Al berjalan menuju ke sekolah seperti biasa. Hari ni, Suga tidak menjemputnya ke sekolah. Sebab apa? Entahlah. Mesti Jungkook marah Suga teruk sebab biarkan dia jalan kaki ke sekolah.
Al memandang tattoo yang terukir di pergelangan kaki kanannya. Tattoo yang tertulis namanya Al.
Cantik ukirannya. Cuma, dia pelik. Bila dia buat tattoo ini? Dia perasan tattoo ini ada di badannya pada pagi tadi.
Tiba-tiba, telefonnya berbunyi. Al mengambil telefonnya dari poket bajunya dan melihat mesej yang dihantar oleh Game of Killer.
Hi, Al!
I have mission for you!
I want you kill your friend, Kim Taehyung.
"What? Kill kat mana ni?" Al mencari app Game of Killer. Dia menekan app itu.
Tiada apa-apa kecuali mesej tadi. Game ni seperti menghantar mesej sahaja.
Al mula menaip sesuatu.
I don't understand. Are you means I need to kill my friend in game or in life?
Mesej dihantar.
Ting!
Al membaca mesej daripada Game of Killer.
In life, dear.Mata Al membulat.
Are you crazy?
Al mula rasa geram. Apa maksud game ni? Bunuh betul-betul? Dia nak suruh jadi killer sebenar ke?
Aku tarik diri!
Al terus menutup telefonnya. Lantaklah dia faham ke tak. Pandai-pandailah dia pergi translate sendiri.
Tiba-tiba, mesej masuk. Al terpaksa buka telefonnya untuk mengetahui sama ada di masih bermain atau tidak.
I said you can't remove this game, dear. Or, do you want to get a punishment?
Al mengetap bibirnya menahan geram.
What do you means, pig?
Send. Ambik kau. Kan kena panggil babi dari Al.
Ting!
Mesej baru dibuka. Al membacanya.
Look at back, dear...Al berpaling. Matanya membulat melihat seorang lelaki sedang memegang pedang samurai sambil memandang tajam ke arahnya. Al mula terasa takut.
"Sape kau?!" Al berundur beberapa langkah.
"Welcome to the Game of Killer, dear." Kata lelaki itu lalu mengejar Al bersama pedangnya.
"Go away from me!" Al terus berlari laju dari terus dikejar oleh lelaki itu.
Tanpa melihat kiri kanan, badannya dirempuh oleh sebuah kereta menyebabkan dia jatuh ke atas jalan bersama darah yang mengalir.
"Al!!!!!!"
Game of Killer
No one players can remove this game.
YOU ARE READING
Game Of Killer
Mystery / ThrillerKerana sebuah permainan, mereka terlibat dalam bahaya...