tak lawas pemakanan aku sebab hyunjin kat depan ni WEHHHH .
PERLU KE MAKAN SEMEJA ? PERLU KE ?
aku kerling member aku yang tengah gelakkan aku dari jauh . fuhh syok sungguh korang kan ?
bergembira sedangkan aku dah berduka nak mampus ni .
pandangan pelajar lain aku buat tak tahu . weyhhh , hyunjin !
dia ni budak pandai , macam mana dia boleh tawar diri nak jadi boyfriend aku yang bengap nak mampus ni ?
dia , sekelas dengan kakak kembar aku . jung naera .
" kau tak makan sayur ? "
dia menyoal buatkan aku menoleh . dan kemudian aku menggeleng . PERGHH AKU PALING BENCI SAYUR DALAM HIDUP AKU NI HAAA.
" kau kena makan sayur , nanti badan kau kekurangan zat . dan kau senang sakit . so , makan sayur even kau tak suka "
dan dia , bila dah habis ceramah terus ambil sayur kat dulang aku lalu suap menggunakan chopstick dia .
aku pandang dia dan sayur silih berganti . AKU LUDAH JUGAK LA MAMAT NI EYY .
aku akhirnya makan bila nampak kening dia yang asyik terangkat sebab nak aku makan dan seungmin yang asyik perhatikan kitorang dari jauh .
saja buat dia jeles MUAHAHAHHA .
wehh boyfriend lama aku tak pernah nak kata sayur apa menda semua ni . hikss hikss akhirnya aku jumpa manusia yang betul !
seungmin yang tengah pandang aku dari jauh aku buat buta . APA KAU PIKIR KAU TINGGALKAN AKU AKU TERUS KEMURUNGAN KE SETAN ?.
mangkat lo seungmin hmphh .
dan aku terus ambil daging kat dulang hyunjin lalu suap dia dengan senyuman lebar selebar mungkin dan dia hanya mengunyah tanpa banyak tanya .
" naeri "..
aku menoleh.
" sayur ada kat celah gigi "
dan aku terus berhenti senyum dan berusaha keluarkan sayur menggunakan lidah .
CISS MEROSAKKAN IMEJ AKU .
SEBAB NI LA AKU BENCI SAYUR .
•••
balik sekolah , macam balik ke neraka . dengan eomma yang selalu kerja outstation nya , memang aku dengan naera la jawapnya kat rumah tu .
diorang berempat tu tengah date la apa lagi HAISHHH . DATE DATE JE , AKU MACAM TUNGGUL .
tengah aku nak lalu kelas naera yang memang ada kat bahagian depan , dia keluar dengan sampah di tangan .
aku berhenti dan pandang dia .
" kau lambat balik lagi ? ".
dan naera hanya mengangguk . sampah dibuang dan dia bersandar kat tepi pintu .
" seronok kau kan dah ada boyfriend baru . siapa pulak yang nak dekat kau ni . siapa yang buta pilih kau ? "
aku just buat pekak dan pandang dia lama .
" tak kesahlah buta ke pekak ke pengkak ke apa ke , yang penting aku bukan perampas "
naera yang bersandar terus berpeluk tubuh pandang aku .
" kau nak kata aku rampas seungmin dari kau ? "
dan dia terus tolak aku buatkan aku terundur ke belakang .
BABILA DIA NI .
" heyy dia sendiri yang putuskan kau dan pilih aku . sebab apa ? sebab aku cantik , bukan macam kau . sampah yang buruk ! "
dia yang syok tolak tolak pipi aku terus berhenti bila seseorang dah genggam tangan naera .
aku toleh , berdesup darah aku bila pandang wajah ketat hyunjin .
naera tarik tangan dia kuat dan berpeluk tubuh .
" kau cermin diri tak ? naeri sampah atau kau yang sampah ? "
hyunjin genggam tangan aku buatkan aku macam nak gambar banyak banyak pastu letak kat dahi naera sekarang ni .
naera yang nak membalas terus terhenti bila seungmin tetiba keluar dan halang dia .
seungmin toleh pandang aku.
" naeri , okay ? "..
" dia okay je . kau sibuk kenapa ? kau urus la kekasih kau sendiri "
hyunjin membalas tegas buatkan aku mencebik ke arah seungmin . HAA DENGAR TU DENGAR .
PASANG TELINGA KAUU .
" jom , naeri "
dan hyunjin tarik aku blah dari tempat tadi dan nak hantar aku pulang .
sekilas , aku pandang seungmin . dia , kelihatan sedih .
YOU ARE READING
[ OH ] boyfriend | hyunjin
Teen Fictiondia hadir dengan agenda tersendiri , dan pergi tanpa aku sedari . start : 19 / 12 /18