Daar sta ik. Voor Richmond high school. Andrew staat naast me en knikt tevreden '' hier ga ik dus naar school'' hij kijkt naar me. Ik blijf vol ongeloof staren. '' ik wist wel dat je het mooi zou vinden'' dan trekt hij me mee en lopen we over het plein, naar binnen.
Binnen is alles groot en mooi. Het galmt door de lange gangen en overal praten of lopen mensen. Andrew en ik lopen naar het grote schooltheater. Het is een prachtig theater met ontzettend veel stoelen, geluidsboxen en er staan wat instrumenten op het podium '' dit is het theater'' zegt hij trots '' hier worden concerten en projecten gehouden'' ik knik '' heb je ook wel eens meegedaan?'' vraag ik zonder naar hem te kijken'' hij is even stil '' ja..'' ik begin te lachen '' echt?'' hij zucht '' toen ik eerstejaars was heb ik in de musical: fruit delicious gespeelt'' ik schater het uit! zo hard heb ik werkelijk nog nooit gelachen '' wat was je'' zeg ik met tranen in mijn ogen. '' een ananas...'' mompelt hij. Ik lach me dood '' een a...een .....hahahaha!'' Andrew rolt met zijn ogen en trekt me naar buiten.
We lopen weer een heel stuk door de school. Dan komen we uit bij een groot park achter de school. '' dit is het park waar ook concertn worden gegeven, word geschidert, getuinierd, gebouwt en gelezen. Hier werken we vooral in de zomer!'' ik knik. Gelukkig ben ik weer een beetje bijgekomen van net.
Dan loopt hij naar een boom toe. Er zitten 2 jongens tegen de boom te lezen. De ene heeft een afro en de andere heeft oranje kroeshaar. '' mag ik je voorstellen aan mijn 2 vrienden?'' ik steek mijn hand uit en geef ze allebei een hand. Andrew wijst naar de oranje harige '' dat is Harold'' dan wijst hij naar de afro '' en dat is Theodor'' ze zwaaien allebei '' wattupp'' ik lach een beetje '' jongens dit is Charlie''
Als ze iets willen zeggen, gaat de bel. Andrew blijft even staan terwijl Harold en Theodor al opstaan '' kom je?'' gebaart Theodor. Andrew kijkt even naar mij. Ik begin te lachen '' ga maar, ik red me wel'' hij begint ook te lachen en loopt samen met Harold en Theodor naar binnen.
Nu sta ik hier een beetje. Helemaal alleen en niet wetend wat er gaat komen. Waar moet ik in vredesnaam heen? ik vraag het me echt af en loop voorzichtig naar binnen. Alles is ontzettend groot en iedereen praat in het rond. Ik haal een blaadje uit mijn zak:
Rooster voor Amerikaanse uitwisseling klas:
1e uur: Wiskunde lokaal A18
2e uur : Mediatheek lokaal F15
3e uur :Geschiedenis lokaal D05
4e uur: vrij
Ik zucht en loop snel door. Ik zit op de benden verdieping, maar A18 is nergens te vinden. Ik bleef heen en weer zoeken. Dan staat er A18. Ik knik tevreden en stap naar binnen. Een brede man staat voor de klas en allemaal eersteklassers zitten bij hun tafel. Als ze mij zien, kijken ze verschrikt '' zij is vast uit de 5e'' hoor ik een slank jongetje fluisteren naar een meisje met blonde staartjes.Dit is duidelijk niet mijn klas '' kan ik iets voor u doen?'' vraagt de brede man vriendelijk. '' ja ik moet hier zijn voor mijn klas'' de man bestudeert me van top tot teen '' ik denk dat je dan verkeerd bent'' hij loopt naar de deur en tikt tegen het bordje met: A18 erop.
'' dit is A16'' ik schud mijn hoofd en kijk met gespleten ogen naar het bordje. Er schiet een hoofdpijn steek door mijn hoofd. Ik knijp mijn ogen dicht '' ar.....'' de man kijkt bezorgt '' gat het wel goed?'' dan verdwijnt de steek weer. Ik kom weer op adem en kijk langzaam omhoog. Ik staar hem even aan.'' ja,ja....'' mompel ik. Dan word het wazig en weer scherp. De 8 verandert in een 6. Ik knipper met mijn ogen '' o, sorry ik ....'' de man schud zijn hoofd '' maakt niet uit'' Dan loop ik gauw naar buiten. Wat gebeurde er net? Verwarrend kijk ik voor me uit en loop ik verder.B 17....B18. Voordat ik het lokaal binnenstap, kijk ik naar binnen. Vera is aan het huilen en Jessie en een paar andere meisjes troosten haar. De jongens gooien papieren vliegtuigjes en Mr Mumblemuch zit chagereing achter zijn telefoon. '' jup, dit is mijn klas'' mompel ik terwijl ik de deur open doe.
JE LEEST
Eighteen
RomanceCharlie is 17 en ze mag eigenlijk niks. Ze woont in Amerika en ze zou graag een keer naar Australië willen gaan, maar ze is nog geen 18, dus mag ze niet alleen. Dan krijgt ze te horen dat ze met de klas op uitwisseling gaat naar Australië. Ze verbli...