H26 deel 1

393 22 0
                                    

LIAM POV

Mieke is weer thuis. En we hebben bedacht dat we straks even het huis even gaan versieren voor de kerst. Maar nu slaapt ze nog even. Niall en Harry zijn in de studio, en Louis en ik zitten aan de keuken tafel te kletsen over het een en het ander. "Zullen we straks even het centrum in gaan? Om samen met Mieke nog een paar leuke kerstversieringen enzo te kopen?" Vraagt Louis mij. "Jaa helemaal goed! Leuk! Zal ik even kijken of dat Mieke wakker is?" Louis knikt dus ik stap op en loop naar boven. Zachtjes klop ik op haar deur. "Mwgpphh" hoor ik van uit haar kamer komen en ik doe de deur open. "Mieke, lieverd, wil je mee naar het centrum? We willen kerstinkopen doen." Vraag ik haar. Ze kreunt en steunt een beetje en rolt letterlijk uit bed. Met een klap komt ze op de grond. "Omg Mieke gaat het goed?" Vraag ik in paniek. Ze komt natuurlijk wel net pas uit het ziekenhuis. "Ja hoor, gewoon nog erg moe" zegt ze terwijl ze opstaat en nog even flink in haar ogen wrijft. Ze heeft grote rode wallen onder haar ogen nog, net als of ze net gehuild heeft. "Gaat het echt wel goed, want volgend mij heb je nog gehuild net of niet?" Vraag ik haar.

MIEKE POV
Ik plof weer op bed en Liam gaat naast mij zitten. Voor dat ik het door heb begin ik alweer te huilen. Ik weet niet precies wat ik heb, ik ben gewoon emotioneel erg onstabiel. Hij slaat een arm om mij heen. "Wil je er over praten?" Vraagt hij. "Ik weet niet waar over" antwoord ik terug terwijl ik naar mijn handen kijk. "Ik vind dingen gewoon moeilijk" vervolg ik mijn zin even. "Wat vind je moeilijk" vraagt hij bezorgd. "Hier zijn, alles" antwoord ik. Ik kijk naar de badkamer en ik zie mijzelf weer met dat potje pillen in mijn hand staan. Ik zie er slecht uit. Mijn haar is pluizig, mijn huis is bleek en behuild, klein en gebroken. Ik zie hoe ik alle pillen achter over druk. Ik zie een meisje dat pijn gedaan is, een meisje dat geen andere uit weg meer ziet, een meisje dat kapot gemaakt is door alles wat ze mee heeft gemaakt.

Ik krijg het benauwd, ik wil hier weg. Liam praat tegen mij, maar ik hoor niet wat hij zegt. Het boeit mij ook niet. Ik sta op en ren mijn kamer uit, naar beneden, door de keuken naar de kamer en daar zo naar buiten. Ik ga onder de overkapping zitten en adem zwaar in en uit. Liam en Louis komen in paniek de tuin in gerend. "Mieke alles oke?!" Vraagt Louis duidelijk geschrokken ook.

LOUIS
Ik zit rustig op mijn telefoon als ik Mieke ineens voorbij die rennen, en Liam die er achter aan sprint. Ik sta ook op en ren er achter aan. Eenmaal buiten aangekomen zie ik dat ze onder de overkappin zit. "MIEKE ALLES OKE?!" schreeuw ik hard . "Ik... badkamer. pillen" komt er uit. Liam en ik gaan naast haar zitten. "Wat is er" vraagt Liam heel kalm aan haar. " ik zag die beelden van mijn zelfmoord poging voor mij" zegt ze terwijl ze zelf ook al rustiger word....

HALLO LEZERTJES,
JULLIE VRAGEN JE VAST AF HUH WAAROM DEEL 1 BIJ HET HOOFDSTUK.

nou goed nieuws... welkom bij de kerst special van dit boek! Ik heb drie delen gechreven, en elke kerstdag komt er een!

Vrolijke kerstdagen iedereen!

Mieke... a one direction adopted storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu