¦ D - 3 ¦
••••
aku yang khusyuk membuat latihan yang hyunjin berikan kelmarin , terasa terganggu bila naera asyik masuk dan keluar dari bilik aku .
aku nak fikir jawapan pun rasa macam dah terkeluar semuanya dengan naera tadi .
dahla esok midterm .
tak , yang parahnya sekarang ni weh kenapa aku tetiba ada mood nak belajar ?
sebab hyunjin ? ataupun sebab aku nak berjaya ?
entah .
maybe aku nak jadi pandai supaya nampak sesuai dengan hyunjin ?" aku macam tak percaya kau belajar dari tadi "
naera yang berdiri kat pintu bilik aku mula mempersoalkan kelakuan tak normal aku sekarang ni.
" kalau kau tak percaya , aku lagilah tak percaya yang aku buat semua ni . "
aku menggumam perlahan sambil membelek kertas kertas yang aku dah buat .
memandangkan esok history dengan math , dua ni je yang aku fokus . aku fokus math je , history nanti pepandai la aku reka .
HAHHAHAHA APA SUSAH BUAT KISAH SEJARAH SENDIRI .
aku yang gigih membelek buku , terus terhenti bila aku teringat something .
gambar naera dan hyunjin .
kalau hyunjin sampai siap framekan gambar tu weh , nampak sangat yang dia sayang naera nak mampus .
maksud aku , perbuatan tu menunjukkan yang dia memang hargai naera sebab hadir dalam hidup dia .
tak semua orang nak buat macam tu.
tapi , kenapa boleh berpisah macam ni ? takkan sebab naera ?
" wehh naera , nak tanya sikit "
naera yang sememangnya rileks membaca komik komik aku terus menoleh .
budak pandai weh , takyah belajar pun boleh je lulus . otak emas kan .
" kalau kau nak tanya aku tentang pelajaran kau , aku memang taknak—— "
" tak , aku nak tanya tentang hyunjin "
aku yang terus potong ayat dia cukup buatkan riak muka dia berubah .
" kenapa kau dengan dia , boleh putus ? "
terbeliak mata dia pandang aku yang dah soal dia bersahaja sekarang ni . mungkin dia tak sangka aku tahu sebah dia memang tak pernah hebohkan .
" macam mana kau tahu ? takde siapa tahu tentang aku dengan dia . wait , jangan kata hyunjin sendiri bagitahu dengan kau yang aku dengan dia pernah ada relay dulu ? "
dia yang santai membaca terus berlari menghampiri aku . nampak muka dia dah cuak semacam .
" haah , dia bagitahu aku haritu "
" kalau kau dah tahu , okaylah . but ingat , rahsiakan hal ni . jangan sesekali hebohkan dengan sesiapa "
aku dah berkerut sendiri bila dengar amaran naera. kertas yang bertaburan kat atas meja aku susun lalu letakkan ke tepi .
" tapi kenapa ? sejak bila kau dengan dia , dan sebab apa korang break weh ? sampai end up dia— "
end up dia paksa diri dia untuk dekati aku ?
YOU ARE READING
[ OH ] boyfriend | hyunjin
Teen Fictiondia hadir dengan agenda tersendiri , dan pergi tanpa aku sedari . start : 19 / 12 /18