bab 26

86 6 0
                                    


" assalamualaikum... annur ameera. " kata amar lembut untuk mengejutkan isterinya yang lena di sebelahnya.

"hmm.. waalaikumsalam.. " balas ameera setelah melakukan sedikit regangan.

kemudian mereka duduk.  diatas katil. sebelum berpeluk.

itu merupakan peraturan mereka . setiap kali bangun tidur. mereka akan beri kan salam. dan berpelukan serta ucapkan kata positif.

supaya hubungan mereka bertambah erat dan mendapatkan positive vibe in morning.

" hari nih, hari yang baru, dan annur ameera akan buat yang terbaik hari ini. jika dia gagal dia akan cuba lagi sehingga dia berjaya. " kata amar sambil memeluk ameera.

" hari ini, suami saya amar aqif akan buat yang terbaik untuk harinya . dan jika dia putus asa dia akan bangun dan lawan semula . " kata ameera .

setelah ameera selesai bercakap. mereka melepaskan pelukan. dan tersenyum.

amar memegang wajah ameera. lalu didekatkan wajahnya untuk mencium pipi ameera. ameera juga mencium pipi amar.

" saya gi mandi dulu ye. " kata amar lalu ameera hanya membalas dengan anggukan. lalu dia bangun dari katil dan ambil tuala.

ameera turun katil queen tersebut dan melakukan sedikit rengangan. sebelum  mengemas katil dan menyediakan pakaian suaminya.

kemudian dia duduk atas katil. lalu terlihat gambar perkahwinan mereka elok tergantung di dinding bilik.

'tak sangka semua nya, pantas berlalu, segala kepahitan. segala kesengsaraan. dia tak sangka dia akhirnya dia jumpa kebahagiaan. dia tak pernah mimpi yang dia akan pasangan yang akan menemani dirinya sepanjang hayat nya . insya allah. dia cuma hanya boleh berfikir yang dia akan hidup keseorangan selamanya. alhamdulilah syukur pada allah. perkahwinan mereka sudah masuk 2 setengah tahun .  '

' kehadiran si kecil akan mewarnai kehidupan mereka sebagai keluarga. '

ameera mengusap bongolan kecil di perutnya. masih baru lagi kandungan itu. ameera tersenyum. dia terasa penuh dengan kasih sayang yang dia tak pernah dapat dan impikan. semuanya atas kekuasaan mu ya allah. aku bersyukur pada mu ya allah.

" awak... saya dah siap. " kata amar setelah kelur dari bilik mandi.

" ya, baik. tunggu saya kejap. kita solat subuh sama sama. " kata ameera.

assalamualaikum warahmatuallah..
assalamualaikum warahmatuallah.....

selesai membaca doa ameera menyalami tangan amar.

" awak nak buat apa hari nih? " tanya amar kepada ameera.

" saya ingat , saya nak update laman web saya . nak kemas fail and!  saya nak up design baru kita tuh. kenapa awak ada plan nak gi memana ke hari nih? " kata ameera sambil melipat telekungnya.

" tepat sekali wahai isteriku! adinda sungguh bijak! awak ada sensor yang kuat " kata amar dengan nada melawak. ameera hanya menggeleng mendengar kata suaminya sambil tersenyum.

" jom pegi pantai! dah lama saya tak jejak pasir putih tuh. air biru. " kata amar teruja.

" pantai? pantai mana pulak? setakat pantai dekat sini tak payah lah ajak saya. " kata ameera seperti malas melayan.

" of course lah bukan! kita pergi maldvis. yang air laut warna biru tuh sampai nampak ikan . " kata amar.

" seriuslah? abang nih? " kata ameera seperti tak percaya kata kata amar.

" yelah! muka abang nih nampak memain ke? sekarang nih? " tanya amar dengan nada geram.
ameera terus memandang muka amar. kemudian dia keluar dari bilik.

" aik? " amar hairan.
' isteri aku merajuk ke? aku memain ngan dia? '

setelah 10 minit..

pintu bilik terbuka sedikit dari luar kemudian ameera masuk dengan dua buah beg bagasi walaupun dia dah berjalan macam penguin.

kemudian amar melepaskan ketawa terbahak bahak.

ameera memandang pelik kearah amar yang tiba tiba ketawa.

" encik amar... awak dah kenapa? tiba tiba ketawa? tak cukup oksigen ke? " tanya ameera yang bernada perli sambil melontarkan pandangan pelik kepada suaminya.

amar segera menggeleng menidakkannya .

"saya rasa lawak dengan semangat awak nak pergi sana. cepat betul pergi ambik beg nya. " kata amar dengan nada penat kerana gelak.

" ialah.. saya nih kalau tak buat sekarang tak aman saya nak rehat . lagipon banyak benda saya nak bawak mana boleh last minute packing. you know being a women quite difficulte . in addition i am pregnent . so, many things i must bring with. bak kata orang dulu sediakan payung sebelum hujan. " kata ameera yang sudah memulakan bebelan .

" yelah... buatlah... tapi beg abang biar abang buat . abang tak nak awak penat penat cari barang abang. " kata amar sambil memeluk ameera dari belakang.

" tapi... " ameera mula tak setuju.

" tak de tapi tapi. i am your husband right? so, listen to me. when i say no means no. okey? dont make your head. " kata amar lalu mencium pipi ameera yang gebu.

" okey mr. amar. " kata ameera setelah dicium oleh amar.

" good.. now abang nak masak . awak nak makan apa hari nih? " tanya amar kepada isteri tercinta.

" saya nak makan bubur dengan sup ayam. pastikan ada ikan bilis dengan cili tau. hehehe " kata ameera.

" okey my lady... " kata amar sebelum hilang di balik pintu. ameera hanya tersenyum melihat perangai amar.

Miss Double A ✓Where stories live. Discover now