14th

4.3K 106 6
                                    

Shuhada Danea (P.O.V)

Sampainya di sebuah cafe,Ian terus bergerak ke arah Shuhada.

Kebetulan,mereka memakai baju yang sama colour iaitu berwarna merah jambu.

'You looks so beautiful,Shuhada'kata Eric sambil mengenyitkan matanya.

'Thanks,Ian'balas Shuhada.

Mukanya sudah merona merah akibat pujian melulu dari Ian.

'Shall we?'kata Eric kepada Shu.

Shu hanya menganggukkan kepalanya dan jalan beriringan di sebelah Ian.

Ian tu Eric k readers.Nak bagi special sikit,Eric suruh buah hati dia panggil Ian.Kalau dah lupa,sila rujuk chapter 4.

'Bila awak habis belajar?'tanya Ian untuk menghilangkan rasa janggal.Ini kali pertama Ian bersungguh-sungguh untuk berjumpa dengan gadis itu.Mungkinkah hati sudah tertarik kepada Shu?

'Em hujung bulan ni.Awak dah habis belajar?'tanya Shu 'awkward'.

'Em saya belajar sampai degree je.Sebab my dad ada company so dia suruh saya tengokkan dan belajar sebelum ganti tempat my dad.'jawab Ian panjang.

Dan,pada hari itu mereka mula berkenalan dan menyulami hati masing-masing.

Setelah 4 jam keluar,Ian dan Shuhada mula bergerak ke tempat masing-masing.Tetapi...

'Saya hantar awak balik rumah sewa awaklah.lagipon hari ni saya free,takde buat apa-apa pon.'cadang Ian.

'Eh tak menyusahkan awak ke?'tanya Shuhada kepada Ian.Takut menyusahkan Ian sahaja.

'Anything for my sweetheart' jawab Ian lalu tangannya dimasukkan ke dalam poket dan memakai spec hitamnya.

Handsome.satu perkataan terkeluar dari mulutnya.

'Em,wait.Why not kita amik gambar sama-sama.Alang-alang dah pakai baju colour sama ni kan.Macam ada jowdoh pulak'kata Ian dengan suara yang dilembutkan.

Meremang bulu Shuhada.Dah kenapa jantan ni.

Shuhada tersenyum dan Eric terus menyuruh orang di situ untuk mengambil gambar mereka.

Klik!

One shot je pon dah nais.

Ian berjanji untuk menghantar gambarnya kemudian.

'Em okaylah jom gerak.Nanti lewat pulak sampai rumah awak.Tak pasal-pasal saya kene soal dengan ha sape ek bebes eh?tah sape tah nama gang awak tu.' jawab Ian

'Babes,awak.HAHAHAHHAHA'gelak Shuhada kuat.Kelakar tgk muka Ian yang susah untuk mengingati nama gangnya.

'Hahahahaha suka pulak eh.Dah,lets go sweetie.Ke awak taknak berpisah dengan saya?'

Shuhada membuat muka lalu terus masuk ke perut kereta dan berlalu pergi.

Sampainya di hadapan rumah,Shuhada keluar dan mengucapkan terima kasih kepada Ian kerana sudi mengajaknya keluar pada hari itu.

Kemudian,Ian bergerak pulang ke rumah setelah meminta diri.

Eric Adrian (P.O.V)

Setelah keluar dari perut keretanya,Eric terus masuk ke rumah dengan hati yang gembira.

La la la la la la la 🎶🎶🎶

'Amboiii kemain suka eh.Baru balik dari mana ha Eric?'sergah daddy.

'Oh mak kau'Eric terkejut mendengar sergahan dari daddynya.

'Eish daddy ni.Eric keluar jap jumpa bakal menantu daddy'sambung Eric lagi.

'Alhamdulillahh.Ada juga nak dekat anak aku ni.Hahahahhaha.'sambung daddy membuat lawak.

'Eleh papa ni.c'mon ah tgk lah sape daddy dia.'jawab Eric bangga.

'Ha kalau macamtu bawak datang sini cepat terus nikah.tak payah tunang-tunang.Benda baik ni tak elok dilambatkan'jawab daddy.

'Wahhhhh,kemain eh anak mummy ni sorang'celah Datin Suhaiza lalu mencium pipi anaknya.Baru dua hari tak jumpa dah macamtu.Kalau dah kahwin kang ? Nasib...nasib...

'Hehe.betul kata daddy tu.Mummy ikut je Eric asalkan perempuan tu baik-baik bukan terdedah sana sini ya.I dont like typical girl like that.'sambung mummy.

'Okay,no needd to worry lah k mummy.Eric naik atas dulu.Bye.'jawab Eric terus melangkah meninggalkan mummy dan daddy nya di ruang tamu.

***
Usai solat Isya',Eric membuka aplikasi whatsapp untuk menghantar gambar kepada buah hatinya.

Setelah menghantar gambar,Eric mula berbalas mesej kepada Shuhada.

Sungguh inilah kali pertama,dia rasakan hatinya bagai sudah dicuri oleh seseorang yang bernama 'Shuhada Danea'.

'Aku akan jaga,sayang dan cinta kau sampai akhir hayat aku,Shuhada Danea bt Tan Sri Salleh'getus Eric dalam hatinya sambil tersenyum kegembiraan.

Shuhada Danea (P.O.V)

Ding!

Shuhada yang sedang berborak dengan babes,menceritakan tentang kejadian yang berlaku pada petang tadi terus membuka aplikasi whatsapp untuk melihat gerangan siapakah yang menghantar mesej kepadanya.

Setelah siap berbalas mesej dan Ian menamatkan perbualan antara mereka,Shuhada lantas menunjukkan kepada babes,gambar yang diambilnya petang tadi.

Setelah siap berbalas mesej dan Ian menamatkan perbualan antara mereka,Shuhada lantas menunjukkan kepada babes,gambar yang diambilnya petang tadi

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.


Serentak babes menjerit.

'WOWWWWW BABYYYY!!!'

'Hehe'kata Shuhada.

'So sweet la both of you!'kata Efrin.

Shuhada hanya tersengih.

'Aku harap kau dengan dia kekal lama.Jangan jadi macam aku pulak'kata Mimi.

Shuhada yang perasan riak wajahnya berubah lantas memeluk dan berkata.

'Insyallah Mimi.Kau akan jumpa yang terbaik untuk kau.Trust me.Okay?'

Efrin dan Aira juga mengiyakan kata-kata Shuhada.

Malam itu,mereka tidur awal kerana mereka akan ke U semula pada hari esok.

Dia , JodohkuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang