3rd

6.7K 188 0
                                    

Alex Akhyaruddin (P.O.V)

Pada pagi sabtu itu,kebiasaannya semua orang akan meluangkan masa bersama keluarga tetapi lain pula bagi Akhyar.

Selepas bersarapan,dia terpaksa menghidupkan enjin keretanya dan perlu ke pejabat keluarga setelah mendapat panggilan dari papanya.

Abangnya,Alex Damien serta Kak Reen telah pon pulang ke rumah mereka iaitu di Johor Bharu semalam.

Bangunan Davies Holdings.

   'Ye,ada apa hal yg urgent pa?'tanya Akhyar kepada papanya.Disebabkan bukan hari kerja maka,mereka menggunakan bahasa yang biasa digunakan di rumah.

   'Ni ada masalah kat Vietnam.Projek kita kat sana tu kamu suruh siapa yang settle kan?Kan papa dah cakap,papa nak kamu juga yang settle kan.Kenapa kamu suruh orang lain yang settlekan?'marah Dato'Amry kepada anak bongsunya.

   'Ha?Srs lah? Adik suruh Adam yang  settlekan sebab ada a few project lagi yang adik kene settlekan.Kenapa pulak ni pa?Adik ada banyak lagi kerja yang adik kene uruskan selain dari projek kat Vietnam tu pa.'balas Akhyar kepada papanya.

   'Menjawab eh kamu,akhyar.Macam mana papa nak bagi kamu jawatan CEO syarikat ni kalau benda kecik pon,kamu masih tak boleh handle?' marah Dato'Amry lagi.

Ini kerana projeknya di Vietnam telah gagal dijalankan kerana tidak mendapat persetujuan dari pelabur asing.Maka,syarikatnya telah menanggung rugi sebanyak rm10 juta.

'Eleh kang tak jawab kata bisu la pekak la.Ni dah jawab cakap kita pandai menjawab pula halahai orang tua ni nasib papa.Kalau tak...'gerutu Akhyar dalam hatinya.

   'Okay fine pa.I'm so sorry about that.Akhyar akan make sure projek kita yang lain,Akhyar sendiri yang akan handle.' balas Akhyar namun nadanya masih dikawal kerana bimbang akan mengecewakan hati kecil bapanya.

Namun,siapa tahu bahawa di hati Akhyar sudah bengang kerana dimarahi oleh papanya atas kesalahan yang sama sekali bukan kesalahannya.

   'Papa tak akan beri kamu jawatan sebagai CEO selagi kamu tidak menunjukkan bahawa kamu benar benar layak untuk pegang jawatan as CEO of Davies Holdings.Do you understand that?' marah Dato'Amry lagi.Kini nada suaranya sudah naik satu oktaf.

   'What?Apa ni pa?Akhyar dah berjaya dapatkan beberapa projek besar kot.Takkan projek kecik macam ni papa nak salahkan Akhyar pulak?' kini suara Akhyar sudah kuat namun masih sedap didengar.

   'Apa lagi yang akhyar kene buktikan dekat papa yang akhyar layak untuk pegang jawatan as CEO dalam syarikat ni?Tell me,pa!' sambung Akhyar lagi.

   'Okay fine,if u said that.Kalau Akhyar dah banyak berkorban for this company.Okay,papa faham.But with one condition untuk jadikan Akhyar as CEO is bring your girl and i'll make sure this company belongs to you !'kata Dato'Amry lalu terus keluar dari pejabatnya.

Akhyar yang seperti baru sedar akan apa yang dikatakan oleh papanya terus terlopong.

   'What?Aku kene bawak perempuan?Perempuan mana pulak ni aku nak kene cekut aduh.Aku ni dahla takde hati nak layan mana mana perempuan.Semua tu nakkan harta aku je.Aduh,papa ni pon satu,takde syarat lain ke yang boleh bagi selain dari tu heish' marah Akhyar sambil mengusutkan rambutnya setelah papanya keluar dari pejabat itu.

Tanpa membuang masa,Akhyar terus mengeluarkan iphone Xr lalu menelefon rakannya untuk berjumpa di Old Town White Coffee.

Old Town White Coffee.

   'Ada apa ni bro?Call kemain suara macam nak marah bila dah jumpa aik senyap pulak.Minum pon tak order.Kalau takde sen,cakap je aku boleh belanja.HAHAHAHHA'Eric memulakan bicara namun sempat membuat lawak di hujung kata.

  'HAHAHAHHA bodohla u ni eric.U tak nampak ke yang boifren i ni tgh mood kacau eish kang kene sepak padan muka'Aryan menyambung membuat lawak jenaka.

   'Haah ada apa ni bro?Cerita je la dengan kitorang kalau ada masalah' kata Rayyan tanpa mempedulikan lawak hambar yang dibuat oleh Eric dan adiknya,Aryan.

   'K,straight to the point la eh papa aku letak syarat yang aku kene bawak perempuan datang jumpa family aku and dengan itu aku sah jadi CEO of Davies Holdings.Kau rasa bro?Kau macam tak kenal je aku.Aku ni bukannya jenis laki yang nampak awek seksi sikit main kenyit kenyit mata euw geli aku.Perempuan ni semua actually nakkan harta je takpun pangkat' kata Akhyar dengan muka bengisnya.

   'Lak srs ah bro?HAHAHAHHA uyo tak lama lagi kita makan nasi minyak lah fuh fuh HAHAHAH'balas Aryan sambil menyiku tangan Eric agar Eric ikut membahan Akhyar kemudian diiringi gelak yang agak kuat.

Tetapi,Eric hanya diam.

   'Uish gila ah.Kita ni awek pon takde lagikan nak cari calon isteri hm parah jugak kes kau ni Akhyar'kata Rayyan kepada Akhyar.

   'Tulah pasal.Baik kau batalkan je niat kau nak jadi CEO company keluarga kau tu.Lambat laun mesti kau jugak yang jadi takde orang lain dah bro.Abang kau dah bukak bussiness deco rumah while your sister pulak dah ada hospital sendiri.So, kau tak payahla risau'kata Eric dengan pendapatnya.

Ini kali pertama idea Eric diterima pakai oleh Akhyar dan kembar lelaki itu.

   'Eh haah jugak eh,berfungsi jugak otak kau eh harini.Sebelum ni langsung takleh pakai harapkan si Rayyan jela yang aku boleh harapkan hehehe'kata Akhyar kepada Eric sambil menggosok kepala Eric.

   'Well,well,well'balas Eric sambil menepuk-nepuk dada bidangnya dengan gaya riak.

Mereka menikmati air dengan tenang kerana masalah kawannya sudah pun selesai.Kini,giliran Akhyar pula yang membelanja rakan baiknya untuk membalas budi  kerana telah berjaya menyelesaikan masalahnya.

>>tak sangka dah sampai chapter 3 dah aku buat cerita.Sis tak percaya sebab ni first time tau tak.Hopefully,you guys boleh terima cerita ini dengan seadanya.eceh.

  

Dia , JodohkuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang