1 3

1.5K 193 9
                                    

" Awak , kalau saya nak lawat appa boleh ? Appa sedang sakit . "

Jungkook yang sedang membela rambutnya di hadapan cermin itu berhenti seketika . Tak semena mena , dia terketawa .

" Kau percaya kata kata yoongi tu , sayang ? "

Lagi sekali , jungkook ketawa . Siap tekan tekan perut lagi . Tak tahulah apa yang lawak . Nasib tidak berguling atas lantai saja .

" Maksud awak ? "

Jungkook menatap wajah suci jihyo itu . Ehh suci lagikah perempuan itu ?

" Kau tahu , Yoongi tu tipu kau je . Dia nak buat benda tak elok pada kau macam semalam . Jadi dia kata appa sial kau tu sakit . "

Jungkook mengelus rambut hitam jihyo . Jihyo kelihatan seperti terkesima .

" Tak.. Tak mungkin yoongi tipu saya , awak yang tipu saya kan ? "

" Aduhai , sayang . Tak percaya ? Siap siap malam ni dan aku bawa kau pergi pada appa kau . "

Mata jihyo semakin membulat . Apa yang merasuk jungkook sampai mahu bawa dia pada appa ? Selalunya kalau sebut pasal appa saja pasti dia akan dijerkah .

" Sudah lah , aku ada hal . Kau , duduk diam diam dalam bilik ni . Nanti sampai waktu makan , ada yang akan hantar makanan . "

Jihyo cuma mengangguk . Apa lagi yang dia boleh buat .

" Oh ya , ada nak pesan apa apa ? "

" Tak ada . Pergi je lah . "

Tangan kasar jungkook naik mengusap pipi mulus gadis itu . Lalu dia berikan sekucup ciuman di pipi .

" Okay , baik baik jaga diri.I love you. "

♡ ♡ ♡

Jungkook pergi bertemu dengan appanya . Mukanya langsung tiada riak gembira . Mukanya ketat , seolah olah mahu berjumpa dengan musuh .

" Jeon Jungkook . Aku dah cakap , jangan kerap keluar . Aku dah cakap jangan berhubungan dengan manusia . Jadi apa masalah kau sampai tak boleh nak faham arahan aku ? "

Jungkook mengeluh panjang .

" Appa , memang kook tak mahu ada kaitan dengan manusia . But , this girl.
I just , tak tahu lah . Dia ... macam special . "

Jungkook menunduk . Rambutnya diserabaikan . Penat dengan semua ni .

" Sebab tu aku kata jangan rapat pun dengan manusia . Kau degil . "

Serabut serabut otak jungkook , serabut lagi otak appanya .

Jungkook sepatutnya dihalang dari rapat dengan manusia . Malah , berhubung satu perkataan pun tidak dibenarkan .

Dia tahu , sesuatu itu pasti akan terjadi nanti dah dia harus hentikan jungkook dari sesuatu itu . Perkara uti tak boleh terjadi dan dia harus menghalang .

DOMINANT

L I S A F I C E N T

collaboration with

LalisasBae

[C] DominantWhere stories live. Discover now