10

1.9K 271 32
                                    

cotton candy dihulurkan kearah aku buatkan aku menoleh .

hyunjin ,
bersama senyuman yang tak pernah hilang .

entahlah apa yang aku nak cakap senanya . aku stranger lagi dengan dia hmmm even dah nak dua bulan aku rapat dengan dia but—

entahlah .

sekarang ni kitorang lepak kat taman . ramai orang jogging pabenda semua , dan aku hanya pandang tasik bersama sama hyunjin sekarang ni .

" parents belum balik lagi ? "

aku menggeleng , menjawab pertanyaan hyunjin .

" hmm , bila nak balik ? bahaya kalau korang berdua je tinggal kat situ  . dahlah baru baru ni ada kes pecah masuk rumah . kalau masuk rumah korang ? bunuh , rogol . siapa nak tolong ? "

" eyy janganlah cakap bukan bukan ! "

aku kata lalu tarik telinga dia dan buatkan dia tergelak suka .

aku menjeling geram . entah apa yang lawak wehh ibslssnksna aku dah seram ni lepas dengar apa yang dia merapukan tadi .

" jangan risaulah ! kalau kau dalam bahaya , aku pasti datang dan bantu kau "

aku pandang dia lama bila dia kata macam tu .

dia pasti datang dan bantu aku ?

" betul ni ? kalau kau tak bantu aku ? "

" aku akan bantu kau , akukan sayangkan kau . takkan aku nak biarkan kau terluka ? "

OHHHEMGGIIIII BAHAHHAHAHAHA .

aku just tayang muka biasa biasa je dan tak ambil kisah  . takut kalau aku terlalu berharap , aku akan terluka nanti .

aku dah penat untuk terus terluka gaisseau .

" hey , kenapa ni ? asal sedih ? cotton candy tak cukup ? "

hyunjin menunduk dan pandang aku buatkan aku terus undurkan kepala aku menjauhi dia .

dekat amet tu wehh kau nak bunuh aku dengan pandangan kau ke apa ?

" taklah , just teringatkan something je "

hyunjin menoleh dan terus bersandar . aku pulak , just sambung makan .

" teringatkan something , tak apa . jangan teringatkan someone pulakk "

aku mencebik buatkan dia tergelak . aku pandang hyunjin lama .

dia kacak , serius weh tak tipu .
perasaan suka kat dia ? 63 peratus maybe ?

tengah aku makan dengan bahagianya , aku terpandangkan felix yang sedang berjalan membawa bunga .

OHEMGOI DIA NAK CONFEESSSS SESIAPA KE KAT TAMAN NI TAPI TAPI TAPI kenapa dia sedih ?

perasaan ingin tahu buatkan aku terus mengekori dia .

" nak ke mana ? "

hyunjin terus tarik tangan aku buatkan aku toleh pandang dia .

" kejap kejap , nak nampak something "

aku terus tarik tangan hyunjin mengikuti aku bila dia still blur lagi .  hailaaa mamat ni , lengahkan masa aku pulakk  .

agak lama kitorang mengikuti felix sehinggalah kitorang berhenti bila dia masuk ke dalam tempat kenangan untuk orang yang dah meninggal .

tahu ?

alaa , tempat yang orang letak gambar orang yang dah meninggal and then letak apa apa . kalau rindu , boleh lawat .

tapi , siapa yang mati ? omma appa dia ada lagi weh . kekasih dia ke ?

takkanlah kekasih dia dah mati ?

' sebab felix dah kehilangan orang yang dia sayang . mungkin sebab tu dia berubah ? '

ayat hyoneul bermain di fikiran aku . AKU NAKK TAHU SIAPAA WEHH .

" buat apa kat sini lama lama ? dahlahh , jomlah kita— "

" shurheudjsjs ! "

aku terus tarik hyunjin bila nampak felix dah keluar dan hyunjin pulak sibuk nak membebel haa kantoi macam mana ?

" kejap , aku nak pastikan sesuatu "

aku kata lalu terus melangkah masuk dan diikuti hyunjin .

banyak bengokk bunga , yang mana satu felix lawat tadi haduiiihlahhh .

kejapp , tak silap aku bunga kaler kuning , merah dan ungu . ada banyak jenis bunga tadi .

hmmm so , kita scannnnn—

" oh , dah jumpa ! "

aku terus pergi ke arah yang aku dah tunjuk dan terus pandang frame gambar tu .

perempuan .

OH SHIIITT—

" lee daehee ?! "

aku dah siap ternganga bila nampak nama tu .

LEE DAEHEE ?!

hyunjin yang dah dekati aku turut terkejut . dia pandang aku dan frame tu silih berganti .

aku pun masih terkejut jugak , tapi bukan sebab nama tu .

" serius aku susah nak percaya "

hyunjin kata lalu dekatkan muka dia ke arah frame gambar tu .

" muka lee daehee seiras kau lah , naeri "

aku mengangguk .

ya , seiras sangat . OH MYY—

[ OH ] boyfriend | hyunjinWhere stories live. Discover now