Çok tatlı bir çiftimizle röportaj yaptık, çok güzel bir röportaj oldu :)
*1 . Kendinizi tanıtır mısınız?
Ben Eylül :) 18 yaşındayım. Üniversiteye geçtim , inşaat mühendisliği yapacağım. Müziği çok ama çok seven , şarkı söylemeyi daha fazla seven bir kişiliğim :)
Ben de Ali, 19 yaşındayım ve İngilizce Elektrik-Elektronik Mühendisliği okuyacak bir vatandaşım ve Eylül ile zaman geçirmekten hoşlanıyorum
*2 .Yazmaya ne zaman başladın? Yazmak senin için ne ifade ediyor?
Eylül: Yazmaya başladım diyebileceğim bir zaman yok çünkü hiç sürekli olarak yazmadım. Ciddi mânâda 8. sınıfta iken 18 Mart'la ilgili bir kompozisyon yarışmasına katılmıştım ve il birincisi olmuştum . Dürüst olmak gerekirse o zamandan bu zamana ciddi anlamda yazacak ne zamanım oldu , ne de mükemmel bir kurgum. Ama şimdi buldum ve hikayeyle burdayım. Yazmak benim için nasıl söylesem farklı :) Kesinlikle rahatlamak için yapılası şeylerden . Onun dışında yazmak benim için - zor. Kelimenin tam anlamıyla . Üzerine en çok çalışılabilinecek sanat belki.
Ali:Ben de yazmaya Eylül'üm ile benzer şekilde başladım. Ancak ben bir kompozisyon değil de şiir yazarak il ikincisi olmuştum ve ben de yine Eylül gibi herhangi bir faaliyette bulunmadım. Ta ki Eylül, yıldönümümüzde böyle bir hikayeye başladığını söyleyene kadar.
*3.Hikayenin adı ne? Kaçıncı hikayen? Daha önce denemelerin oldu mu?
Eylül: Hikayemin adı Turkuaz . Bu benim ilk hikayem. Daha öncede birkez 20. bölümlere kadar yayınlamıştım ama sonra hikayeyi silmiştim. Daha sonra hikaye üstünde tekrar çalışıp tekrar yayımladım . Hikaye anlamında ilk denemem Turkuaz. İlk gözağrım / ağrımız.. :)
*4.Hikayen beklediğin ilgiyi gördü mü?
Eylül: Hikayem tabiki pek çoğumuz gibi beklenen ilgiyi görmedi. Ama hikayenin finalinden sonra daha fazla ilgi göreceğini düşünüyorum açıkçası.
Ali:İlgi konusunda gerçekten çok dertliyim. Elbette hak ettiğimiz ilgiyi görmediğimizi düşünüyorum ben. Çünkü ben bir bölüm yazarken en az 2 buçuk saat harcarken noktalama işaretlerini bırakın alfabemizde olmayan harfler içeren, kurgusu olmayan ve taklit konularla yazılan hikayelerin bizden daha fazla ilgi görmesi elbette beni üzüyor.
*5. Hikayende kendine benzettiğin ya da başka bir tanıdığına benzettiğin bir karakter var mı?
Eylül: Hikayemdeki Utku karakterinin kişisel özellikleri nişanlım Ali'yi , Efza karakteri de benim kişisel özelliklerimi taşıyor. Bu hikaye Ali'ye yıldönümümüzde yaptığım bir sürprizdi , yani illaki bizden benden birşeyler taşıyor :)
Ali: Eylül'ün de dediği gibi Utku beni Efza ise Eylül'ü canlandırıyor. Ayrıca diyaloglar, olaylar veya hissiyatlar da bizim hayatımızdan izler taşıyor.
*6. Wattpad'te beğendiğin ve bunu ben yazmalıydım dediğin bir hikaye var mı?
Eylül:Wattpad de beğendiğim pek çok hikaye var fakat bunu ben yazmalıydım dediğim hiç olmadı . Her hikaye yazarından birşeyler taşır ve ben yazsam hikaye bambaşka yerlerde olurdu ve beğendiğim olmaktan çıkardı. Real_Navy kullanıcı isimli Betül'ün yazdığı Deney hikayesinin kesinlikle pek çok popüler hikayeye göre farklı bir konusu olduğunu düşünüyorum ve Deney Betül'le güzel :)
Ali: Açık konuşmak gerekirse okuduğum pek fazla wattpad hikayesi olduğu söylenemez. Ben genel yazıcıyım Ama illa bir hikaye ismi sarf etmek gerekiyorsa İltica hikayesini cidden başarılı buluyorum.
