17

1.3K 211 62
                                    

felix melangkah keluar lalu menuju ke kelas hyunjin  , matanya melilau memandang seisi kelas yang tengah pandang dia sekarang ni  .

jisung dan minho yang mengekori dari belakang turut tertinjau tinjau dari belakang felix  .

nanti felix ni buat hal  , habislah  . tak pasal pasal kena panggil hadap pengetua nanti  .

bila sedar hyunjin dan seungmin langsung takde kat kelas  , dia terus membuka langkah dan mencari tempat untuk tenangkan fikirannya   .

apa yang dia dengar betul betul buatkan dia rasa membahang  .

naeri hanya dipermainkan  .

dan ini mengingatkan dia kepada lee daehee  , yang dah meninggal sebab ditinggalkan jugak  .

dan sekarang ni,   dia takut untuk rasa kehilangan lagi  . pertemuan dia dengan naeri umpama peluang kedua yang diberikan untuk perbetulkan kesalahan dia yang lalu  .

jisung dan minho hanya statik berdiri dihadapan kelas 4-1  , dan pandang satu sama lain  .

" kau percaya tak apa dak yura tu gosipkan  ? "

jisung menyoal minho disebelah dan minho hanya mengangguk laju  .

" aku percaya kot sebab yura tu kalau bab hal orang laju je nak kecoh  . tapi  , aku macam takleh terima yang buat tu hyunjin  . "

mereka berdua berdiam diri    .

dulu  , bila seungmin tinggalkan naeri  mereka taktahu nak buat apa  . nak benci seungmin  , dia tu member kot  .

dan sekarang ni  , hyunjin pulak nak buat macam tu  ?

apa jadi dengan budak kelas pandai ni  ? otak jammed sangat ke sampai nak mainkan hati orang terus  .

" aku rasa bersalah weh dengan naeri  , dua member kita buat dia macam tu  "

" apaa doo dendam hyunjin sampai dia target naeri  . kau bayangkan perasaan naeri weh  bila sedar dia tak dipandang pun selama ni  , tapi digunakan  "

dan mereka berdua berdiam diri lalu melangkah ke kelas kembali  .

dari luas kelas  , mereka memerhati naeri yang sedang bersembang dengan hyoneul  . entah apa yang mereka gosipkan   .

" mana felix  ? "

yura yang tetiba menyoal mereka pandang sekilas  , dan kemudian angkat bahu secara serentak  .

dah memang diorang taktahu felix ke mana  , nak jawab apa pulak kan  ?

" okay minho  , kalau dua orang member kita sakitkan naeri  , kita berdua gembirakan naeri  . okay  ? "

" orait  !! "

•••••

yura melangkah laju sambil matanya melilau sekeliling  . langsung tak nampak felix pun  .

dia diam sejenak lalu mula memerhati semua tempat   . dan bila dia teringat sesuatu  , dia terus berlari ke rooftop  .

kat atas je orang selalu guna untuk lepak  .

lagipun dia pernah nampak felix ke atas  . ponteng kelas pun dia lepak atas  .

pintu rooftop dibuka  , dan matanya terus terpandangkan felix  yang sedang duduk betul betul di hujung rooftop  .

" felix  ! "

felix menoleh sekilas lalu melihat ke hadapan semula  . yura yang melangkah mendekati dia  , dia buat taktahu  .

tak penting   .

" arr  , tentang apa yang kau dengar tadi sebenarnya akuu just reka je  . aku nak nampak kau dengan hyunjin gaduh je AHA HA HA HA  "

yura terus acah gelak awkward kat belakang   . wajah felix dipandang  , langsung takde kesan lebam  .

" kau  , tak gaduh dengan hyunjin lagi kan  ? weh baguslah tuu kang makin buruk keadaan sebab salah faham ni nanti "

felix terus berdiri bila yura tak habis habis nak membebel dari tadi  .

yura dia pandang tanpa riak  . ada sesuatu yang dia fikirkan sekarang ni  .

yura pulak  , bila felix dah pandang dia tajam terus bergetar satu badan  . takpasal pasal dia kena baling dari atas ni  .

free free je mampus awal  .

" aku,  aku bukan—  "

" park yura  ? "

yura terdiam bila felix dah sebut nama dia  . tetiba rasa berdebar jantung dengar nama sendiri   .

askfskakskskakak  .

" aku nak mintak tolong kau sesuatu  , dan kau tak boleh menolak "

•••••••

dah nak dua bulan aku tak update HAHAHAHHAHAHAHAH jalan cerita aku lupa HAHAHAHHAHA mampus jela   .

[ OH ] boyfriend | hyunjinWhere stories live. Discover now