-assalamualaikum. ibu..
meera balik lambat
sikit tau nak jumpa
kawan.
-tak payah suruh amar
dtg, meera pergi sendiriAmeera menaip di skrin telefonnya utk memaklumkan tentang dirinya yang akan balik lambat.
Dia tekad, hari ini, dia akan langsaikan hutang nya dengan encik hariz aka ex bapak angkatnya.
Dia tak nak kehidupannya kacau bilau hanya sebab egonya dan perasaan takut untuk hadapi lelaki itu. Dia tak nak orang yang telah menganggap dirinya sebagai keluarga disakiti. Biar diri nya sahaja yang menanggung duka.
-30 minit lagi sebelum
pukul 8.00Ameera menelan air liur nya terasa pahit. Sesungguhnya hanya allah sahaja yang tahu bertapa takutnya dia.
Ameera tetap melangkah masuk kedalam kereta yang sampai di hadapannya. Dia tahu hariz telah merancang segalanya termasuk kenderaan yang membawa dirinya kesana.
Semestinya dia tak mahu orang lain tahu perbuatannya. Dalam kereta itu , ameera tak putus-putus memohon perlindungan kepada allah. Dan dia telah meletakkan 100 peratus kepercayaan bahawa allah akan melindungi dirinya.
Kereta itu belok ke satu simpang gelap tiada lampu jalan di sekitar itu dan tiada kereta di belakang yang mempunyai arah yang sama.
Akhirnya kereta jenis honda accord berhenti di satu rumah besar , sekelilingnya adalah hutan tebal. Rumah itu nampak suram walaupun terdapat lampu di sekitarnya.
" woii kau! Cepat masuk! Bos dah tunggu kau!" Kata lelaki yang membawa kereta tadi bersama jelingan mata yang tajam.
" b-baik..." ameera sedikit tergagap lalu kelam kabut keluar dari kereta tersebut.
Kemudian kereta itu terus meluncur keluar dari pengkarangan rumah itu.
Ameera menarik nafas dan lepas kemudian mengulang sebanyak 3 kali. Baru dia melangkah masuk ke rumah itu . Terdapat dua orang lelaki menjaga di pintu dengan muka bengis dan badannya dua kali badannya yang kurus .
Dia menolak pintu rumah itu perlahan sambil menyebut bismillah.
" well... tengok siapa dah sampai..." kata hariz sambil tersenyum sinis. Di ruang tamu yang besar. Hariz tidak keseorangan di ruang tamu itu terdapat kuncu nya yang berdiri tidak jauh dari mereka.
"Eh, duduklah. Buat apa berdiri?" Sapa hariz ramah.
"Ta-tak pe.. saya okey berdiri." Tolak ameera lembut.
" okey.. " balas hariz
" emm.. encik hariz.. s-saya nak kita habis di sini sahaja... tolong jangan libatkan mereka yang saya kenal... " runding ameera.
" hmm.. boleh.. tapi sebagai balasannya aku akan dapat apa?" Tanya hariz
" encik hariz akan dapat tenangkan jiwa daripada encik fikir cara tuk kuncar kancirkan hidup saya. Dan encik tak perlu upah diorang nih, membazir duit je .." ameera membalas padu.
" pandai kau buat jawapan kan..." kata hariz.
" macam nih lah.. memula.. aku nak kau tahu lah kan.. sebab apa aku buat semua nih kat kau. And, aku rasa kau dah tahu kot sapa yang tarik hak milik rumah kau tuh.." kata hariz sinis.
" s-sebab? R-rumah?" Ameera tergagap .
"Hmm.. ye. Rumah kau tuh aku yang buat . Kalau ikutkan tuh baru sikit. Tapi aku malas buang masa aku. So, aku hantar surat suruh kau datang sini and pufh! Here we are" jelas hariz tanpa rasa bersalah.
" now, for reavel what have you did until I get revenge on you...
Semua nih berpunca dari ayah kau abdul hakim bin ahmad. 40 tahun lalu.. aku adalah bapa sedara kau.. sebenarnya. Tapi tak penting pon.
YOU ARE READING
Miss Double A ✓
RomanceANNUR AMEERA atau miss perfect adalah seorang perempuan yang mana hidupnya bergantung kepada sebuah beg galas biru muda, yup! bukan seorang lelaki. segala keperluannya terdapat di dalam beg itu. payung, ubat, first aid , buku nota macam macam lah...