H26 deel 3

384 18 5
                                    

HARRY POV

Mieke Niall en ik zijn bezig met de kerstlampjes uit elkaar halen. 'Harry, we hebben even een kleine situatie hier' Hoor ik achter mij. Ik kijk om en ik zie Niall compleet verpakt in kerstlampjes. 'Ik zit vast' Zegt hij. Mieke kijkt hem vragend aan, en zij probeert haar gezicht in de plooi te houden. Wat erg lastig gaat want ze doet overduidelijk erg haar best haar lach in te houden. Niall ziet het blijkbaar ook. 'Je mag lachen hoor Mieke, dit is ook gewoon wel heel erg grappig' zegt hij terwijl hij zelf ook in de lach schiet. Mieke staat op en zij loopt weg. 'Heb ik iets verkeerds gezegd?' vraagt Niall meteen geschrokken. 'Nee hoor' Zegt Mieke die net weer terug komt lopen met kerstversiering. Ze gaat naast Niall staan en hangt een paar kerstballen aan de lampjes. Wij kijken haar met zijn vieren raar aan, wij hebben namelijk echt geen idee wat zij nu van plan is. 'Nu is Niall de kerstboom' Zegt ze met een glimlach op haar gezicht. Ik heb het nu niet meer en proest het uit van het lachen! Niall face palmt hem zelf en schiet ook erg hard in de lach. 

MIEKE POV

Ik weet niet eens waarom ik dit nou deed... Ik had gewoon een sprankeltje blijdschap, want je zou het misschien niet verwachten, maar ik hou heel veel van kerst! ook al ben ik normaal gesproken met kerst alleen, maar gewoon puur de muziek de sfeer, en het lekkere eten wat wij altijd in het weeshuis kregen. Niall heeft zich ondertussen bevrijdt uit de lampjes, en hij is bezig samen met Harry de lampjes verder uit de knoop te halen. Als ze uit de knoop zijn hangen wij samen de kerst lampjes er in. ' Mieke, wil jij de piek doen?' vraagt Louis mij. ' Ja tuurlijk!' antwoord ik gelukkig. Ik zet de piek er op, en de jongens klappen en kijken ook super gelukkig naar de boom. Ik doe ook een stapje naar achteren en ik kijk naar de boom. Hij is zo mooi, en ik heb dit samen met de jongens kunnen doen. Ik krijg traan ogen, snel begin ik heel raar te knipperen. Harry kijkt mij even heel raar aan. En dan zie ik dat ook hij traan ogen heeft. Ik glimlach naar hem, en hij stapt naar mij toe. Meteen doe ik als reactie toch weer een stap achteruit. ' Het is oke Mieke, ik wilde je graag een knuffel geven. Is dat oke?' Ik zie aan zijn ogen dat hij het oprecht meent. ' Ja dat is oke, maar wel rustig alsjeblieft!' zeg ik dan toch. Ik vind het namelijk wel erg moeilijk, maar ik vertrouw Louis ook, en Liam ook al een beetje. En met Harry en Niall heb ik eigenlijk nog helemaal geen band. Ik doe ook een stap naar voren en sla mijn armen om hem heen. Heel voorzichtig en heel rustig knuffelt hij terug. Na een paar seconden is het voor mij genoeg geweest en laat ik heel snel weer los. Dit was oprecht een van de engste dingen die ook ooit in mijn leven heb gedaan. Maar ik heb het gedaan en ik ben er trots op. Zonder dat ik er bij nadenk draai ik mij om en geef Niall ook zachtjes een knuffel. Ook hij doet heel voorzichtig terug. Ik laat weer los en zie de jongens heel gelukkig kijken. 'Kom! dan maken we even een foto bij de boom met zijn vijven!' Roept Liam vrolijk en ik stem er compleet mee in. ' Maar wacht even, Zayn dan?' Vraag ik dan toch. Tuurlijk ik haat Zayn op dit moment wel heel erg, maar hij hoort er wel gewoon bij. ' Mieke...' Begint Louis dan heel serieus. En hij hurkt voor mij neer. ' Zayn gaat  ergens anders wonen lieverd' WAT HOEZO? Niet om mij toch heb ik nu echt hun vriendschap verpest? 'Wat?! Waarom? Het is niet mijn schuld toch? Want dan ga ik gewoon weer weg zo simpel is dat en' Ratel ik aan een stuk achter elkaar door. 'Heey Lievie natuurlijk niet' onderbreekt Niall mij. 'Zayn voelde zich niet meer zo gelukkig in de band en in dit huis. Hij wil graag of op zich zelf, of een normaal leven gaan lijden' Zegt Liam nu. Ik vind het wel erg zielig voor de jongens, maar voor mijzelf vind ik dit eigenlijk wel heel erg prettig. ' Dus Zayn komt niet meer terug? En jullie vriendschap dan?' Vraag ik toch nog wel een beetje in shock. ' Dat komt helemaal goed, Zayn komt hier in de straat te wonen, we blijven echt nog wel maatjes en wij steunen Zayn in deze keuze' Ik knik even en samen nemen we een foto bij de kerstboom en Niall appt de foto door naar iedereen. 'Mag ik naar boven naar mijn kamer?' vraag ik dan op een gegeven moment. 'Ja tuurlijk lievie ga maar.' zegt Harry en ik loop naar boven. Ik loop naar mijn kast en pak mijn rugzak er uit. Toen de jongens mij vanmiddag kwijt waren in de stad was ik stiekem cadeaus voor hun aan het kopen, ik lach even. Snel pak ik de cadeau's en het rolletje met in inpak papier. Ik lach er nog een keer naar. Ik heb niet veel geld dus het zijn geen extreme dure of grote cadeaus, maar het gaat om het idee denk ik dan. Ik heb voor Niall een mooie sneeuwbal en een grote reep chocolade, voor Liam een paar kerstsokken en pantoffels van the grinch., voor Harry heb ik een mooie kerstmok en een paar licht gevende kerstballen en Voor Louis een knuffelbeer die een hartje vast houd waar I love you op staat, en met een kaartje er bij. Ook had ik nog een fotolijstje. Eigenlijk wilde ik daar een foto in doen van hun 4en, maar ik denk dat ik toch de kerstboom foto van vanmiddag even uitprint om er in te doen. 

