things end but memories last forever
•••••
cuti ?
dulu , kalau cuti memang aku marathon drama and terbaring lesu je kat bilik .
tapi cuti tahun ni maybe akan menjadi cuti terbaik aku hrhfdhdusjeusks .
memang aku dan hyunjin dah rancang awal dah harini nak keluar jejalan sama sama ohok ohok .
saja nak luangkan masa , sebab dia kata nak cuti luar negara nanti .
hmmmm , aku menyendu je la sensorang ni aish . jiwa single ku kemurungan kjfbschbsdvbh .
aku yang dah bersiap semua benda terus turun dengan riangnya . oh yes dating dating dating datingggg !!!
" kau nak ke mana ? "
aku terus menoleh lalu terpandangkan naera yang dah buat muka keliru dia dengan segelas susu di tangan .
" jalan , dating dengan boyfriend akuuuuu "
sengaja aku leretkan suara , nak buat naera sakit hati . takpe , sekali sekala je jahat lol .
" siapa ? hyunjin ? pftt , agaklah kalau nak tipu aku . hyunjin bukan type orang yang selalu bawa jejalan dating macamni "
" takpercaya , sudahlah . aku tak suruh kau percaya pun kan "
aku sempat menoleh ke arah eomma dan appa yang duduk menonton televisyen . macam biasa , langsung taknak tegur aku sepanjang mereka balik dari outstation .
sebenarnya , dah berapa tahun dah aku dengan diorang tak bertegur macam biasa . semuanya bermula bila aku dah masuk high school .
keputusan aku teruk sangat .
sampaikan eomma appa aku malu nak datang sekolah , taknak bawa aku jejalan sebab takut orang lain tanya berapa result aku .
dengan kata lain diorang malu dan taknak aku wujud , sebagai anak diorang .
tapi biarlah , aku kesah apa .
aku ada hyunjin .
dia tak akan tinggalkan dan lupakan aku , macam keluarga aku buat ni .
kan ?
••••••••••
jungnae
YOU ARE READING
[ OH ] boyfriend | hyunjin
Novela Juvenildia hadir dengan agenda tersendiri , dan pergi tanpa aku sedari . start : 19 / 12 /18