04

2.3K 309 148
                                    

aku , yaeri dan haera tengah lepak kat paradise cafe sambil menunggu dua ekor tenuk yang tak pernah nak datang awal .

sementara nak tunggu tenuk dua ekor tu , kitorang bertiga sempat bergosip kejap .

" seyeslah weh kakak kau kata macam tu ? "

haera menyoal bila aku dah cerita apa yang berlaku semalam . dengan siapa lagi aku nak meluah kalau bukan dengan diorang kan ?

" haah . dia kata , aku kena jauhi hyunjin kalau aku taknak terluka but whyyy ? takpernah pun hyunjin tikam aku guna pen ke , tendang aku guna penyapu , tak pernahhh "

haera dan yaeri sama sama mengangguk .

" hmmm kakak kau jealous tu . hyunjin tu budak hot kat sekolah kita . siapa je taknak ? kalau aku ni single , memang aku dah try dia wehh "

yaeri kata lalu minum minuman aku , eh hanat betul member seekor ni .

" seungmin dengan hyunjin tu bruhh , dahlah pandai . hot pulakk . yang aku pelik dua dua tu dah jadi boyfriend kau kan ? ".

aku mengangguk mengiyakan .

" first kau couple ngan seungmin nak dekat 2 tahun kot . tapi berkecai macam tu je sebab dia pergi pilih kakak kau . and then , tengah kau broken . datang hyunjin merawat luka auchhhh "

aku mengeluh perlahan .

" memanglah seungmin pilih kakak aku . cantik kot . pandai make up , pandai bergaya . aku n- "

aku terdiam bila nampak seseorang melangkah masuk . wajah dingin tak pernah nak berubah .

dia terus pandang aku buatkan aku terus larikan pandangan . haera dan yaeri turut memandang , dan seperti yang aku agak mereka terus acah tak nampak dan terus bersembang .

" macam mana felix boleh ada kat sini duh ? "

yaeri menyoal perlahan buatkan kitorang pandang dia .

" macam mana kenapa ? dah ni cafe ? ingat cafe ni untuk kau je ? "

aku kata kalu berpeluk tubuh. apalah yaeri ni , ingat cafe ni untuk kitorang je ?

" hai koranggg !! "

kitorang bertiga terus pandang suara yang dah bising , dan aku terus tutup muka guna tangan .

memalukan la .

" boyfriend korang memang tak boleh nak normal sikit ke ? "

aku kata lalu pandang jisung yang tengah angkat minho .

ADUHHH LAAA .

" kenapalah kita ni kawan ? haihh "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" kenapalah kita ni kawan ? haihh "

aku mengeluh buatkan mereka yang dah sampai terus menoleh .

" sebab kau sama bodoh je dengan kitorang HAHAHAHA "

dan aku terus libas mereka berdua guna buku menu yang ada je tersedia kat meja ni .

HA MULUT MULUT MENGGURISKAN HATI BETULLAH .

" wuhhh naeri , gila ah pagi tadi kau langgar felix an ? BAPAKK AHH HAHHAHAHA NASIB BAIK DIA TAK B- "

aku terus tekup mulut minho yang dah cakap besar besar . mata aku bulatkan dan pandang felix yang tak jauh dari kitorang .

" kalau dia dengar , memang mampus aku minho . "

aku terus lepaskan tangan aku dan berpeluk tubuh . felix yang duduk bersendirian kitorang kerling beramai ramai.

" wehh jangan nampak dia , nanti dia cekik kitaaa "

yaeri berkata perlahan buatkan kitorang mengangguk serentak dan mula bercerita sesuatu yang lebih menarik .

felix kitorang buat tak tahu .

" wehh wehh , tu bukan hyunjin ke ? "

jisung yang dari tadi asyik pandang luar terus tolak tolak kepala aku buatkan aku nak mencarut .

tapi , bila dengar dia sebut nama hyunjin aku terus menoleh .

haah lah , hyunjin .

tapi kenapa dia macam tengah berbalah dengan seseorang ni ?

" fuhh ketat gila muka hyunjin wehh . dia bertekak dengan siapa tu ? "

kitorang sama sama memerhati kerana perempuan tu membelakangi kitorang .

sehinggalah perempuan tu menoleh dengan muka bengang ,kitorang semua dah terdiam .

jisung , minho , yaeri dan haera dah pandang aku .

aku pulak buat tak tahu . tapi hati aku tertanya tanya jugak .

hyunjin dan naera , kenapa mereka bertekak ?
.

•••

felix ;

budak nakal dalam kelas yang paling ditakuti

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

budak nakal dalam kelas yang paling ditakuti .

BADBOY .

[ OH ] boyfriend | hyunjinWhere stories live. Discover now