Bölüm 23

18 1 0
                                    

Saat sabahın onbiri. Asya, Aslı Güler'in çalıştığı Beşiktaştaki özel bankanın önünde;

İçeri girdiğinde ilk olarak banka güvenlik görevlisinden onun hakkında kısa bir bilgi aldı. Daha sonra müdürün odasına çıktı. Kırk beş yaşlarında hafif kilolu sarışın müdür, müşteri sandığı Asya'yı hoş bir gülümsemeyle karşılayarak oturması için yer gösterdi.

"Sizin için ne yapabilirim bayan?"

"Buraya çalışanlarınızdan memur Aslı Güler hakkında bilgi almaya geldim."

Müdürün biranda yüz ifadesi değişmişti ve sorgulayan gözlerle Asya'yı inceledi.

"Siz..."dedi kısaca.

"Ben cinayet masasından Asya, "

"Cinayet masası mı?" Adam irkilir gibi oldu.

"Konu nedir ve neden Aslı hakkında bilgi almak istiyorsunuz? Yoksa ona birşeymi oldu?"

"Bende tam olarak bunu öğrenmeye çalışıyorum. Buraya geldiğimde onu bulmayı umuyordum ama
güvenlik görevlisinden onun üç gündür işe gelmediğini öğrendim."

"Evet bu doğru. Bugünle üç gün olacak. Onu en son yılbaşı arifesinde gördüm. Tüm çalışanlarla birlikte kasa qteslim ve diğer işler için geç saatlere kadar çalıştık. Bilirsiniz işte her tatil öncesi yapılması gereken şeyler. "

"Anlıyorum. Ondan haber almak için hiçbirşey yapmadınızmı?"

"İlk gün telefonla ona ulaşmaya çalıştık cevap alamayınca güvenliklerden birini kontrol etmesi için evine gönderdim ama komşuları yılbaşı gününden sonra evine hiç uğramadığını söylemiş. Bu yüzden biraz endişeli olduğumu itiraf etmeliyim. Başına kötü bir şey gelmiş olmasından korkuyorum."

"Ailesiyle birlikte olabilirmi?"

"Hayır, ailesinin yanına hiç uğramamış. Aslında ona olacakların ailesini fazla ilgilendireceğini de sanmıyorum."

"Ona birşey olduğunumu düşünüyorsunuz?"

"Bunu bilmiyorum."

"Ozaman neden böyle söylediniz?"

"Aslı herzaman ailesiyle arasının bozuk olduğunu ve kendisini istemediklerini söyleyip dururdu. Onu sormak için ailesinin evini aradığımda da söylediklerinde haklı olduğunu anlamış oldum."
"Size ne söylediler?"

"Onunla ilgili kendilerini rahatsız etmemem konusunda beni sert bir dille beni uyardılar."

"Kendi evinde olmadığından eminmisiniz? Belki kimsenin onu göremediği birzamanda evine gelip sızıp kalmıştır. Ya da başka birşey olmuştur. Zehirlenme, cinayet vs."

"Bizde öyle düşündük ve işe gelmediğinin ikinci günü yani dün evine tekrar bir adam gönderdim. Kapıyı tekrar açmaması durumunda bir çilingir çağırıp kapıyı açtırıp evini kontrol etmesini istedim."

"Sonuç?" diye sordu sabırsızlıkla.

"Komşusunun söylediği gibi evinde değildi."

"Ailesi, onu neden istemiyor?"

"Bilmiyorum! Bundan hiç söz etmezdi. Biraz içe dönük bir kızdı. Bazı şeyleri kendine saklardı."

"Onlarla konuşmayı birde ben denemeliyim."

"Bunun pek işe yarayacağını sanmıyorum. Ama yine de denemekte fayda var. Bu arada onu neden aradığınızı henüz söylemediniz?"

Asya adamın sorosunu yanıtsız bıraktı."Size göre o nasıl biriydi?"

DÖNÜŞHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin