aku pandang seungmin kat depan , dan aku teguk air aku lagi .
apahal dia nak jumpa aku eyy aku bengang betul .
nak setengah jam ni dia diam je . kata nak cakap something tentang hyunjin .haa apanya yang something ? ni nothing je ni . haduhhai . stress aku stress haaa .
" kalau takde apa nak cakap aku balik dululah "
" kejap "
terus aku pandang seungmin yang akhirnya dah angkat muka dia .
aku berpeluk tubuh , menunggu perkataan dari seungmin .
" aku tak pasti kalau aku patut cakap , tapi aku just nak kata jauhi hyunjin . kalau kau taknak terluka "
" terluka lagi ? "
" haa ? "
seungmin pandang aku dengan muka blur dia buatkan aku tersengih kecil . sinis .
" kau orang pertama buat aku terluka , bukan hyunjin . so bila hyunjin akan lukakan aku lagi , means dia kedua . so terluka lagi "
nampak sangat muka seungmin sentap habis sekarang ni . haa kau try cakap buruk pasal hyunjin , aku cakap buruk pasal kau pulak .
" tapi asal korang cakap macam ni ? korang memang taknak nampak aku ni hidup berpasangan ke ? "
" korang ? "
" haah . pertama kekasih kau kata macam ni . pastu kedua , kau pulak . memang dah plan ke nak hancurkan aku buat kali kedua ? "
" naera cakap macam tu sebab dia tahu— "
" diamlah . kau jangan nak acah caringlah . kau jaga jelah kekasih baru kau yang super trillion cantik tu "
dan buat kali kedua , nampak muka seungmin sentap habis . rasa sakit hati yang aku simpan selama ni , aku lepaskan sekarang .
" tapi aku tak suka dia— "
perlahan dia bersuara buatkan aku pandang dia lama .
" apa kau kata ? "
seperti tersedar yang dia tercakap kuat , dia terus berdehem perlahan .
" tak ada apa apa . er , itu je aku nak bagitahu kau . okaylah , aku gerak dulu "
dia yang dah berdiri dan ndak blah , aku terus tarik . tangan dia aku genggam kuat .
" apa maksud kau , kau tak suka naera ? "
dia tepis tangan aku perlahan , dan langsung tak toleh aku .
" aku bagi kau amaran seungmin , jangan dekat dengan kakak aku kalau kau nak mainkan dia je . kau sakitkan aku boleh , tapi bukan kakak aku "
aku dengar seungmin gelak perlahan , dan dia toleh aku sekilas .
" kelakuan kau ni , sama dengan apa yang aku cuba buat . ada sebab kenapa aku nak kau jauhi hyunjin . sebagaimana sebab kau nak suruh aku jauhi kakak kau "
aku yang dah blur hanya membiarkan seungmin berlalu . asal berbelit sia ayat dia aku takfaham hapak satu pun .
apa yang aku buat , sama seperti apa yang seungmin buat ?
••••••
dia tak suka naera ? tapi dia berkekasih dengan naera ni . takkanlah dia nak mainkan naera je ?
eh , seungmin bukan lelaki macam tu ! seungmin baik gila nak mati . antara dia dengan hyunjin , aku lebih rasa seungmin baik .
bukan apa , seungmin when dia dengan aku dulu aku dapat rasa keikhlasan dia sayang aku .
maksud aku , hyunjin—
dia baik jugak . dia buat macam macam tapi entah kenapa aku rasa dia tak ikhlas .dia macam buat tu tanpa tujuan , just saja saja . entahlah .
ke aku je overthinking ?
" jung naeri ! "
aku yang nak masuk kelas terus menoleh .
dah kenapa naera ni jerit jerit nama aku . kat rumah takde pulak nak jerit , ni kat sekolah ni dah kenapa .
aku nampak muka dia , dia nampak marah . lagi ngeri bila dia tetiba melangkah ke arah aku .
" kau memang taktahu malu , kan?! "
keras suara dia buatkan aku berkerut dahi .
" kau dah kenapa pagi pagi badmood ni ? kalau kau nak badmood , badmood sensorang . jangan ajak aku ! "
dia tersengih sinis . phone miliknya dia gunakan untuk tunjal kepala aku .
" aku tak akan badmood kalau aku taktahu kau jumpa boyfriend aku semalam la , takguna ! KAU NAK RAMPAS BOYFRIEND AKU KE ?! "
dan berterima kasih kepada naera , hasil jeritannya yang kuat buatkan seisi koridor toleh pandang kitorang ..
" aku tak— "
" tak apa ? tak jumpa dia ? jadi ni apa ? haa ? siap pegang tangan lagi ! "
phone miliknya disua , dan terpampang jelas gambar aku yang tengah tarik tangan seungmin .
maksud aku masa ni dia kata dia tak suka naera and dia blah , sebab tu aku pegang .
ah kampret .
" aku tak kata aku tak jumpa dia , aku just nak kata aku tak buat apa apa pun dengan dia ! "
" tak buat apa apa ? so , yang pegang tangan ni apa ?! "
aku nampak naera , kelakuan utama dia kalau marah .
tampar.
dia angkat tangan dia tinggi , dan aku hanya tutup mata . takpelah , dah memang aku salah .
kalau ini cara yang boleh buat dia maafkan aku , aku okay .
" apa ni ,bagi balik phone aku la ! "
aku buka mata bila dengar suara marah naera . buka buka je , nampak hyunjin yang tengah pegang phone naera .
oh shit . pleaselah aku—
ini salah faham—aku nampak riak hyunjin , nampak dia ketap gigi kuat . dan kemudian , dia toleh pandang aku .
" terima kasih , naeri "
aku taktahu dia sindir aku ke apa tapi asal aku sakit hati.
" tak hyunjin , bukan— "
dan tanpa dengar penjelasan aku , dia terus berlalu .
YOU ARE READING
[ OH ] boyfriend | hyunjin
Teen Fictiondia hadir dengan agenda tersendiri , dan pergi tanpa aku sedari . start : 19 / 12 /18