Kap. 14 - DUMBLEDOROVA ARMÁDA

525 50 15
                                    

Bola streda po vyučovaní. Nira sedela v knižnici a práve listovala v knihe Nežiadúce účinky bežne používaných elixírov, keď jej ktosi poklopal na rameno. Otočila sa. Bol to George.

„Ahoj," usmiala sa naňho.

„Ahoj," úsmev jej opätoval. „Čo to čítaš?"

Nirin úsmev trochu povädol. „Píšem prácu pre Snapea. Zase mi dal úlohu navyše. Zrejme má pocit, že nemám čo robiť!" zamračila sa.

George neveriacky pokrútil hlavou. „Keby som nevedel, že elixíry potrebuješ, povedal by som ti, aby si sa na ne tiež vykašľala."

„Merlinžiaľ ich potrebujem."

„Preto nič nehovorím," uškrnul sa.

„Pssst!" ozvalo sa od stolu knihovníčky, pani Pinceovej.

„Prisadneš si?" spýtala sa Nira šeptom.

George pokrútil hlavou: „Nie... len som ti chcel povedať, že už máme termín prvého stretnutia."

„Vážne? To bolo rýchle."

George prikývol. „Je to dnes o ôsmej večer, siedme poschodie oproti gobelínu, na ktorom traja trollovia palicujú Barnabáša Bláznivého."

„Dnes?" zamrkala Nira. „Ale my máme dnes astronómiu."

„Neboj, Alica a Lee tam idú tiež a nemyslím si, že to bude tak dlho trvať," žmurkol na ňu.

„No dobre," prikývla Nira, zaváhala, napokon však dodala, „nehneváš sa?"

George sa zatváril prekvapene. „Prečo?"

„Však vieš... v sobotu, keď sme sa lúčili... ten bozk..."

George na ňu chvíľu nechápavo hľadel, dokým mu to nedošlo. Následne sa usmial a pokrútil hlavou. „Povedal som predsa, že na teba nebudem tlačiť."

„Tak dobre, len nechcem, aby si si myslel, že mi na tebe nezáleží..."

„Toto je knižnica, nie tokáreň!" naraz sa za nimi objavila drobná postava pani Pinceovej. Pery na vychudnutej tvári mala stiahnuté do úzkej linky a spod zamračeného svetlého obočia na nich hľadela cez hrubé sklá okuliarov. „Ak sa chcete rozprávať, choďte von!"

„Nie je treba, ja už aj tak musím," povedal George jej smerom, potom sa ešte raz na Niru usmial. „Uvidíme sa," otočil sa a vyšiel z knižnice.

Madam Pinceová sa na Niru ešte chvíľu nesúhlasne mračila, no potom sa aj ona pobrala ku svojmu pracovnému stolu.

---

Za päť osem na siedmom poschodí podľa inštrukcií, Nira po krátkom zaklopaní na naleštené dvere vošla dnu. Miestnosť bola priestranná, osvetlená blikotajúcimi fakľami a jej steny lemovali police s množstvom kníh. Väčšina ostatných študentov už posedávala na hodvábnych vankúšoch uprostred miestnosti. Hermiona bola zahĺbená do nejakej knihy, Angelina, Alica a Katie sa potichu rozprávali a Harry niečo vysvetľoval skupinke mladších študentov.

Keď Nira vošla, pozrel jej smerom, kývol hlavou na pozdrav. Usmiala sa naňho a následne sa usadila na prázdny vankúš vedľa Angeliny. „Čo je to za miesto?" spýtala sa a so záujmom sa rozhliadala okolo seba.

„Vraj sa volá Núdzová miestnosť," odvetila Alica.

„Núdzová?" zopakovala Nira zaujato.

„Harry vravel, že sa zjaví vtedy, keď ju potrebuješ," zapojila sa Angelina.

Smrteľné tajomstvo [HP FANFICTION]Kde žijí příběhy. Začni objevovat