*7.Başka yazarlarla kıyaslandığın oldu mu? Olduysa bu sana ne hissettirdi?
Eylül: Hayır , hiç olmadı. Öyle geniş çaplı bir amatör yazar olmadım
Ali:Hayır, olmadı. Eylül ile ben özgün yazarlarız, kimsenin taklidi değiliz. Ama ilerde bizim "çakma"larımız çıkar belki. Olsun, taklitler aslını yüceltir.
*8.Bölüm yazarken sıkıldığın/tıkandığın oluyor mu? Böyle durumlarda ne yapıyorsun?
Eylül: Bölüm yazarken karakterlerin kavgalarını veya acı çektiklerini yazarken çok zorlanıyorum , bende onlarla acı çekiyor gibi oluyorum. Bu da beni yazarken çok sıkıyor ve zorluyor , tat almıyorum.
Ali: Eylül'le konuşuyorum. Zaten o ne söyleyeceğini iyi biliyor. Konuştuktan sonra da okurlarımızın yine çok beğendiği bir bölüm ortaya çıkıyor. Ne diyebilirim ki, o mükemmel bir insan .
*9.Hikaye okurken ya da yazarken nelere dikkat edersin?
Eylül: Hikaye okurkende yazarkende tek istediğim noktalama işaretlerine saygı :)
Ali:Her ikisinde de noktalama işaretleri ve yazım kurallarına uygunluk. Ayrıca konunun ve kurgunun doğru işlemesi de kesinlikle elzem benim için.
*10.Hikaye yazarken ilham aldığın bir şeyler var mı?
Eylül: Hikaye yazarken ilham aldığım bir ve pek çok şey var. Bir olan Ali , birçok şey olan Ali'nin hareketleri , gülüşü , sesi , nefesi. Bu klişe olsun diye söylenmiş bir laf değil kesinlikle. Bazen gece bölüm yazarken kulaklık kulağımda Aliyle konuşuyor oluyorum.. Sonra birden sesi gidiyor ve yerini derin derin nefes alışları alıyor. Uyudu diye telefonu kapatmak yerine nefesine odaklanıp yazdıklarım oluyor ve en iyi bölümler şüphesiz bunlar .
Ali:Cevap tek; Eylül.
*11.Sizinle röportaj yapmak çok zevkliydi Buradan okurlarına söylemek istediğin bir şey var mı?
Eylül:Söylemek istediğim tek şey hikayemi eleştirmeleri. Vote yada okunma değil istediğim. Yalnızca eleştiri. Olumlu / olumsuz her şekilde. Bize kendimizi anlatma imkanını sunduğun için biz teşekkür ederiz Büşra , Teşekkürler :)
Ali:Hikâyemizi okuyarak yalnız olmadığımızı "duvara karşı konuşmadığımızı" bize hissettirsinler bu bizim için kâfidir. Bize değerli zamanını ayırdığın için sana çok teşekkür ediyoruz.
Asıl ben size çok teşekkür ederim, çok tatlı bir çiftsiniz :) İnşallah hikayeniz TURKUAZ beklediğiniz ilgiyi görür.
TURKUAZ hikayesini öneriyorum, kesinlikle okumalısınız :)
Eylulduman ve AliEnverYigit'e teşekkürler :)
Sizinlede röportaj yapmamı isterseniz eğer ilk iki röportajı okuyup votelemeniz yeterli :) Bunları yaptıktan sonra bana mesaj atarsanız sizinle de röportaj yaparım :) Sizinde röportajınız okunsun isterseniz, sizde başkalarının röportajını okumalısınız :) değil mi?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yazarlarla röportajlar :)
Non-fictieRöportajlar yeniden başlamıştır. KURALIMIZ Arkadaşlar, bildiğiniz gibi bu röportajların amacı fayda sağlayabilmek, bana röportaj için mesaj atmadan önce, son beş röportajın sahibinin röportajını ve kitabını okumanızı istiyorum. Yoksa sizin kitabınız...