-The End-

7.2K 166 16
                                    

Dua tahun kemudian...

Keriuhan terdengar dari halaman rumah milik Akhyar dan Mimi.Bukan main riuh lagi mereka anak beranak dan rakannya melepak di taman mini milik Mimi itu.

Mimi tersenyum.Dia duduk bersama dengan Efrina,Aira dan Shuhada di atas tikar yang dihampar ke atas rumput.Ada bakul yang berisi makanan,botol-botol serta tin minuman milik mereka.Tidak dapat berkelah di tepi pantai,depan halaman rumah pun boleh.Lagi senang.Hoho.

'Mama!Look at Papa.'jerit seorang budak perempuan.Rambutnya dilepaskan.

Terkedek-kedek budak perempuan itu berlari ke arah mamanya.Lalu,tubuh Mimi dipeluk erat oleh si anak.

'Eish awak ni.Dengan anak pun jadi kan'kata Mimi lalu menjeling manja ke arah suaminya.

'Eleh,abang gurau je sayang.'kata Akhyar kepada isterinya.

Panggilan Akhyar juga mula berubah.Dah takde kau-aku dah macam dulu.Hihi.

'Meh sini kat papa.Papa sorry k raisyaa.'pujuk Akhyar sambil mendepakan tangannya.

Anaknya terus pergi dan memeluk si Akhyar.Akhyar tersenyum bahagia.

Raisya Adelia bt Alex Akhyaruddin.

Alhamdulillah dia telah selamat dilahirkan dengan cukup sifat.Rambut blonde nya jelas mengikut genetik ibunya,muka pulak lebih kepada Akhyar.Ada mix giteww.Dan,umurnya kini sudah 2 tahun.

Efrina dan Aryan kini bahagia dengan kehadiran cahaya mata perempuan yang bernama Felisya Amanina.

Humaira dan Rayyan juga berbahagia dengan anak perempuan mereka,Felisya Aulia.Nama di hadapan sama disebabkan Efrina dan Humaira inginkan persamaan.Mereka juga berharap anak mereka nanti akan ada saat salah satu dari mereka memerlukan peneman untuk menceritakan hal peribadi.Insyaallah.

Shuhada dan Eric?

'Sini anak daddy.Jangan ikut mummy.Mummy jahat.'Eric berkata kepada anaknya sambil mendukung anaknya.

Makin dah ada anak makin menjadi perangai Eric yang sikit-sikit merajuk.Entah pape je.Haha.

Shuhada bangun lantas menarik telinga suaminya.

'Aduhh sakitlaa.You ni kenapa?'kata Eric sambil menyeringai kesakitan.

Semua di situ tergelak melihat Shuhada dan Eric.Shuhada dan Eric mendapat cahaya mata lelaki.Kiranya dalam gang diorang ni,diorang lah yang dapat hero dulu.Hoho.

'Tarik lagi,Shuhada.Biar putus telinga anak filipina celup tu.'jerit Aryan.

Humaira mencubit lengan suaminya.Memberi peringatan agar jangan sesekali masuk campur hal diorang.

Aryan tersenyum sambil tangannya menunjukkan tanda 'ok' dan memeluk bahu isterinya.

Aulia,Amanina dan Zafriel pula sedang bergelak tawa sambil bermain permainan lego.

'Aulia'

'Amanina'

'Zafriel'

Laung Aira,Efrina dan Shuhada serentak memanggil nama anak-anak mereka.

Mereka terus berlari terkedek-kedek mendapatkan ibu mereka dan terus mendakap erat ibunya.

'Mummy je ,daddy tak nak peluk?'kata Aryan kepada anaknya,Amanina.

'Hehe.'kata Amanina dan terus pergi ke Aryan untuk memeluknya.

Zafriel dan Aulia pula serentak memeluk kedua ibu bapa mereka dan berkata,

Dia , JodohkuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang