bab 7

87 10 0
                                    


" assalamualaikum!" Kata amar di pintu rumah sambil membuka kasutnya.

"Waalaikumsalam! Oii member aku dah balik... selamat pulang sahabat ku.." kata badrul sambil tersenyum manis.

Terangkat kening amar bila badrul menyambutnya di pintu rumah.

" kau dah kenapa? Sakit? Tak pernah-pernah sambut aku kat pintu nih. Selalunya aku bagi salam pon haram kau nak jawab." Kata amar diselit sindiran. Sambil melangkah ke sofa.

"Ye ke? Mana ada.. aku jawab lah salam kau.. kau yg tak dengar. " kata bad yg mengekori amar ke sofa.

Amar mengambil tempat di sofa dan melepas nafas kelegaan. Bad tiba-tiba hilang .. kemudian muncul sambil menatang dulang .

" weh mar , meh makan aku dah masak favourite food hang! " kata amar lalu meletakkan dulang tersebut di atas meja di hadapan amar.

Amar kemudian meletakkan tangan keatas dahi badrul .

" kau nih kenapa? aku sehat lah.." kata badrul kemudian menarik kasar tangan amar di dahi nya.

"So, amar... no punishment eh..." kata badrul sambil melihat amar dengan muka 10 sen.

" oh... patut lah hang baik semacam ngan aku.. kalau tak pintu rumah tu pun berkunci. Macam tak nak bagi pemilik rumah nih masuk. " perli amar lagi.

" alalalala.... amar... jangan lah denda aku ... kau mintak je benda yg mahal-mahal ke? Aku sanggup belikan... tapi janganlah dera aku..." kata bad minta simpati. Kau tak tahu sekali amar dera kau .. terus menyesal.. dan serik ...

"Mahal-mahal eh?" Amar mula mengetuk dagunya seperti berfikir. Dan kemudian tersenyum jahat. Bad hanya mampu menelan air liurnya dan melihat amar sambil membuat muka kesian.

" ha! Aku nak kamera yg paling latest kat pasaran sekarang nih.. aku bagi kau tempoh seminggu untuk beli benda tuh... kalau tak denda yg lebih kejam menanti kau.. hahaha! " kata amar lalu gelak jahat.

Badrul ternganga mendengar tuntutan amar.

' Woi kamera latest ... mahal weii... kene tunggu aku gaji bulan depan baru boleh beli... tapi nasib amar tak bagi brand apa dia nak kalau tak mampuih...'

" weh aku masuk bilik dulu eh.. penat lah layan kome dua beradik ganggu lunch aku pulak tuh . Makanan tuh kau letak kat dapur nanti habis mandi aku makan okey.." kata amar lalu menepuk bahu bad sebelum melangkah ke biliknya.

" nampaknya kene pinjam duit kak long gak nih... sapa suruh dia bebankan aku... kan dah mendapat.. " kata bad sendiri.. lalu meramas rambutnya serabut.

🎒🎒🎒🎒🎒🎒🎒


Amar terbaring diatas katilnya sambil menatap kipas yg berpusing perlahan.

Tiba-tiba terlihat muka ameera yg tersenyum memandang nya.

Terus terduduk amar.
" terkejut aku!..dah kenapa dengan aku nih... " kata amar lalu membuka cermin mata nya dan meraup kasar mukanya.

" haih.. dia buat muka camtuh je.. itu pun kau tertarik ke amar? Selama nih banyak perempuan datang dalam hidup kau ... takde pon angau tahap macam nih?" Kata amar sendiri dan mengeluh perlahan. Kemudian dia menarik nafas dan menghembuskan perlahan.

" pull yourself together amar.. lagi pun dia tak lebih dari seorang perempuan yang tak mahukan dan tak memerlukan pertolongan orang. Lagi-lagi orang macam aku . Stranger people... baik aku mandi, lepas tuh solat . Then boleh aku makan. Ya... betul-betul" kata amar sendiri lalu beredar ke bilik mandi bersama tuala di bahu.

Miss Double A ✓Where stories live. Discover now