27th

4.8K 132 2
                                    

Alex Akhyaruddin (P.O.V)

Setelah menerima panggilan dari orang upahannya,Akhyar terus menelefon Eric,Aryan dan Rayyan untuk mengikutinya.

Sampai sahaja,Akhyar terus pergi ke kereta Hilman dan mengheret Hilman keluar dan terus menumbuk tepat pada mukanya.

Orang upahannya disuruh balik dan sempat Akhyar mengucapkan terima kasih atas info yang diterimanya dan Akhyar lantas memberi sekeping not berjumlah RM2000.

Akhyar terus pergi ke arah Hilman semula dan menarik baju Hilman lalu mencengkam

   'Kau nak apa ha sial?Kau dah tinggalkan dia lepastu kau datang sini nak amik dia balik?Tulah lain kali sebelum nak tinggalkan dia,fikir dulu.Otak letak dekat kepala bukan dekat lutut'kata Akhyar marah dan menyepak perut lelaki itu kuat.

   'Aku nak kau ceraikan Rania.Dia tu hak aku.Kau yang rampas dia dari aku.'kata Hilman dan meludah tepat ke arah muka Akhyar namun sempat Akhyar mengelak.

   'Dah terlambat bro.She's my wife and of course she loves me so much.No matter what happen,aku takkan lepaskan dia.She's mine.Always and forever.'jawab Akhyar lalu menyepak kuat perut lelaki itu.

Setelah habis melepaskan amarahnya kepada Hilman,dia terus pergi ke tempat sebelah pemandu untuk melihat keadaan isterinya.Jatuh kasihan terhadap isterinya.Nasiblah rakannya pernah menceritakan tentang lelaki itu kepadanya.Nak marah pun tak guna sebab benda dah terjadi.

Akhyar terus membawa Mimi masuk ke dalam kereta dan dibawa balik ke rumah.

Sampai sahaja di rumah,Akhyar mengangkat Mimi dan dibawa masuk ke dalam bilik.

Manakala,Aryan,Rayyan dan Eric disuruh untuk menyelesaikan Hilman.Pandai-pandailah korang nak buat apa.

Keesokan paginya,Mimi bangun dan melihat Akhyar yang sedang memegang pergelangan tangannya.

Dia menitiskan air mata.Takut Akhyar akan memarahinya.

Akhyar tersedar apabila tangan Mimi bergerak.

Lantas,air mata Mimi diseka.

   'Saya minta maaf'.Itu sahaja yang mampu Mimi ungkapkan saat itu.

Sungguh dia berasa serba salah kepada Akhyar kerana tidak memberitahu tentang perkara sebenar.

   'Kenapa kau nak minta maaf dengan aku pulak?'lembut suara Akhyar.

   'Awak,jangan marah saya.Saya boleh ceritakan perkara yang sebenar dekat awak.Semalam tu bukan salah saya.Tolong jangan anggap saya perempuan murahan macam perempuan kat luar sana.Tolong jangan tinggalkan saya.'sambung Mimi lagi.Air mata mula bergenang.

Akhyar tersenyum.

   'Kenapa awak tersenyum pulak ni?'tanya Mimi curiga.

   'Hey,janganlah nangis.Aku dah tahu perkara yang sebenar daripada kawan-kawan aku.Nasib aku ada upah orang ikut kau.Kalau tak,habis kau jantan tu kerjakan'kata Akhyar.

   'Mana kawan awak tahu?'tanya Mimi lagi.

Akhyar hanya tersenyum sahaja mendengar pertanyaan aku.

   'Dah lah lupakan je.Aku sebenarnya marah juga dekat kau sebab tak ceritakan perkara yang betul dekat aku.Benda dah jadi macam ni baru kau nak bagitahu.Takde guna lagi,Mimi.Free je jantan tu dapat cium kau.'kata Akhyar kepada Mimi.

   'Ish,awak ni.Saya minta maaf sangat-sangat.Lepasni apa-apa yang berlaku,saya janji saya akan bagitau awak.'

   'Mimi Rania'kata Akhyar mendatar.

Mimi yang sudah terbaring itu hanya mampu menelan air liur setelah nama penuhnya dipanggil.

   'Akhyar...'kata Mimi perlahan.

Mimi hanya mendiamkan diri.Jantungnya berdegup kencang seperti genderang mahu perang.Haha.

