10. the last word

612 32 1
                                    

Even later staan Ashton, ik, fifi en George voor de klas.
We hebben alle 4 wat takken vast en we zijn allemaal nat.

De bladeren zijn vochtig en koud, dus we zijn er flink nat van geworden.
De hele klas slaapt al. Ze liggen in een kring te slapen op hun jassen/ vesten.

Scott ligt ook te slapen.

George kijkt hem even aan 

'' moeten we hem wakker maken?''

we knikken '' probeer maar'' fluistert Fifi.

George loopt naar Scott en knielt naast hem neer. '' Scott?'' hij geeft hem een duwtje. '' mm..mm'' mompelt hij slaperig. '' Scott?''     '' mm...mm? wat?''

Scott kijk slaperig op en gaapt.

Als hij goed kijkt ziet hij ons staan.

''wat is er met jullie gebeurt?'' fluistert Scott.

En terecht dat hij dat vraagt.

Ik ben helemaal nat en mijn ogen zijn een beetje rood van het huilen. Mijn haar hangt rommelig over mijn schouders en er zit een gat in mijn zwarte lievelings jeans.

Ashton's haar is ook nat. Er hangen kleine druppeltjes aan de puntjes van zijn krullen en af en toe drupt er 1tje naar beneden. Hij is helemaal bezweet en heeft ook een gat in zijn broek.  er zit ook een gat in zijn broek.

Fifi's vlecht zit vol met takjes en blaadjes. Haar kleren zitten onder de modder en ze heeft een schram op haar wang zitten. 

George zit ook onder de modder en heeft groene vegen op zijn handen door de vochtige mos. Zijn blouse heeft een scheur en hij ziet moe van de slaap.

'' we zochten takken en...'' George probeert het uit te leggen maar Scott schijnt het niet te willen horen. Hij ploft weer neer op zijn blousje '' ga maar slapen'' mompelt hij slaperig.

Fifi en George knikken en laten Scott liggen. 

Dan zoeken ze alle 2 een plekje op. Fifi gaat bij Jessie liggen en George bij Peter en Scott.

Ashton en ik blijven even staan kijken. Scott gaat weer liggen waar hij lag en gebaart dat we ook moeten gaan slapen.

Als ik opzij kijk, zit Ashton me aan te kijken. '' gaat het?'' fluistert hij beleeft. Ik grijns '' serieus? ik ben door superman gered. Daar droomt iedereen toch van?'' Ashton grijnst ook.

'' laten we gaan slapen'' zeg ik vastbesloten. Ashton knikt. 

Dan loopt hij naar de klas toe en legt zijn vest tussen de slapende mensen neer.

'' Ashton?'' sis ik terwijl ik een stap vooruit doe. Als Ashton net wil liggen kijkt hij verschrikt op. '' Ja?''

ik slik even. '' mag ik...erbij komen?'' Ashton grijnst '' sure''

Ik grijns ook en trip naar hem toe.

Als ik bij hem ben, ga ik naast hem liggen.

Hij schuift een stukje op '' je mag wel op mijn vest liggen'' ik grijns en ga naast hem, op zijn vest liggen.

Als we allebei goed liggen zucht ik even. Wat een avond.

Ashton zit naast me en we liggen allebei van elkaar af.

Dan schuif ik stiekem een klein beetje dichterbij, en dichterbij....en dichterbij...

Op een gegeven moment raak ik zijn schouder aan. Ik hoor Ashton giechelen. Ik giechel ook een beetje.

EighteenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu