H31

320 19 2
                                    

Oke ik ben gisteren vergeten hoofdstuk online te zetten. Dus bij deze! X
..........
LOUIS POV

Ik schrik wakker van het eerste geknal door de straat. Dan bedenk ik me dat het oud en nieuw is. 'Jezus, het lijkt wel oorlog!' Hoor ik Liam schreeuwen vanaf de gang, en ik schiet in de lach. Ik stap uit bed en loop naar beneden. Mieke zit samen met Harry aan de keukentafel. 'Waar is de rest?  Of slapen die nog?' Vraag ik ze. 'Niall is oliebollen aan het bakken buiten, Liam is net naar boven  gegaan om aan te gaan kleden, en Mieke en ik gaan straks Vuurwerk halen.' Zegt Harry. 'Oohh leuk, dan ga ik even mee!' Zeg ik en ik ga naast ze zitten. '2018 is voorbij gevlogen' zegt Harry terwijl hij nog een slok koffie drinkt. Ik knik. 'Gaan jullie straks ook mee naar het veldje?' Vraagt Mieke. 'Huh het veldje?' Vraag ik haar. 'Jaa hier aan het einde van de straat,daar gaan ze carbit schieten en oliebollen bakken met de buurt' zegt ze. En ik knik. 'Hoe weet je dat?' Vraagt Liam terwijl hij net de keuken in komt lopen. 'Ariana! Ik ging vroeger altijd met haar mee. Zij woont hier namelijk ook in de buurt.' Zegt Mieke en Liam knikt. 'Louis, ga jij ook even aankleden? Dan kunnen we zo gaan.' Vraagt Harry mij en ik knik. 'Mieke jij ook?' Vraagt Harry vervolgens aan haar. Mieke zat dus blijkbaar ook nog in haar Pyjama. Ze knikt ook en samen lopen we naar boven. 'Ik ga vanmiddag wel even met je mee! Lijkt me gezellig!' Zeg ik tegen haar. Stiekem mis ik haar een beetje, klinkt misschien heel erg raar, maar we hadden echt een super klik. Nu nog steeds wel natuurlijk. Maar aangezien ze nu ook gewoon met de andere jongens omgaat. 'Leuk gezellig!' Zegt ze tegen me. Ik lach, en loop dan mijn kamer binnen. Ik pak een spijker broek en een sweater en kleed me aan. Dan poets ik mijn tanden, was mijn gezicht en doe mijn haar. 'Louis' hoor ik ineens zachtjes achter me. Ik draai me om en zie dat Mieke daar staat met tranen in haar ogen. 'Heey Lievie, wat is er?' Vraag ik geschrokken. 'Ik was aan het denken, en toen bedacht ik me ineens hoe veel geluk ik met jullie heb. Dat ik dit jaar zorgeloos in kan gaan, dat ik naar school kan gaan. En dat jullie het voor elkaar hebben gekregen mij super snel vrolijk te krijgen. Maar ik heb natuurlijk nog wel downs. Want ik kan niet ineens zo erg veranderen. Maar jullie zouden mij dan ook steunen, dat weet ik. Maar ik vind het zelf nog lastig dat ik gewoon nog niet de volle 100% ben' zegt ze dan vervolgens. Ik trek haar zachtjes in een knuffel. 'Maar meid, het is niet erg dat je soms nog niet helemaal oke bent. En ik snap dat je dat lastig vind. Maar weet gewoon dat de jongens er ik er altijd voor je zijn. Ze knikt en duwt haar armen nog wat strakker om me heen.

Het is  kwart voor 12 in de avond. Samen met Mieke en de jongens sta ik op het veldje. We hebben hier bijna de hele dag gestaan, echt wat een sfeer hier. 'Mieke aan jou de eer!' Zegt Ariana ineens tegen haar en Mieke krijgt de brandende stok voor het Carbit schieten in haar handen geduwd. En een paar oorkleppen op. 'OKE JONGENS EN MEISJES DE LAATSTE SCHOTEN VAN DE AVOND EN VAN 2018!' Schreeuwt een van de Jongens. Mieke loopt naar de tonnen toe. 'Oke daar gaat ie!' Schreeuwt Ariana. En Mieke knalt de ballen in de tonnen een voor een weg. En dan begint iedereen te juichen. Mieke lacht en komt naar ons toe lopen. Er loopt een jongen achter haar aan. 'Heey' zegt hij. Mieke draait zich om. 'Heey! Zack was het toch?' Zegt ze tegen hem. Hij knikt. 'En Mieke was het toch?' Mieke lacht en ze knikt. 'Wat gezellig dat je er bent!' Zegt hij. En hij loopt samen mee onze kant op. Mieke met een jongen.... okeee..... Ik voel me een beetje een echte vader nu. 'Dit zijn....' begint Mieke en ze stopt even met praten. 'Vaders, dit zijn mijn vaders' zegt ze dan vast besloten. Er verschijnt een lach op mijn gezicht. En zack steld zich aan iedereen voor. Als die bij mij is, kijk ik hem even zo streng mogelijk aan. Hij steekt zijn hand uit en ik pak zijn hand stevig vast. 'Ik ben Zack' zegt hij. 'Louis.' Zeg ik zo kort af mogelijk. Mieke kijkt mij aan en trekt een wenkbrauw op. Ze wil wat zeggen maar dan begint iedereen in eens af te tellen. '10, 9,8,7,6,5,4,3,2,1 GELUKKIG NIEUW JAAR!' schreeuwt iedereen dan. En mensen beginnen elkaar te knuffelen, zoenen en handen schudden. Ik wens de mensen ook een gelukkig nieuw jaar en richt me dan tot Mieke. Ik geef haar een knuffel. 'Gelukkig nieuw jaar meis' zeg ik haar. 'Gelukkig nieuw jaar! Papa'
........

LIEVE LIEVE LEZERTJES, IK WENS JULLIE ALLEMAAL EEN GELUKKIG NIEUW JAAR! Laten we een mooi jaar van 2019 maken! Ik ga er geen stukje beschrijving van deel 2 bij zetten, maar ik ga wel de titel verklappen! Hihi. De titel van het nieuwe boek wordd...... *tromgeroffelllll* 'They adopted 2'
Bij het volgende deel weer een stukje beschrijving xo

Mieke... a one direction adopted storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu