakan soalan yang bertubi-tubi.
'Besok tengahari sampai kot.Flight pukul 9'
'Oh,okay-okay.Nanti aku bagitau mummy.Eeeiii tak sabarnya nak jumpaaaa Athifff.rindu tau dengan diaaaa'
'Ehh jangan bagitau mummy.Aku nak buat surprise.Ha esok kau amik aku kat KLIA2 tau.Jangan lupa.Dah byee.Aku ada kerja sikit ni nak kene buat.See u tomorrow,Bye.'jawab Faliq.Malas nak melayan adiknya.
'Eh dah matikan dah?Aku tak habis cakap lagi.Eish.Sabar jelah'kata Shuhada dengan mata yang dinaikkan ke atas.
Shuhada lekas turun kebawah untuk mencari mummy&daddynya.
'Mummyyy ohh mummyy.Where are you?'jerit Shuhada.
'Eh kenapa ni.terjerit-jerit macam anak monyet.What's wrong huh?'kata Puan Sri Liza kepada anaknya itu.
'Hehe.Besok mummy masak sedap-sedap tau.Ada orang nak datang.'kata Shu dengan riak muka teruja.
'Siapa pulak nak datang ni?Ha,i knew it.Your future husband?'teka Puan Sri Liza.
Shuhada menggeleng-geleng kepala tanda tekaan mummy tadi salah belaka.
'Eish.Mama ni.Bukanlah.Ala tunggu jelah.Masak sedap-sedap tau'setelah habis bercakap,Shu lantas naik ke biliknya untuk sambung melihat drama korea.
Ini semua salah Mimi kerana telah berjaya mempengaruhinya menonton drama korea.Sampai sekarang,Shu masih lagi obses dengan drama korea.Haih.
Keesokan harinya...
Shuhada bangun awal kerana tidak sabar menunggu abangnya tiba.Dia perlu ke KLIA2 untuk mengambil abangnya.
Tengahari itu,Shuhada meminta izin kepada mummynya untuk keluar sebentar.
Shuhada membawa kereta Alphard kerana kereta itu agak besar dan mampu memuatkan barang-barang yang dibawa oleh abangnya.
Beberapa minit kemudian,Faliq memberitahu bahawa dia sudah sampai di Malaysia.
Shuhada terus menunggu sehinggalah ada seorang kanak-kanak lelaki menegurnya.
'Hye.My name is Athif Mikael'kata budak lelaki itu.
Shuhada yang terdengar nama 'Athif' terus mendukung dan mencium kedua pipi-pipi budak itu.Dia sudah tahu,itu ialah anak abangnya.
Pandang sahaja belakang,dia terlihat abang dan kakak iparnya tersenyum dan menuju ke arahnya.
Dia menurunkan Athif lalu bersalaman dengan kedua-dua orang yang amat disayanginya
'Assalammualaikum.Sihat ke Shuhada?'soal Kak Ayu kepadanya lantas memeluknya.
KAMU SEDANG MEMBACA
Dia , Jodohku
PoetryAlex Akhyaruddin. - Seorang lelaki berumur 24 tahun yang mempunyai kacukan Inggeris.Cukup lengkap untuk menjadikannya antara lelaki yang digilai oleh kebanyakan wanita di luar sana.Namun,dia agak kasar apabila bercakap dengan wanita.Akhyar juga baka...