Anka
Füsun ve ben aramızda trenle beraber yürüyorduk.
"Ee?"dedi.
"Ee?"dedim.
Sustuk.
"Nasıl anladığımı merak ediyorsundur,"diye mırıldandım.
Başını salladı. "Ona inanmakta haklıydın. Kimliğimi çaldı resmen."
"Biliyorum. Akıl edemeği tek şey beni aptal sanmasıydı."
Füsun dolu gözlerle gülümsedi.
Mesafeyi aşıp koluna girdiğimde gülümsemesi ikiye katlandı.
"Sen gelene kadar ondan şüphelendim ama Azra'nın kopyası bir kıza bir türlü güvenemedim. Sonra sen geldin, Azra konusunda Eslem'e öyle kızdın ki şaşırdım. Kütüphaneden sonra sana sempati beslemeye başladım. Azra'ya karşı beni bu kadar savununca bir işaret daha aldım senden." Nefes verdim.
Dikkatle beni dinliyordu.
"Anonim babasının bildiğini söylemişti, bu konuda çok anlayışlı olduğunu... Ve Oğuz hocanın bana yaklaşımı-"
"Bir dakika, bir şey söyleyeceğim. Kızma ama, olur mu?"dedi nazikçe. Başımı sallayarak onayladım.
"Okulda herkes üstüne gelince ben babamla konuştum, Anka'ya dikkat et dedim. Ondan seni korudu ve seni çok seviyordu zaten."
Ben sessiz kaldığımda kızardı.
"Bir yetişkinin yanında olmasını istedim... Eğer seni kızdırdıysam, ben çok özür dilerim. Belki de müdahele etme-"
"Şaka mı yapıyorsun? Oğuz hoca bana o kadar yardımcı oldu ki, bunun için kimseye kızamam,"dedim dolu gözlerle.
İşte oydu. Bu kadar naif ve düşünceli oluşu bir kez daha kanıtladı gözümde.
"Nerede kalmıştık?"dedi gülümseyerek.
"Eslem senin gibi konuşmuyordu, davranmıyordu... Mete onu Azrayla görmüş, bana anlattı. Zaten tıpkı onun gibiydi. Ondan zerre etkilenmedim, sadece anonim olduğuna inanmaya çalışırken... kendimi buna zorladım. Kalbini kırmak istemedim, ya oysa diye düşündüm."
"Mesajları çaldı benden. Azra ile üstüme oynuyorlar."
"Ne?"
"Eslem okula gelmemi, seni tanımamı istedi. Geldim, seni daha yakından tanımak istedim. Sonra Azra bir şeyler çaktığı an anonimin kendisi olduğunu söyledi. Helin gibi olup olmak istemediğimi sordu, kavga ettik. Azra'nın da tamamen inanmadığını biliyorum. Üzerine gitmek istediler."
"Seni korumak için mi anonim olduğunu söyledi? Anlamıyorum..."
"Hayır. Bak kuşum..." İç çekti. Yorgun gözüktüğünü o an fark ettim. Onu yormuş muydum? Dudaklarımın titrediğini hissettim.
"Eslem beni kıskandı, hem de hayatı boyunca. Benim gibi davranmaya çalıştı. Hatta Azra gibi de davranmasının da sebebi bu. Bir kimliği yoktur onun. İnsanların mutluluğunu, kimliklerini çalmaktan zevk alıyor. Bunun çocuklukta kaldığını söylediğinde ona inanmamalıydım. Ona tekrar güvenmemeliydim,"derken ağlamak üzereydi. "Seni kaybedecektim neredeyse."
"Ama ağlama,"deyip kolunu okşadım.
Hızla yüzünü koluna sildi.
"Bana ihanet etti,"dedi boğuk bir sesle. "Yine ve buna ben izin verdim Anka."
"Sen onu affettiğin için aptal değilsin. Çok güzel bir kalbin var, bu yüzden onu affettin. Bunların olacağını bilemezdin ki."
"Bilmeliydim..."
"Ağlama lütfen..." Önüne geçip durdurdum.
Ve peçeteyle yüzünü silmeye başladım.
Titrek bir iç çekti. Ürkek bir kedi gibi geriye kaçtı.
"Rimeline veda mı ediyoruz?"diye takıldım. Elimdeki siyahlığı gösterdim, güldü.
Elimi tutup parmaklarıma baktı, dolu gözleriyle ve o kırgın bakışlarıyla parmaklarıma bakarken öyle güzeldi ki nefesim kesildi.
"Bu güzel eller gözyaşlarımı mı siliyor şimdi?"
"Öyle gözüküyor."
Gülümseyerek parmaklarımı hafifçe öptü.
Ben de gülümsedim.
"Çıkartma aldığı da çok belliydi,"diye fısıldadım. "Seninkiler gibi değildi. Hatta daha sonra ünlü falan getirmişti. Her neyse, şunu diyeceğim. Çalıntı bir hayatla yaşanamaz Füsun, sahte olduğu elbet ortaya çıkar. Bunu unutma."
"Unutmam..." Kısık sesle ekledi. "Seni gördüğüm günden beri hayallerimi yaşıyorum şu an Anka. Bu paha biçilemez, biliyor musun?"
"Füsun..."
Kahküllerime dokunup gülümsedi.
Kalbim ritmini iyice bozdu.
"Ve son bir hayalim daha kaldı."
Heyecanla kasıldığım zaman beni kendisine çekip sımsıkı sarıldı.
Ah nihayet shhdfh Eslem olmadığı belliydi zaten ama başında o ya çok belli diyenler de olmuştu değildi ki shdhs Anlayanlar için de o ara ufak yalanlar atmış olabilirimshdhdh SORRY
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gökkuşağı İzleri🌈[girlxgirl]
ChickLit"Deli miyim ben?"dedim kısık sesle. "Seni sen yapan şey budur belki de." GirlxGirl