Shuhada Danea (P.O.V)
Setelah mereka bangun dan keluar,twinnies dan Mimi memandang dengan muka penuh tanda tanya.
'Ha,cite sekarang'jawab Mimi tegas.
Shuhada hanya tersenyum dan kemudiannya diceritakan kepada babes.
Efrin dan Aira juga menceritakan bahawa mereka pernah berjumpa dengan lelaki tersebut.
Maka,pada saat itu,semuanya terungkai.
Shuhada dan Aira tidak menafikan bahawa mereka mempunyai perasaan kepada mereka namun hanya sedikit.sahaja.
Author ulang 'sedikit sahaja' ye.
Setelah semua para tetamu balik,mereka semua berkumpul di dalam rumah.
Babes berbual-bual kosong.Manakala yang lelaki pula hanya memerhatikan mereka.
'Haih,cantiknya buah hati aku'kata Eric sambil tersengih.
'Kann,sweetheart aku pon haihhh'sambung Aryan.
Rayyan dan Akhyar hanya membuat muka sahaja mendengar kata-kata mereka.
'Esok dah balik U'jawab Shuhada dengan nada manja.
'Haahhh'jawab Mimi,Aira dan Efrin serentak.
'Malasnyaaaaa'sekali lagi mereka berempat serentak menjawab.
Semua memandang mereka.
:Apa yang malas tu?'tanya Dato'Amry sambil tergelak.
'Besok diorang ni nak balik U balik dah.Tapi last sem bulan ni lah.Ala dah hujung-hujung biasalah ada exam.Normal'balas Dato'Zaqwan.
'Alah kalau malas,call kitorang.kitorang boleh hantarkan'kata Eric gurau kepada gadis-gadis itu.
Akhyar dan yang lain terus menonjol kepalanya.Jatuh maruah mereka sahaja bercakap dengan perempuan.
Dato'Amry hanya menanggukan kepala sahaja sebelum mencelah.
'Haah betul apa kata Eric.Call je hahahaha manatau nanti sangkut ke apa.Semua ni sesuai.Sama cantik sama kacak hahahahaha'
Mereka di situ tergelak kecuali babes.hanya tersengih malu.
Setelah itu,mereka semua bersalaman dan pulang ke rumah.Mimi balik naik papanya.Kembar pula perlu menghantar Shuhada balik terlebih dahulu.
Mimi Rania (P.O.V)
Keesokan harinya...
Mimi bersiap-siap untuk balik ke rumah sewanya.Begitu juga dengan Shuhada dan si kembar.
'Bye my lovely room.I'm promise i'll come back as soon as possible.okay?' kata Mimi sambil baring untuk kali yang terakhir.
Eleh macam tak balik je nanti.
Mimi meninggalkan biliknya dalam keadaan yang bersih dan mengunci pintu agar tiada siapa boleh masuk kecuali dia.
'Sape je nak masuk bilik kau.acah lebih'-author
Mimi hanya tersenyum gedik dan turun ke bawah.
'Mamaaa,papaaaa'jerit Mimi sebaik keluar dari lif rumahnya.
'Ya allah ada apa terpekik terlolong ni.haih kamu ni.'kata Dato' Sri Zaqwa.
'Haah.haih kamu ni.Terkejut mama dengan papa.Nasib kami ni takde sakit jantung tau tak'sambung Datin Sri Norhayati pula.
'Hehe.'
Selepas makan dan bersalaman,Mimi memanaskan enjin keretanya sebelum bergerak.
'Ma,Pa,adik pergi dulu ya.Nanti kirim salam Mak Jah.Doakan adik dapat jawab paper tau!'kata Mimi dengan nada manja.
'Insyaallah.Adik boleh.Ingat ni 'self-trust is the first secret of success'.kata Dato'Sri.
'Hehe okay papa.adik gerak dulu.Bye.Assalamualaikum' kata Mimi sambil bersalaman dan mencium kedua belah pipi papa dan mamanya.
Mimi melambai-lambai ke arah kedua ibu bapanya dan memecut keluar dari kediaman mewah itu.
Papa dan mamanya hanya menghantar kepergian Mimi menggunakan mata sahaja.
Semoga Mimi baik-baik sahaja.Kata Dato'Sri dan Datin Sri.
***
Mimi menunggu Shu dan kembar di tepi jalan.Katanya nak gerak saing.Hm
Tin tin tin...
Bunyi hon kedengaran,Mimi melihat dari side-mirror,kembar membawa kereta Mini Cooper dan Shu membawa BMW10 series miliknya.
Sampai sahaja di rumah dan meletakkan beg masing-masing di dalam bilik.Mereka keluar dan duduk di ruang tamu.
Tidak lama kemudian...
Hit you with that ddu ddu ddu🎶🎶🎶
Oh yeah oh yeahhhh🎶🎶🎶
Hit you with that ddu ddu ddu🎶🎶🎶Bunyi Iphone milik Shuhada berdering,
Kemudian,
'BABESSSSS!BABESS!!SINI SINII!WEH KORANG!!PPALIIII'jerit Shu sambil terlompat-lompat.
'Ya allah,ada apa ni.Chill la.'kata Aira.
'Tak boleh,Ian call!!!!'
'Jawab jawab.Tengok dia nak cakap apaa'sambung Efrin.
Maka,Shuhada pon menjawab dan babes memberi ruang untuk Shu bercakap dengan Ian.
Tidak lama selepas itu...
'Babessss omgg!I'm so speechless!'jerit Shu.
'Kenapa?kenapa?kenapa?Cepatlaaa!!dia cakap apaa doooo'jerit Mimi tidak sabar mendengar cerita dari Shu.
'Dia ajak dateeee!!!Lepastu tah kenapaaa aku boleh agree je wehh!! What should i do right nowww'sambung Shu.
'Bila dia ajak keluar?ala pergi jela.Dah seruu.HAHAHAHJAJAJAJAJAJ'Mimi gelak tidak tentu arah.
'Now,babes.Nowww!!'jerit Shu lagi.
'Pergila siap cepat!!!!'jerit mereka bertiga serentak.
Pada tengahari itu,rumah itu tidak dapat dikawal kerana terlalu gembira disebabkan salah seorang dari babes, Shu akhirnya laku jugak HAHAHAHAHHA.
Babes terus naik ke atas dan membantu Shu untuk bersiap-siap.Kemudian,tidak lama itu,Shuhada pon berlalu pergi namun babes sempat berpesan.
'Woi budak,nanti jangan lupa hantar gambar uolls date dekat group tau and yeah we're happy for you.Goodluck!!!ChaiyokTake care of yourself,baby'kata Mimi kemudian mereka berempat berpelukan di luar rumah.
Shu memakai kereta Toyota Ford Mimi kerana minyak keretanya hampir habis dan dia sudah terlewat jadi tidak ada masa nak singgah isi minyak.
Aira,Efrin dan Mimi melambai-lambai ke arah Shu sambil tersenyum.
Kemudian,mereka pon masuk ke dalam rumah.
KAMU SEDANG MEMBACA
Dia , Jodohku
PoetryAlex Akhyaruddin. - Seorang lelaki berumur 24 tahun yang mempunyai kacukan Inggeris.Cukup lengkap untuk menjadikannya antara lelaki yang digilai oleh kebanyakan wanita di luar sana.Namun,dia agak kasar apabila bercakap dengan wanita.Akhyar juga baka...