Rayyan Malique (P.O.V)
Sampai sahaja di rumah,telinga Rayyan terus menangkap suara Aryan menyanyi.Bunyi macam baru nak turun bawah.
Bibik oh bibik🎶🎶🎶
Dimana abang saya🎶🎶🎶
Kalau bibik sudah tau🎶🎶🎶
Cepat bagitau saya,cepat bagitau saya.🎶🎶🎶Haih aryan,aryan.Suka hati mak bapak dia je ubah lirik lagu.
Nampak sahaja Rayyan baru memasuki rumah,Aryan terus berlari ke arah Rayyan.
'Woii,kau keluar pegi mana hanat.Aku bangun tidur tengok kau dah takde kat bilik.Tanya Eric,Akhyar diorang pon tatau kau pegi mana.ARGHHHHH.Aku ni stress duduk rumah.Lain kali boleh tak keluar tu cakap dengan aku.Tu pun susah ke.'Aryan bersuara kepada Rayyan.Riak muka dia tidak berpuas hati.Haha.
Malah,Rayyan hanya memandangnya dengan muka kosong lalu beredar meninggalkannya. Sempat lagi dia mengetuk kepala adiknya itu.
'JAHANAM PUNYA ABANG'jerit Aryan.
Untung sahaja hanya mereka dan maid sahaja di rumah.Kalau tidak,habis kene tibai Aryan dengan mama tidak pun daddynya.
Masuk sahaja bilik,Rayyan terus membersihkan diri dan solat.Ini kerana,ketika dia sampai ke rumah,hari sudah senja dan waktu untuk solat Maghrib pon telah tiba.
Rayyan membaca yassin setelah habis dan kemudiannya mengajak Aryan untuk solat Isya' sekali bersamanya.
Kesian pulak dekat adik dia tu.Balik rumah beria menyambut tapi dia buat tak layan je.Dia juga bercadang ingin memberitahu adiknya perkara yang sebenar.
Usai solat Isya' ,Rayyan mengajak Aryan untuk duduk di atas katil.
'Yan,sini jap.Duduk dengan aku.Ada berita baik yang ingin dikongsikan kepadamu wahai adik ku.'kata Rayyan sambil menepuk-nepuk tilamnya.
Aryan berpaling dan terus meloncat ke atas katil.
'HA APA DIA.AKU DAH AGAK MESTI ADS BENDA KAU NAK CERITA DEKAT AKU.'balas Aryan.
Rayyan mula menceritakan kejadian yang berlaku pada pagi tadi.
Pak!Pak!Pak!
Aryan memukul bahu abangnya.Teruja.
'First time bro,kau luah lek lek je kat awek.Boek ah kau.Dia ada adik tak bro'tanya Aryan.
'Ha ni confirm kau suka.Adik dia kau tau sape?Minah yang kau cite kat aku haritu time kau kat pavi'jawab Rayyan dengan bersungguh-sungguh.
'SERIOUSLY.KAU JANGAN MAIN MAIN GILA'balas Aryan kepada abangnya.
'Srs la ni bangang.Kau ingat aku main- main?'Rayyan terus menonjol kepala adiknya.
Tiba-tiba.
Ding!
Rayyan lantas membuka 'whatsapp'.
Aira:Assalammualaikum,Rayyan.Hm,keputusan saya ialah yes.
Setelah habis membaca,Rayyan menjerit.
'YAHOOOOOOOOO'
Aryan yang terpinga terus merampas telefon abangnya dan membaca isi pesanan yang dihantar oleh Aira.
'Congrats bro.Tak lama lagi aku makan nasi minyak kau dulu'kata Aryan terus memeluk abangnya.
Pertama kali abangnya terbuka hati untuk perempuan.Kalau tidak,sebelum ni cakap pon taknak.Macam ada emas dalam mulut.
KAMU SEDANG MEMBACA
Dia , Jodohku
PoetryAlex Akhyaruddin. - Seorang lelaki berumur 24 tahun yang mempunyai kacukan Inggeris.Cukup lengkap untuk menjadikannya antara lelaki yang digilai oleh kebanyakan wanita di luar sana.Namun,dia agak kasar apabila bercakap dengan wanita.Akhyar juga baka...