Kap. 7 - VIDLIČKY A NOŽE

631 55 4
                                    

„Čo to tu tak smrdí?" Jenny nakrčila nos, obzrela sa okolo seba. Bol nový deň, dvojhodinovka čarovania a Nira sedela v lavici spolu s Angelinou, Alicou a Jenny. Fred s Georgeom a Leem sedeli hneď za nimi. George sa tváril rozpačito, Fred sa dusil potlačovaným smiechom.

„Nira, ide to z tvojej strany!" vyhlásila Jenny po chvíli, keď okolo seba prestala poťahovať nosom ako pátrací pes.

„Áno, som to ja!" priznala Nira rezignovane.

„Čo sa stalo?" Angelina si Niru starostlivo premerala.

„Musela som včera umývať záchod upchatý hnojovými bombami," zamrmlala neochotne. Prútikom zamierila na jeden z červených gombíkov ležiacich na lavici a zmenila jeho farbu na žltú. Druhý gombík mal zmeniť farbu podľa neho, ostal však červený. Meniace zaklínadlo, ktoré sa dnes učili, nebolo vôbec jednoduché.

„Čo?" Angelina nechápavo otvorila ústa. „Pre Merlina, prečo?"

„Snapeov trest," povedala Nira a sústredila sa na gombík. „Nepýtaj sa!" dodala vzápätí, lebo Angelina sa opäť nadychovala.

„Vravel som ti, že si máš dať sprchu," podpichol ju Fred s úškrnom.

„Fred!" George ho karhavo štuchol medzi rebrá.

„Au!" ohradilo sa jeho dvojča.

„Žiaci, žiaci! Sústreďte sa, prosím!" napomenul ich profesor Flitwick z opačnej strany miestnosti.

„Vy ste boli u toho?" zašeptala Angelina, spýtavo pozrela na Freda.

„Len chvíľu a úplnou náhodou," bránil sa Fred.

„Zrejme vieš rovnako ako ja," Nira sa naňho otočila a prebodla ho nahnevaným pohľadom, „že hnojové bomby sú rezistentné voči akýmkoľvek anti-pachovým kúzlam či prípravkom. Preto boli vymyslené a prestanú pôsobiť, až prestanú pôsobiť."

„Máš pravdu," súhlasil Fred. „Aký to veľkolepý vynález!"

Nira naňho zagánila, radšej sa opäť vrátila k dnešnej úlohe.

„Tak čo sa stalo?" nedala sa Angelina odbiť. „Prečo ste jej nepomohli?"

„Nira to nechcela," ohradil sa Fred. „Nira, povedz jej, že si nechcela pomoc."

„Nie, nechcela," zamrmlala Nira namrzene. Znovu sa pokúsila zmeniť farbu druhého gombíka skrz ten prvý. Na okrajoch síce trochu ožltol, ale to bolo všetko.

„Nira, to je strašné. Ako si mohla dostať trest hneď prvý deň školy?" Angelina nechápavo krútila hlavou.

„Už ti povedala, nepýtaj sa," ozval sa George, za čo si vyslúžil jeden škaredý Angelinin pohľad.

„V klubovni z toho musel byť poprask," poznamenala Jenny.

„Ani neviem, keď som sa včera vrátila z kúpeľne, všetci už spali. A keď som ráno odchádzala opäť do kúpeľne, všetci ešte spali," odvetila Nira sarkasticky.

„Hlavu hore, Nira. Už to ani zďaleka nesmrdí tak, ako včera," ukľudňoval ju Fred, „a na zbytok dňa môžeš použiť tento neutralizér pachov, čo sme s Georgeom vymysleli!" Spod habitu vytiahol malú fľaštičku s rozprašovačom.

George naňho neveriacky pozrel. „Povedal si, že si ho stratil!" oboril sa na brata.

„Tak som ho zase našiel, kľud!" chlácholil ho Fred. Natiahol ruku s rozprašovačom a párkrát stlačil vrch. Na Niru dopadol jemný aerosól, vzápätí bol zápach preč. „Ak ho budeš potrebovať viac, predáme ti ho za dva galeóny. Je to unikátny výrobok," zazubil sa, keď sa naňho prekvapene otočila.

Smrteľné tajomstvo [HP FANFICTION]Kde žijí příběhy. Začni objevovat