Mimi sudah seram sejuk melihat Akhyar yang memandangnya lain macam.Nada suaranya juga berubah ketika memanggil nama isterinya seolah-olah itu bukan Akhyar.

   'Aku nak hak aku.Dah lama kita kahwin tapi aku tak dapat lagi hak aku yang 'tu'pinta Akhyar kepada Mimi.

Mimi hanya akur.Kini,tiba masanya dia membenarkan Akhyar mendapat haknya.

   'Baiklah,awak boleh amik hak awak.'kata Mimi lalu memejam matanya.

>>K sis buat sampai situ je.Tak sanggup nak type lagi.Ni pun aku dah geli-geleman.HAHAHAHAH.
Korang faham-faham sendiri lah ye.

Mimi Rania (P.O.V)

3 tahun kemudian...

Alhamdulillah mereka semakin bahagia.Mimi masih belum dikurniakan anak lagi.Belum rezeki kut.Hilman?Hilman pula sudah meminta maaf kepada Mimi melalui mesej sahaja.Tidak sanggup bersemuka dengan Mimi.Akhyar juga sudah memaafkan perbuatan Hilman terhadap isterinya.

Ringtone Iphone milik Mimi berbunyi.

   'Awak,tolong angkat phone saya tu.Entah siapa lah yang call.'jerit Mimi dari dapur

Aryan terus mengangkat.

   'Hello.Oh kejap ye'kata Akhyar.

   'Sayang,ni twinnies call.'panggil Akhyar lembut.

Mimi berlari dari dapur dan meninggalkan kerjanya di dapur.

Setelah beberapa minit,Mimi mematikan talian dan menjerit.

   'AWAKKKKKK.HAHAHAHHAHAHA'jerit Mimi sambil meloncat di atas sofa.

Akhyar bangun ingin menenangkan isterinya.

   'Ada apa diorang call?'tanya Akhyar sambil mengangkat keningnya.

   'THEY'RE GETTING MARRIED.OH MY GODD.ALHAMDULILLAH.YAYYYYY.HAHAHAHAH.Awak,saya happy sangat-sangat!!!'jerit Mimi lalu memeluk Akhyar.

   'Kawan dia yang nak kahwin,dia pulak over-excited.Ish'jawab Akhyar membiarkan pelukan Mimi.

Makin hari makin manja.

   'Yelah happy.Sebab diorang dah nak kawin.Shuhada je belum.Guess what?Diorang kahwin serentak tau.Sama tarikh.Mesti diorang gojes gilaaa.Haih.Tak sabar pulak nak attend wedding diorang.'kata Mimi dan melepaskan pelukannya.

   'Oh.'balas Akhyar sepatah.

Tidak lama kemudian,satu mesej diterima oleh Mimi.

Mimi melihat dari screen iphone sahaja.

Sekali lagi,

   'AWAKKK.TENGOK NI.TENGOKKKK.'jerit Mimi dan menghulurkan telefonnya kepada Akhyar.

Akhyar membaca dan,

   'Alhamdulillah.'jawab Akhyar dan tersenyum nipis.

Sebenarnya dia sudah tahu perkara ini dua hari lepas kerana rakannya sudah sedia maklum memberitahu Akhyar.Isterinya sahaja yang baru tahu.Kesian.

   'Seronoknya sayaaa.Selang seminggu,Shuhada pulak yang kahwin.Alhamdulillah.Dah jodoh kan awak.'kata Mimi dengan riang.

   'Haah kan.Baguslah diorang dah nak kahwin.Takdelah risau kalau dah kahwin nanti kalau nak lepak malam-malam kan?'kata Akhyar kepada Mimi.

Mimi hanya mengangguk sahaja meng-iya-kan kata-kata suaminya.

2 minggu kemudian...

Aryan,Efrina,Shuhada,Eric dan Rayyan serta Humaira telah pun sah menjadi suami isteri.

Alhamdulillah,masing-masing telah menemukan jodoh mereka.Mimi dan Akhyar tumpang gembira.

>>Sorry,chapter ni agak boring.Sis banyak pendekkan cerita contohnya macam wedding twinnies dan Shuhada.Plan nak panjangkan tapi tak sempat.Dah nak naik sekolah so sis nak cepatkan habis.Yelah buat cerita ni pun seminggu sebelum naik sekolah kan.So,rushing sikit.Hm.
Sorry againn!Jangan lupa support cerita nii! VOTE!VOTE!VOTE!

Dia , JodohkuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang