hari ahad...amar berhenti kan kereta tepi jalan sebelum belok ke pengkarangan rumah mak long.
"erin.. " panggil amar.
"ye abang.. " sahut erin.
"erin rasa, erin boleh buat apa yang kita rancang? "tanya amar tergambar riak risau di wajah amar.
" insya allah jika allah mengizinkan . abang bnykkan doa tau. semoga keadilan di pihak kita." kata erin sambil tersenyum nipis.
" iya.. ingat , bila dah dapat . terus call abng. abang akan ambil erin. dan kita akan terus proceed di mahkamah. okey.." kata amar lagi.
"baik.. encik amar.." kata erin tersenyum .
amar tersenyum sambil meletakkan tangan atas kepala erin. lalu membawa keretanya ke pengkarangan rumah mak long.
🎒🎒🎒🎒🎒🎒🎒🎒🎒🎒🎒🎒🎒
"ibu... meera nak sambung kerja meera dulu tuh boleh tak?" kata ameera yang membawa topik setelah lama senyap di meja di taman.
"apa?"respon mak ngah.
" meera nak kerja setiausaha ibu.. bolehkan ? ke dah ada orang ambil alih?" kata meera sedikit senyum.
" ehhh... mana ada . boleh je . memang kerja tuh ibu dah kosongkan untuk meera." kata mak ngah tersenyum manis.
"ye ke? heheh best nya! " kata meera. sambil tersenyum hingga ke telinga.
"jadi.. meera start esok ye." kata mak ngah. lalu mendapat anggukkan ameera.
" ah! cakap pasal tuh.. meera nak guna kereta ? " kata mak ngah seperti baru teringat.
"kereta? "
"haah. meera guna jelah kereta ye.. kalau nak naik moto bila nak keluar dekat-dekat sini je.. kalau naik kereta lega sikit hati ibu. sekurang-kurangnya ada orang yang bawa kereta tuh.. dari terbiar lama kat garaj. buat apa. nak harap kan ibu keluar? bila lah ibu nak keluar naik kereta.... "kata mak ngah dengan hujah yang dikira bernas. ameera terdiam seketika.
'ada betulnya jugak apa yang ibu cakap. aku pon ada lesen kereta. kalau ada lesen tapi tak bawak kereta nak buat apa ? baik tak payah ambik lesen kereta.' kata ameera dalam hati.
"okey lah... esok meera pergi naik kereta ." kata ameera .ternyata muka mak ngah beriak lega.
"cantikk..." kata mak ngah lalu tersengih..
🎒🎒🎒🎒🎒🎒🎒🎒🎒🎒🎒🎒🎒
"assalamualaikum... "kata erin apabila memasuki rumah mak long.
rumah itu sunyi . selalunya kalau ada anak-anak mak long nya bising campur bingit. kak ina akan bukak lagu kuat-kuat. peminat tegar kpop itu. kak mina selalunya dia memang tak lekang di rumah ada sahaja kerja di luar.
lutfi dia akan selalu kacau erin . bila erin dah kemas halaman rumah. ada sahaja sampah dari mana berselerak di halaman rumah itu. mikayla pula selalu buat pakatan dengan lutfi untuk mengenakannya. kadang bajunya koyak. tudungnya basah. baju yang di jemur jatuh kesemuanya.
dan akhir sekali haikal. dia... erin tak pernah nampak dia masa dia masuk kerumah itu. dia ingat haikal bukan macam anak mak long yang lain. tapi... haikal lagi teruk.... dia seorang pervet. dia pernah intai erin mandi dan pernah dia dapat tahu haikal menangkap gambarnya. dan kesan dari itu.
dia ambik telefon haikal ketika dia tidur dan menghempas kuat ke tanah. henfon itu rosak teruk. erin ambil sim kad dan patahkan. dan dia tanam telefon tuh .
YOU ARE READING
Miss Double A ✓
RomantikANNUR AMEERA atau miss perfect adalah seorang perempuan yang mana hidupnya bergantung kepada sebuah beg galas biru muda, yup! bukan seorang lelaki. segala keperluannya terdapat di dalam beg itu. payung, ubat, first aid , buku nota macam macam lah...