Ik word wakker van de eerste zonnestralen in mijn kamer, en ik glimlach. Het is Kerst! Vannacht toen de jongens sliepen heb ik alle cadeautjes onder de kerstboom gelegt, in de hoop dat de jongens het leuk zouden vinden. Ik stap uit bed en loop naar de gang. 'Mieke, ben jij dat?' hoor ik Liam roepen van uit zijn kamer. 'Jaaa' Roep ik terug. 'Mieekeeeee' Hoor ik Harry schreeuwen vanuit zijn kamer. 'Jaaa?' Zeg ik voorzichtig. Harry komt zijn kamer uitlopen. ' Louis slaapt nog, wil jij hem even wakker maken? Dan gaan Liam Niall en ik vast naar beneden.' Zegt hij. 'Ik wil hem wel wakker maken maar jullie mogen nog niet naar beneden!' zeg ik snel. Dat mogen ze ook nog niet, ik wil weten hoe ze reageren op de cadeaus. 'Ik ben al wakker!' Hoor ik Louis roepen. Hij komt zijn kamer uitlopen. En samen lopen wij naar beneden. Op de keuken tafel had ik vast het fotolijstje ingepakt neer gelegd. 'Huh? wat is dit?' Vragen de jongens zich hard op af. 'Onze namen staan er op' Zegt Niall. 'Mieke? Weet jij hier meer van?' vraagt Louis. Ik haal mijn schouders op. 'Maak maar gewoon open!' zeg  ik. De jongens knikken en ze halen het papier er af. Met zijn allen bewonderen zij het lijstje met onze eerste foto er in. Liam begint er zelfs een beetje van te huilen. 'Mieke wat... Wat mooi' Zegt hij tussen zijn tranen door. Ook Louis Niall en Harry hebben het nu moeilijk. 'Zullen we hem in de woonkamer neerzetten?' ik moet even snel een excuus bedenken om ze naar de kamer te krijgen, want daar liggen de andere cadeaus onder de boom. Ze knikken en ze lopen de kamer binnen. Daar zien ze nog cadeaus onder de kerstboom liggen....

HALLOO

ZO ZO ZO wat een special.. maaarrrr dit is niet alles. We gaan 2018 uit met elke dag een hoofdstuk! Ook wil ik jullie even om een reactie vragen! Suggesties, en wat vinden jullie van het elke dag een hoofdstuk! let me know! xx Ariane

Mieke... a one direction adopted storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu