"Dit kan betekenen dat Sien in gevaar is." denkt Wilko hardop na. "Of ook niet." zegt Vladimir voorzichtig. "Wat bedoel je?" vraagt Wilko. "Ze zijn moeder en dochter.." legt hij voorzichtig uit. "Ik weet heel zeker dat Sien hier niets mee te maken heeft!" roept hij kwaad, terwijl hij wegrent. "Wilko!" roept Keelin, maar Wilko luistert niet en rent eigenwijs door. "Hij gaat nu toch niet achter die Thea aan? We weten helemaal niets van haar." zegt Keelin bezorgd. "Kom op." zegt Vladimir, terwijl hij begint te lopen. "We hebben de hulp van Vega nodig." zegt hij er achteraan. Keelin knikt en loopt achter Vladimir aan.
----------------------------------
Thea was het bos in gegaan en zocht naar een aparte plek, waar mensen haar niet zo snel konden vinden. En dat heeft ze gedaan. Wilko daar en tegen, heeft geen moeite met haar te vinden. Haar geur verraadt haar. Zij heeft altijd sterke bloemen geuren over zich heen en voor Wilko is dat te ruiken van de verte. Wilko rent door het bos heen, totdat hij merkt dat hij in de buurt komt. Hij loopt voorzichtig richting een boom en gaat erachter staan. "Dit zal haar leren mij wel te gehoorzamen." hoort hij Thea zeggen. "Ik wist dat Sien er niets mee te maken had." fluistert Wilko, tenminste.. dat dacht hij. "Wie is daar?" roept Thea kwaad.
Ondertussen loopt Sien terug naar de herberg, met haar zakken vol. Ze is er totaal niet trots op. Zakkenroller zijn is geen gave, maar een vloek in haar ogen. Ze zou dit nooit voor iets goeds kunnen gebruiken. Correctie. Ze hoort dit uberhaupt nooit te grbruiken. Als ze de herberg binnen komt, groet ze Ella en Sacha en loopt dan door naar de trap. Ze opent de deur van haar kamer. "Mam, het is gelukt." zegt Sien, terwijl ze alle portemonnees op het bed gooit. Ze kijkt in het rond, maar haar moeder is nergens te bekennen. Ze zei wel dat ze iets moest doen, maar wat kan dat dan zijn? Waar zal ze zijn. Sien besluit maar op haar eigen bed TR liggen en wachten tot haar moeder terug is.
Wilko komt tevoorschijn van achter de boom. "Aha, jij bent het." zegt Thea. "En jij bent met niets goeds bezig!" roept Wilko terug. "Wie zegt dat?" vraagt Thea onschuldig. "Jij hebt de paarse peper kruiden gestolen, nadat Ella het niet wou geven!" roept Wilko weer. Thea rolt met haar ogen. "Waar heb je het voor nodig?" vraagt Wilko dan. "Dat gaat jou niets aan." zegt Thea, die verder gaat. "Je bent een of ander drankje aan het brouwen." valt Wilko op. "Ugh, ga jij dan nooit weg?" vraagt Thea. "Jij zei dat je haar zal leren je te gehoorzamen. Je bent iets van plan met Sien, of niet dan?" vraagt Wilko snel. Thea zucht. Wat een irritant ventje.
"Nee, dat ben ik niet. Als je het zo graag wilt weten.." begint ze. "Jij houdt mijn dochter van haar werk af. Ik weet niet wat ze in jou ziet, maar het is iets en als ik jullie nog 1 keer samen zie, is dit drankje voor jou." legt Thea uit. Wilko zijn ogen worden groot. "Voor mij? Probeer je me te vermoorden!?" roept hij. Thea schudt haar hoofd. "Ze doet alles voor mij, als ik jou dreig iets aan te doen. Liefde is zo een grote zwakte. Vermoorden heeft dus geen zin, maar dat betekent niet dat ik een beetje lol kan hebben." zegt Thea. Bij het woord 'liefde' worden Wilko zijn ogen weer groot. Voelt Sien hetzelfde voor hem als hij voor haar voelt?
"Wat zit er in dat drankje? Waar is het voor?" vraagt Wilko dan. "Je stelt wel veel vragen, hé. Ik haat dat." antwoord Thea. "Je bent van plan mij dat drankje aan te smeren op de een of andere manier, dus ja, ik wil graag weten wat het met me doet." vindt Wilko. Thea rolt met haar ogen. "Het maakt je alleen maar een beetje ziek." zegt ze verveeld, alsof ze liever veel meer wou doen. "Alleen maar?" vraagt Wilko. "Dat drankje krijg je niet in mij." zegt hij dan. "Of juist wel." zegt Thea. "Liefde is een zwakte." zegt ze nogmaals. "Of juist een sterkte!" roept Wilko, terwijl hij op Thea af rent.
Thea pakt gauw een handje paarse peper kruiden en gooit dit in het gezicht van Wilko. "AAH! HET BRAND!" roept Wilko luidt. Door de pijn, verschijnt zijn andere gedaante en Thea kan haar ogen niet geloven. "Een weerwolf?" vraagt ze. "Oh, maar dat brengt me op betere ideeën." zegt ze met een grijns, terwijl ze haar spullen pakt en daar weg gaat. Ze laat Wilko achter met heel veel pijn. Als hij probeert op te staan, schrikt hij zich rot. Hij blijft stil staan waar hij staat totdat ongeveer een uur later Vladimir aan komt rennen. "Ik wist dat er iets niet pluis was!" roept hij. "Maar waarom sta je hier zo?" vraagt hij dan. "Vladimir! Ik kan niets meer zien!" roept Wilko, als hij Vladimir zijn stem hoort. "Wat!?"
JE LEEST
Niet Wat Het Lijkt -- Wilko, De Nachtwacht (Compleet)
FanficEen fanfiction van Wilko, uit de Nachtwacht. "Jij houdt mijn dochter van haar werk af. Ik weet niet wat ze in jou ziet, maar het is iets en als ik jullie nog 1 keer samen zie, is dit drankje voor jou." legt Thea uit. Wilko zijn ogen worden groot. "V...