1 5

1.4K 194 16
                                    

Bunga ros yang makin bertambah dalam bilik itu dipandang sepi . Sudah banyak cara yang jungkook buat untuk raih cinta jihyo . Tapi , jihyo langsung tak menunjukkan rasa cinta pada dia .

Bunyi sesuatu jatuh di tingkat bawah menarik perhatian jungkook . Laju saja dia turun ke bawah .

" Kenapa ni ? "

Jihyo yang sudah terduduk di atas lantai itu dia hampiri . Tangannya dihulur untuk membantu jihyo bangun .

" Kerusi tu tak stabil ! "

" Kau nak buat apa dengan kerusi tu ? "

Jungkook menatap mata bulat jihyo . Direnungnya dalam dalam . dia takkan sesekali putus asa dapatkan cinta jihyo !

" Saya nak ambil roti tu . "

" Ouh nak ambil roti . "

Kaki jungkook sedikit menjengket , tangan panjangnya dihulur pada kabinet . Roti yang dibicarakan tadi dia capai dengan mudah saja !

Mata jungkook masih lagi menatap dalam mata jihyo . Entahlah apa yang dia nampak dalam mata gadis itu .

Jihyo sangkakan jungkook mahu berikan roti itu pada dia , tapi hampa . Boleh pula jungkook letak roti itu kembali ke tempat asalnya .

Tangan kiri jungkook meramas perlahan pinggang ramping jihyo . Matanya yang tadi tajam melihat mata jihyo menjadi redup .

Matanya seolah olah menyimpan rasa sedih dan hiba .

" kau tak pernah ada rasa sayang pada aku ke , sayang ? "

Tangan kanan jungkook naik mengelus lembut rambut hitam jihyo .

" Aku tahu , banyak kejahatan yang aku buat pada kau sampai kau takutkan aku , tapi , boleh berikan aku satu lagi peluang ? "

jeda .

" Berapa lama aku perlu kurung kau sampai lah hati kau terbuka untuk aku ? "

jeda .

" Teruk sangat ke aku yang pisahkan anak dari ayah dia yang macam tahi ? "

jeda .

" Aku , sayang kau . "

Jungkook keluar dari mansion itu . Meninggalkan jihyo dalam keadaan terpinga pinga .

' Saya sayangkan awak , tak pernah sekalipun saya tak sayangkan awak . Saya tak tahu sejak bila perasaan ni hadir tapi , dunia kita berbeza . Andai awak tak mampu buang perasaan sayang awak pada saya , biar saya yang tambah perasaan benci saya pada awak . Sebab , kita tak mungkin bersama dan saya takut untuk terima hakikat yang satu hari nanti awak bukan milik saya . Jadi , lebih baik saya membemci dari sekarang . '

Jihyo sekadar berbicara dalam hati . Entah mengapa , ayat ayat ini tidak keluar sewaktu dia bersama dengan jungkook .

DOMINANT

L I S A F I C E N T

collaboration with

LalisasBae

[C] DominantWhere stories live. Discover now