Dat Spelletje

507 5 2
                                    

Cooper komt de herberg binnen stormen. Nadat hij het bos doorzocht had, is hij maar terug gegaan naar het dorp. Van voorbijgangers heeft hij gehoord dat Wilko alweer terug was. Wilko zit aan de bar te praten met Keelin en Vladimir. Cooper pakt Wilko zijn armen vast. "Hé, wat doe je?" roept Wilko, terwijl Cooper hem in de boeien legt. "Ik arresteer je omdat je verdacht bent voor een poging tot ontvoering." zegt Cooper. "Waar slaat dat op?" roept Wilko. "Dit moet een misverstand zijn!" roept Keelin hen nog na voordat ze de deur uit gaan, maar Cooper neemt Wilko ruw mee en luistert niet meer naar wat er achter hem nog gezegd word. Keelin en Vladimir kijken elkaar geschrokken aan en rennen dan achter Wilko aan.

--------------------------------------------

De volgende ochtend komt Sien de herberg in lopen. "Goedemorgen, Sacha." zegt Sien, als ze aan de bar gaat zitten. "Goedemorgen." antwoord Sacha. "Wil je wat drinken?" vraagt ze er nog achter aan. Sien schudt haar hoofd. "Nee, ik ben eigenlijk opzoek naar.." "Wilko." onderbreekt Sacha haar. "Hij zit nog steeds bij Cooper." zegt Sacha dan. "Wat? Nog steeds?" vraagt Sien geschrokken. Sacha knikt. Sien staat gelijk op en loopt de herberg uit. De hele nacht heeft ze zich zorgen om hem gemaakt. Ze voelde zich al zo schuldig en dan zit hij er nu nog steeds? Daar gaat Sien een stokje voorsteken, wat haar moeder ook zegt.

"Cooper!" roept Sien, de de deur van Cooper binnen valt. Cooper en Wilko zitten gelijk recht op. "Cooper, laat Wilko eruit." zegt Sien snel. "Pardon?" vraagt Cooper. "Luister meisje, ik snap dat je om de een of andere manier iets ziet in dit joch, maar hij is een crimineel." zegt Cooper. "Nee, dat is hij niet. Hij zit vast omdat hij mij zogenaamd ontvoerd had, maar dat is het geval helemaal niet." legt Sien uit. "Oh nee, en wat dan wel? Je moeder was anders heel ongerust." zegt Cooper. "Klopt. Ik zou beneden alleen wat gaan drinken, maar ik kwam Wilko tegen en hij nodigde me uit om samen te gaan wandelen en het bos in te gaan. Ik besloot met hem mee te gaan, omdat ik dat zelf wou. Ik ben het alleen vergeten te zeggen tegen mijn moeder. Dat is alles." legt Sien uit. Wilko kijkt haar dankbaar aan.

"Goed. Als je dat zo zeker weet.." begint Cooper. Hij staat op en pakt de sleutel. "Dan kan ik je niet meer vast houden." zegt hij, terwijl hij de deur opent. "Ik zei het toch." bromt Wilko. Cooper rolt met zijn ogen. "Sien, als je ooit mijn hulp nodig hebt?" vraagt Cooper. "Dank u wel. Ik weet u dan te vinden." zegt Sien met een lach. Cooper knikt. "Doeg meneer." zegt Sien nog, als ze samen met Wilko weg loopt. "Je mag hem echt graag he?" vraagt Wilko als ze buiten lopen. "Cooper is gewoon ontzettend aardig. Voor mij in ieder geval." antwoord Sien met een lach. "Ha, ha." zegt Wilko sarcastisch. "Bedankt dat je mij eruit gehaald hebt." zegt Wilko dan. "Dat is graag gedaan. Sorry dat ik niet eerder kwam." zegt Sien. "Dat is al goed. Zullen we wat gaan drinken?" stelt Wilko dan voor, die wel wat vocht kan gebruiken. Sien knikt. Wilko pakt haar hand vast en neemt haar mee naar de herberg.

"Twee cola, alsjeblieft." zegt Wilko. "Ah, Wilko. Je bent weer vrij." zegt Sacha. Wilko knikt. "Dankzij Sien wel, ja." zegt hij, terwijl hij zijn arm om Sien heen slaat. Sien schrikt er even van, maar houdt zijn arm dan vast. Zo, die kan hij niet meer weg halen. Wilko en Sien staren elkaar even aan. "Hier, de cola." zegt Sacha. Nu moet Wilko haar wel los laten. Hij pakt de 2 cola aan en geeft er 1 aan Sien. "Alsjeblieft. Deze trakteer ik." zegt hij. Sien knikt. "Dank je wel." antwoord ze. "Aha, je bent weer vrij gelaten zie ik?" Thea, Sien haar moeder, komt de herberg in lopen. "Ja,Cooper had geen reden meer om mij vast te houden." legt Wilko trots uit. "Oh, dus mijn dochter ontvoeren was niet genoeg om je vast te houden?" vraagt Thea. "Ik heb haar niet.." "Ik heb Cooper verteld hoe het echt zat." onderbreekt Sien hem. "Oh, je wilt dat spelletje dus gaan spelen?" vraagt Thea. Sien reageert niet. "Prima. Dan doen we dat toch." zegt Thea nog, voordat ze weer wegloopt.

Niet Wat Het Lijkt -- Wilko, De Nachtwacht (Compleet)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu