Kap. 3 - TRIEDENIE

733 61 19
                                    

Nira na Rokforte nikdy nebola, ak nepočítame tých niekoľko minút pred začiatkom školského roku. Dumbledore nechcel riskovať, že by sa o nej niekto dozvedel. O hrade však veľa čítala a v jej predstavách vyzeral presne tak ako teraz. Vysvietený kamenný hrad sa nad temným pokojným jazerom majestátne týčil. Bol to úchvatný pohľad. Keď sa previezli na loďkách k druhému brehu, profesorka ich zaviedla cez vysoké vstupné dvere z mohutného dubového dreva do vstupnej haly. Všetci starší študenti už sedeli vo Veľkej sieni.

„Tu ostaňte stáť," pokynula profesorka odmerane a dlhý rad prvákov sa zastavil. „Toto je profesorka McGonagallová, zástupkyňa riaditeľa," ukázala ponad ich hlavy na postaršiu vysokú štíhlu profesorku v tmavozelenom habite, s čiernym špicatým klobúkom. Práve prechádzala okolo Niry stojacej trochu bokom a v rukách niesla drevený stolček s veľmi staro vyzerajúcim koženým klobúkom. „Prenechávam vám ich, Minerva," povedala profesorka, keď si Minerva McGonagallová stúpla vedľa nej. Zvrtla sa a po chvíli zašla za roh.

Nira si profesorku McGonagallovú lepšie obzrela. Vedela, že je riaditeľovou zástupkyňou. Albus o nej vždy hovoril ako o vynikajúcej čarodejnici, spoľahlivej a výbornej profesorke. Nira sa už veľmi tešila na stretnutie s vedúcou Chrabromilu. Profesorka však pôsobila dosť chladne a odmerane, prísne sa mračila na zástup prvákov pod sebou, a aj keď sa Nira nad prvákmi týčila a nešla prehliadnuť, nevenovala jej jediný pohľad, akoby tam vôbec nebola.

„Vítam vás na Rokfortskej strednej škole čarodejníckej," prehovorila prísnym hlasom, z ktorého len nepatrne zaznieval škótsky akcent. Očami preletela ustráchané tváre pod sebou. „Naša škola má štyri fakulty. Chrabromil, Bystrohlav, Bifľomor a Slizolin. Do jednej z nich vás už o malú chvíľu pridelí Rokfortský klobúk, ktorý práve držím v rukách." Trochu nadvihla drevený stolček s klobúkom, aby ho všetci videli. „Každá fakulta zbiera počas roka body za svoje úspechy. Za prípadné neúspechy, či porušenie školského poriadku, sa jej body strhnú. Preto je na každom z vás, aby ste si počínali čo najprospešnejšie pre vašu fakultu. Na konci roka získa fakulta s najvyšším počtom bodov školský pohár. Každá fakulta má šiestich prefektov. Ak budete mať akékoľvek otázky, môžete sa obrátiť na nich. Ochotne vám poradia. Taktiež môžete prípadné problémy konzultovať s vedúcim vašej fakulty, no poprosila by som vás, aby sa to dialo len v najnutnejších prípadoch. Teraz..." všetkých si premerala ďalším prísnym pohľadom, „vstúpime do Veľkej siene a vy sa postavíte vedľa seba do radu, čelom ku svojim budúcim spolužiakom. Keď prečítam vaše meno, posadíte sa na stolček a ja vám položím na hlavu klobúk, ktorý vám vyberie fakultu."

Nira to už nevydržala, doposiaľ ju profesorka ignorovala, akoby tam ani nebola. „Pani profesorka, prepáčte, ale..."

„Áno, slečna Benettonová, viem o vás," konečne na ňu pozrela. „Počkáte tu, kým vás nezavolám!" Potom sa opäť otočila k prvákom: „Prosím, nasledujte ma."

Dvere Veľkej siene sa otvorili a profesorka McGonagallová na čele, vpochodovala aj s radom prvákov dnu. Dvere sa za nimi hneď zavreli.

Nira sa zamračila. Iste! Ja tu počkám! Budem si tu poslušne postávať, až kým ma nezavoláte. Samozrejme nečakala žiadne oslavné fanfáry a vrúcne objatia, ale svoje prijatie na Rokfort si predstavovala predsa len o čosi vľúdnejšie.

Zo siene sa ozval potlesk. To asi klobúk dospieval pieseň. Pomyslela si. Teraz bude nasledovať triedenie prvákov. A potom príde na rad ona. Teda, ak na ňu nezabudnú. Čo sa Nire momentálne nezdalo až také vylúčené.

Trvalo to ešte hodnú chvíľu, no napokon sa dvere začali samé od seba pomaly otvárať. Sieňou zaznel pevný profesorkin hlas: „Chcela by som sem pozvať slečnu Niru Elizabeth Benettonovú, ktorá k nám prestúpila z Veľkej severoamerickej školy čarov a kúziel a nastúpi do siedmeho ročníka."

Smrteľné tajomstvo [HP FANFICTION]Kde žijí příběhy. Začni objevovat