Nira si rovnako ako Garrick nebola istá pozadím celej tej hádky. S ich študijnou skupinkou netrávila až toľko času, no zdalo sa, že medzi nimi panovali nezhody už nejakú dobu. Celkom ju štvalo, ako v podobných diskusiách, či už Zina alebo Sylvia, vyťahovali jej nečistý pôvod a nemohla sa ubrániť pocitu, že je za rozpad ich študijnej skupiny tak trochu zodpovedná.
V utorok večer profesor elixírov splnil svoj sľub a dorazil do duelantskej miestnosti. I keď sa jeho prístup behom vyučovacích hodín za posledný týždeň zlepšil, bolo to po prvý raz, čo sa opäť ocitli zoči-voči bez svedkov. Nira cítila istú nervozitu a prisahala by, že ani Snape nestojí tak úplne pevne nohami na zemi.
„Základom prenosu útočného zaklínadla," začal vysvetľovať, keď doprostred obdĺžnikového amfiteátru pričaroval dva cvičné stĺpy, „je pochopiteľne cloniace zaklínadlo." Stĺpy rozmiestnil neďaleko od seba, až potom na ňu pozrel a pokynul jej, aby prišla bližšie.
Nira mala v pláne rešpektovať ich dohodu a nič na profesora neskúšať, keď však k nemu kráčala, srdce jej bilo ako o život. Len s námahou udržovala očný kontakt a modlila sa, aby sa nezačala červenať.
Snapeov výraz bol naproti tomu úplne kamenný. „Zrejme tušíte," pokračoval, keď sa postavila naproti nemu, kam jej ukázal, „že sa tu objavuje určitá komplikácia."
„Životnosť štítu proti protivníkovým schopnostiam," odpovedala potichu.
Prikývol. „Nikdy si nemôžete byť stopercentne istá, či váš štít proti súperovi obstojí, preto je vždy bezpečnejšie, nepúšťať sa do tejto formy boja."
„Predpokladám, že ak sa dostanem do boja proti príliš silnému súperovi, je už jedno, či tú techniku použijem alebo nie. Veľkú šancu mať i tak nebudem," pokrčila ramená.
„Uvažujete nad tým správne, slečna Benettonová," vyhlásil profesor so zachmúreným výrazom. „Ako som vám nedávno hovoril, je preto lepšie sa do žiadneho boja nepúšťať."
„A ako som vám na to nedávno odpovedala, všetci nemôžu utiecť. Navyše, niekedy útek nie je možný," pokrútila hlavou.
„Proti tomu sa dá len ťažko namietať," súhlasil napokon, čím Nire na tvári vyčaroval drobný úsmev.
„Tak teda začneme?" spýtal sa po chvíli ticha.
Nira prikývla.
„Vzhľadom k tomu, že zatiaľ neovládate delenie moci..."
„Naučíte ma aj to?" skočila mu okamžite do reči.
Snapeove obočie sa nesúhlasne stiahlo. „Poporiadku, slečna Benettonová. Ste veľmi netrpezlivá."
Nira si zahryzla do jazyka. Snape sa k nej správal doposiaľ až prekvapivo slušne, preto nemalo zmysel snažiť sa ho naštvať. „Prepáčte, prosím pokračujte."
„Vzhľadom k tomu, že zatiaľ neovládate delenie moci," zopakoval, „budete musieť vyslať kliatbu proti stĺpu a pri jej odraze sa zaštítiť cloniacim zaklínadlom. Nie je to pre vás nová vec, takže by ste s tým nemali mať problém. Jedna z najťažších častí je odhadnúť, kam kliatba na štíte dopadne a v akom okamihu. Presne v tom momente ním pohnete a odrazíte ju na druhý stĺp."
„Ako o tom hovoríte, zdá sa to byť nemožné," pokrútila Nira hlavou pri tej predstave.
„Vybrali ste si k učeniu jednu z najzložitejších útočných techník," pozrel jej do očí. Jeho kamenný výraz trochu povolil, keď dodal: „Každopádne, v boji je základom vôbec zabrániť kliatbe, aby vás zasiahla. Ak sa vám nepodarí odraziť ju chceným smerom a nezasiahnete pri tom niekoho, koho ste zasiahnuť nechceli, nič hrozné sa nedeje."
ČTEŠ
Smrteľné tajomstvo [HP FANFICTION]
FanfictionVeď-Viete-Kto pomaly získava späť svoju stratenú moc a nič netušiacemu čarodejníckemu svetu hrozí ďalšia vojna. Ministerstvo mágie pred skutočnosťou zatvára oči, miesto toho posiela na Rokfort svojho špeha, Dolores Umbridgeovú, aby preverila, čo sa...