Rayyan Malique (P.O.V)
Rayyan perasan riak muka Aira dari tadi hanya masam sahaja sejak dia mengatakan bahawa dia membeli dress untuk awek dia.
Rayyan hanya tersenyum dan berkata.
'Kenapa awak diam je ni?Saya ada buat salah ke?Tadi awak okay je'tanya Rayyan sengaja.
'Eh takdelah.Saya okay je.Rayyan boleh cepat sikit tak?Saya nak balik awal lah nanti lewat sampai KL' tanya Aira kepada Rayyan.
'Oh ha okayla.Saya pon nak cepat ni.Tak sabar nak bagi dress dekat girlfriend saya.Hehe.'kata Rayyan sambil tersenyum suka kerana dapat mengusik Aira.
Aira pula hanya tersenyum nipis.
Sakit hati dengar Rayyan cakap macam tu.Ergh.
Dalam kereta...
Ringtone Iphone milik Rayyan berbunyi nyaring.
Rayyan lantas mengangkat setelah melihat dari skrin telefonnya.
'Hello,ha kau nak apa?'tanya Rayyan tegas.
Dia malas nak bermain-main dengan adiknya sekarang ni.Dia perlu menumpukan perhatian kepada rancangannya.Nanti.
'Ha okay okay.Nanti aku call kau balik.Iyee.Ha ye ye okay.Semak lah.Jumpa kat rumah nanti.Bye'Rayyan terus mematikan talian.
Rayyan memandang sekilas wajah Aira sebelum tersenyum nipis.
'You will be mine'.kata Rayyan dalam hatinya.
Ini kali pertama,dia merasakan bahawa dia benar-benar sudah suka dan sayang pada gadis itu.
Setelah beberapa jam,mereka pun sampai di Starbucks.
Aira terus keluar dari kereta Rayyan dan pergi ke tempat parking keretanya.
Sama seperti Eric,Rayyan juga ingin menemani Aira hingga ke rumahnya.Dapatlah dia tahu
rumah sewa yang dia tinggal kat mana.Walaupun ditolak oleh Aira,Rayyan masih berkeras ingin menghantarnya hingga balik ke rumah.
Rayyan mengekori kereta Aira dari belakang.
Sampai sahaja di rumah Aira,Rayyan keluar dan pergi ke arah Aira.
'Naura Humaira.'panggil Rayyan sambil memanggil Aira untuk datang ke arahnya.
Rayyan nampak muka terpaksa Aira namun, dihiraukannya.
'Ha ye.Ada apa lagi Rayyan?Nanti kalau awak nak belikan lagi dress for your girlfriend,just tell me ya.Saya boleh je temankan awak'perli Aira sambil tersenyum sinis kepada Rayyan.
'Really?okay,I will.'balas Rayyan sambil mengenyitkan matanya.
'Kalau macamtu,saya masuk dalam rumah dulu.Kawan saya dah tunggu dah tu'jawab Aira ingin berlalu pergi.
Namun,Rayyan menahan Aira dari pergi.
'Eh jap tunggu'
'Yea?Ada apa lagi?'tanya Aira.Masih lagi mengawal amarahnya.
'Jap.Saya nak bagi awak something'kata Rayyan sambil menapak kaki ke arah keretanya.
Tidak lama selepas itu,Rayyan datang semula ke arah Aira.
'Nah,for you?'kata Rayyan lantas menghulur beg kertas tadi kepadanya sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal itu.
Aira terkejut.
'Bukan ke ni untuk girlfriend awak?'tanya Aira.
'Haah.Awak la bakal girlfriend saya tu.'jawab Rayyan.Tangan diletakkan dalam poket seluarnya.
Muka Aira sudah merona merah.Malu mungkin.
'Are you serious Rayyan?'
'Yeah,i'm very serious.Actually dari kita terserempak tu saya dah rasakan something tapi saya hiraukan.Dan bila lama-lama saya rasa rindu dekat awak.Jadi,saya rasa saya dah mula sayangkan awak.So,Naura Humaira,em will you be my girlfriend?'tanya Rayyan dan dia tersengih.
Tidak lupa juga,dia memakai spec berwarna hitam agar Humaira tidak dapat melihat anak matanya.Dia sungguh malu tika itu.
Ini kerana kali pertama dia meluahkan perasaan kepada seorang gadis.FACE TO FACE PULAK TU.UNBELIEVEABLE.
Aira terkedu dan tersenyum lalu berkata.
'Hm,i will think about it first.Malam ni saya akan bagi kata putus.By the way,thanks for the dress.I really appreciate it.Bye,Assalammualaikum'jawab Aira lembut dan berlalu meninggalkan Rayyan yang masih lagi tersenyum.
Rayyan terus masuk ke dalam perut kereta dan bergerak meninggalkan kawasan perumahan itu.
Naura Humaira (P.O.V)
Aira terus masuk ke dalam rumah setelah habis bercakap dengan Rayyan.
Sungguh,hatinya kini berbunga-bunga.
1,2,tanda tanya🎶🎶🎶
Banyak persoalan yang terlintas🎶🎶🎶
I wonder how to tell you this🎶🎶🎶
Aku malu padamu🎶🎶🎶Sempat Aira menyanyikan lagu dari Khai Bahar itu.
'Amboi,masuk-masuk rumah terus nyanyi ni kenapa?'tanya Shuhada kepada Aira.
'Haah,happy semacam je ni.Awat?'tanya Mimi pula.
'Mesti ada sesuatu yang berlaku.Aku dapat menciumya.'kata Efrin.
'HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAH'
Serentak,mereka meledakkan ketawa.
'Okay lah okaylah aku cerita'kata Aira lalu duduk di sofa.
'RAYYAN PROPOSE AKU UNTUK JADI GIRLFRIEND DIA.WTFF.DARI TADI AKU TAHAN.TIME DIA CAKAP TU AKU RASA NAK PELUK-PELUK DIA.OMGG.AAAAHHHHHHH.AKU CAKAP DENGAN DIA AKU BAGI KEPUTUSAN MALAM INI.'kata Aira sambil menjerit dan meloncat keriangan.
Mimi,Efrin dan Shuhada terus menepuk tangan dan memeluk Aira.
'CONGRATSSSSS AWWW'jerit mereka serentak di dalam pelukan itu.
'THANK YOUUU BABESSS.'kata Aira gembira.
Akhirnya,Aira dan Shu sudah mempunyai teman lelaki.Walaupun baru sahaja berkenalan,mereka ada instinct mengatakan bahawa mereka akan kekal.Insyallah.Mudah-mudahan.Doa yang baik-baik saja okay bossku.Haha.
Kenapa author pulak yang rasa happy masa type scene ni.EEE HAHAHHAHAHA.
Malam itu,selepas solat isya'berjemaah,mereka duduk bersama-sama dengan Aira untuk memberi keputusan kepada Rayyan.
'Babes,i'm ready.Bismillahirahmanirahim'kata Aira sambil tersenyum nipis.
Aira lantas membuka aplikasi whatsapp dan mencari nama 'Rayyan'.
Aira mula menaip di keypad telefonnya.
'Assalammualaikum,Rayyan.Hm,keputusan saya ialah.......'
KAMU SEDANG MEMBACA
Dia , Jodohku
PoesíaAlex Akhyaruddin. - Seorang lelaki berumur 24 tahun yang mempunyai kacukan Inggeris.Cukup lengkap untuk menjadikannya antara lelaki yang digilai oleh kebanyakan wanita di luar sana.Namun,dia agak kasar apabila bercakap dengan wanita.Akhyar juga baka...