aku saja pergi lepak kat 7E pepagi melantak ramen sebab aku taknak masuk kelas awal .
aku malas nak terserempak hyunjin , nak terserempak seungmin , nak terlanggar felix .
huhh .
aku pandang jam , dah dekat setengah jam ni . hmm better aku pergi sekolah sekarang .
hal semalam ? jangan tanya . habis je movie tu kitorang berlima dah terkejut sama sama .
entah terkejut bebetul or sengaja . huuh malas aku nak fikir .
bila sampai kat kawasan sekolah , aku terus tolak pagar perlahan dan masuk perkarangan sekolah tu dengan mood yang barai nak mampus .
dari kelas 4 - 1 aku just buat tak tahu pandangan mereka sampailah nak sampai kelas aku .
pintu kelas aku ketuk dan seisi kelas turut pandang aku . aku dah berkerut bila pandang felix dah berdiri kat depan .
huhh , dia presentation ke weh ?
" haa , datang lambat jugak ? korang memang berjanji eh nak datang lambat ? "
renjun saem dah bercekak pinggang sambil tayang rotan kat tangan dia .
aku pandang felix . dia lambat ?
aku melangkah masuk ke dalam dan berdiri sebelah felix , menadah telinga mendengar bebelan haishsjaj .
aku kerling member aku—
KAU JILAKE NANTI AKU LEMPANG KORANG SATU SATU KORANG TUNGGU .
BOLEH PULAK DIORANG GELAKKAN AKU !
aku pandang mereka dan terus tunjukkan jari tengah ke diorang buatkan mereka lagi tahan gelak .
" saem ! naeri bagi jari tengah saem ! "
aku terus betulkan kedudukan aku dan pandang renjun saem yang dah pandang aku tajam .
" awak bagi jari tengah ke saya sebab saya membebel naeri ?! "
aku menggeleng penuh semangat .
" mana ada ! saya tak— "
" awak dengan felix , kelas tahanan sekarang ! sampai jam enam petang dan buat 30 helai kertas yang tertulis ' simon says saya tak akan lambat lagi ! ' . faham ?! "
aku terus membuntang biji mata . 30 helai kertas ?!
" saem ! saya buat karangan sehelai kertas je macam nak hilang ingatan saya saem ! ni nak suruh buat 30 , entah entah boleh autism saya saem ! "
" menjawab , naik 20 ! so , 50 ! "
aku nampak felix kat sebelah dah tahan senyum buatkan aku nak sepak dia tapi bila ingat aku ni bukan member rapat dia aku just mencarut dalam hati je lah
" dah , pergi cepat ! tak siap tak boleh balik ! "
aku menghela nafas panjang lalu terus keluar bersama felix . aku terus berhenti kat depan pintu dan pandang saem balik .
" renjun saem ! kejam , renjun saem kepaam— WARGHHH "
aku yang nak membantah terus blah bila nampak renjun saem keluarkan pisau dari poket dia
hukss tanjat la gugurl .
••••
" haishh la penatnyaa "
aku terus letakkan pen dan terus berpeluk tubuh dan pandang felix yang gigih menulis kat depan .
kenapa eh dia ni , rajin je aku nampak . tapi kat kelas macam semua orang dia nak bawa bergaduh .
aku nampak dah dekat 30 lembar dah dia tulis woii apa ni laju amett
" laju kau tulis weh . fuhh "
felix terus pandang aku dan kemudian dia letakkan pen dia dan terus duduk berpeluk tubuh .
" bukan laju . kau yang lambat "
aku terus buat muka tak percaya . dia sembang dengan aku ?!
" ehh lajulah . tu kau dah 30 lembar . aku baru setengah ni pun baru selembar ciss "
dia terus tongkah dagu pandang aku.
" macam mana tak lambat kalau kau tulis sebaris kau terus kata penat , sebaris lagi kau letak pen , sebaris lagi kau terus tidur , sebaris lagi macam macam lagi ragam kau "
aku sengih bila dengar apa yang dia kata . aku nampak dia lagi , dah siap dah fuhsssks recikss .
dan aku pun fokus tulis dan sampai aku rasa tangan nak patah , aku berhenti lagi ..
aku pandang felix . dia tengah berpeluk tubuh dan pandang aku buatkan aku sambung menulis lagi .
" matilahhh dah nak balikk dah nak balikkk aku tak suka gelapp "
mata aku pandang jam dan pen silih berganti . dah nak jam enam huwaaa dan felix just tidur je .
patutlah suka datang lambat , boleh kena denda and membuta kat sini .
tengah aku menulis , pintu dibuka dan muncul wajah renjun saem .
but , aku baru buat 20 wehh
" kalau siap baru boleh balik ! "
suara tegas milik saem buat felix yang sedap beradu terus terbangun .
" tapi saem , esok saya bagi tiga puluh okay ? dua pulu—"
felix terus bagi aku kertas dia buatkan aku terdiam .
felix dekatkan diri dia ke arah aku
" aku nakkan balasan nanti "
dia kata lalu terus keluar dan just tolak je renjun saem yang asyik nak menghalang dia .
huh .
balasan ?
" kurang ajar punya budak ! memang kalau budak samseng tak ada hala tuju ! "
aku pandang renjun saem . dia hina felix ke ?
renjun saem pandang aku .
" haa , mana kertas awak ? 50 lembar ? "
aku nampak kertas kat tangan , dua puluh hasil tangan aku yang malas dan tiga puluh pulak kertas felix
cukup 50 !
watthe—
tapi kenapa dia buat baik ?!
•••••••••
YOU ARE READING
[ OH ] boyfriend | hyunjin
Teen Fictiondia hadir dengan agenda tersendiri , dan pergi tanpa aku sedari . start : 19 / 12 /18