3-Şişe Çevirmece

1.2K 76 3
                                    

Doruk'tan

 Davranışını kafaya takmam gerekiyorken bunu şuan umursamıyordum bile . O sesinin tınısını duyduktan sonra kabalığının bir önemi yoktu . Dışarıdan zarif görünen kızın davranışlarının biraz da olsa kaba olmasına değildi beni asıl şaşırtan . Onun canı acıdığında aynı acıyı hissetmemdi şaşkınlığımın asıl sebebi . Ona karşı birşeyler hissettiğimi biliyordum . Fakat bu kadar güçlü olduğunu fark etmemiştim . 

 Onu farklı kılan her kız benim çevremdeyken onun benimle bir kez olsun konuşmamış olması değildi . Yada zor kız gibi görünmeside değildi . Onu farklı kılan güçlü ve dik omuzlarının yanı sıra korkak bakan bakışlarıydı . Bir çok kız görmüş ve tanımıştım şimdiye dek . Ego yığını haline gelmiş dik omuzlusuda vardı içinde , kendine güveni olmayan korkak kızlarda . Ama Duru öyle değildi işte . Ondaki güven  ego fazlalığı  yada bakışlarının altında yatan şey güvensizlik değildi . Adlandıramadığım birçok şey vardı onda gizli kalan ve ben bu gizemi onu tanıyarak çözmek istiyordum . 

'Başlıyoruz Doruk.'

 Boşça ağaçlara bakarken , yanıma gelen Hazar'a çevirdim bakışlarımı.

'Neye başlıyoruz?'

 Gözlerini devirdi ve bıkkınca bir nefes verdi.

'Hani şu aptal hafızanın hatırlayamadığı plana.'

 Dalgınlığı bir tarafa bırakıp kafamı onaylarcasına salladım ve onun ne yapacağını beklemeye başladım.

'Hadi şişe çevirmece oynayalım!'

Hazar bağırırken ortada ki boş alana geçti ve elinde ki şişeyi salladı . Gözlerimi devirdim . Cidden bu kada klişe birşey mi yapacaktı ? Etraftakiler tek tek ortaya toplanırken kimsenin bunu klişe olarak görmediğini anladım . Bana kalsa bu saçma oyunu oynamazdım ama Hazar bu fikri benim için ortaya atmıştı . Bir çok kişi toplanmışken gözlerim Duru'yu aradı . O hala arkadaşlarıyla konuşuyordu . Kimseyi tınladığı yoktu . Hazarla göz göze geldiğimizde kafamla Duru'yu işaret ettim . Hazar bir dakika işareti yaptıktan sonra onların yanına gitti . Gülümsiyerek Duru'nun omzuna dokundu ve Duru ona doğru döndü . Bir kaç saniye Hazar'ı dinledikten sonra yüzünü buruşturdu . Hazar tekrar birşeyler söyledi fakat Duru onaylamazcasına kafasını iki yana salladı . Hazar omuzlarını düşürüp son kez birşeyler söyledi . Duru sıkılmışlığını belli ederek gözlerini devirdi ve ağzını oynatmasından anladığım kadarıyla hayır dedi . Bu kızın neden bu kadar zor olduğunu anlayamıyordum . En sonunda Hazar , Duru'nun bileğini tuttu ve onu  buraya doğru çekiştirmeye başladı . Duru birşeyler mırıldanırken Hazar kafasını salladı ve onu sürüklemeye devam etti . Durunun ardından diğerleride onu takip etti ve birkaç çift hariç yaklaşık on beş kişi oyuna dahil oldu . Herkes büyük bir çember oluşturduktan sonra Hazar beni omuzlarımdan bastırıp bir yere oturttu ve oda Duru'nun karşısına geçti . Bende onun çaprazındaydım . Ne yapmaya çalıştığını anlamıştım. Bir şişenin çapraz yada düz gelme olasılığı çok yüksekti . Ama anlayamadığım ne soracak yada ne yapacaktı . Oyun başladıktan sonra yaklaşık yirmi dakika boyunca şişe bizim lehimize dönmedi. Bir kaç kez bana iki kezde Duru'ya gelmişti . Ama hiçbirinin sorduğu soru beni tatmin etmemiş üstelik sinirlendirmişti . Bir kıza oyunda soru olarak 'benimle çıkar mısın?' denir mi ? O çocuğun kafasını patlatmak istesemde yumruğumu sıkmakla yetinmiştim . En sonunda şişe Hazar ve Duru'nun arasında durdu . Rahatlamışçasına nefes verdim ve dikkatle onları izlemeye başladım.

'Doğruluk mu cesaret mi?'

Duru işaret parmağını dudağına vurup düşündü.

'Sen cesaretli bir kızsın Duru.'

Dedi Hazar , Duru'yu gaza getirmeye çalışırken . Duru yüzünü buruşturdu.

'Hayır ben cesaretli bir kız değilim.'

Diye mırıldandı ardından düşen omuzlarını dikleştirdi.

'Doğruluk.'

Hazar bunu beklemiyordu . Yaptığı planın cesaret ile ilgili odluğunu fark etmiştim.

'Doruk Çetin hakkında ne düşünüyorsun?'

Duru boş bakışlarla Hazar'a baktı.

'O kim?'

Hadi ama bu kadar mı görünmezim senin için güzelim? Hazar parmağıyla beni işaret ettikten sonra Duru beni baştan aşağıya süzdü . Ve bu bakışlar benim kız gibi heyecanlanmama neden oldu . Değişiyordum . Bu kız beni kendimden başkası yapıyordu ama bundan şikayetçi değildim . Hayatımda o olacaksa ben değişmeye razıydım . 

'Saçları güzel , gözleri iki arada bir derede kalmış bir renk ve bu garip . Yıllarını spor salonunda harcadığı belli ve kibarlıktan neredeyse ölecek.'

'Bu kadar mı yani?'

Diye sordu Hazar. Yalnızca o değil oyundakilerde şaşırmıştı . Okulda ki hangi kız benim için bu sözleri sarf ederdi ki ?

'Etrafı kız dolu olan klasik popiler çocuklardan işte.'

'Sen popilerleri sevmez misin?'

Duru gözlerini devirdi .

'Hayır popilerlerden nefret ederim.'

Videoda hikayenin videosu var.

Aşık Olur Musun ? (Yan Kitap)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin