Ain Syifa menyambut kepulangan suaminya.Dia berpura-pura tersenyum apabila melihat suaminya yang berjalan menuju ke arahnya itu.
"Kau senyum apa?"
"Salah erk aku senyum?Okay,sorry.Aku tak senyum dah.." kata Ain Syifa seakan berjauh hati.
"Syifa,you boleh tak hantarkan I balik rumah?Sayang,jom.." kata Ainul Raniya yang tiba-tiba muncul kemudian memeluk lengan suaminya.
Panas mata Ain Syifa.Dikawal perasaannya.
"Lepaslah!Syifa,jom!"
Hazeeq Zharfan menarik pergelangan tangan isterinya.Ainul Raniya yang melihat menahan geramnya.
"Cepatlah drive.Kau tunggu apa lagi?" kata Hazeeq Zharfan apabila melihat isterinya yang masih belum menghidupkan enjin kereta.
"Erm..kenapa kau tak ajak Ainul naik sekali?Selalunya kau dengan dia kan tak boleh berenggang?"
"Kau boleh tak drive je?Sibuk sangat pasal aku kenapa?Aku dah lah tengah penat ni.."
Hazeeq Zharfan merengus kasar.Ain Syifa segera menghidupkan enjin kereta.
Mereka sampai di rumah.Hazeeq Zharfan merehatkan dirinya di sofa ruang tamu.
Ain Syifa hanya memerhati.Patutkah dia memberitahu hal itu kepada suaminya?
Dia masuk ke dalam biliknya.Tiba disaat itu,fonnya berbunyi.Dia pantas mencapai fonnya.
Syahril Luthfi
Hi sweetheart💞
Mcm mn?Dh ada hasil ke?😅Ain Syifa mematikan fonnya.Dia menahan amarahnya.Dia mencampakkan fonnya ke tepi.
Terasa jijik sungguh dirinya tatkala itu.Air matanya mula jatuh ke pipi.
"Kenapa kau buat aku macam ni,Syahril?Apa salah aku pada kau?" ujarnya sendirian.
"Syifa!"
Jeritan Hazeeq Zharfan menyentakkannya.Dia segera mengesat airmatanya lalu membuka pintu biliknya.
"Erm..nak apa?" soalnya.
"Kau tak reti nak sediakan aku makanan ke?Aku lapar lah.." kata Hazeeq Zharfan.
"Aku ingatkan kau nak tidur.Tu yang aku tak masak lagi.Erm..malam sikit boleh tak?"
"Pape je lah.Jom.."
Hazeeq Zharfan menarik tangan isterinya.Dibawa ke dalam biliknya.
"Teman aku tidur.Kalau kau tak nak tidur,teman aku pon tak pe.Zohor nanti kejutkan aku.."
"Okay.."
Ain Syifa segera membaringkan tubuhnya di sebelah suaminya.Hazeeq Zharfan sudah mula memeluk pinggang isterinya lalu dipejamkan matanya.
Ain Syifa hanya membiarkan.
🎲🎲🎲
"Dia balas apa?Dah pregnant ke Syifa tu?" soal Ainul Raniya.
"Kau boleh sabar tak?Tak,dia tak balas pape pon.Dia bluetick je.." balas Syahril Luthfi.
"You cakap betul-betul kat I,you ada bunting kan dia ke tak?I tak nak tau dengar cerita kalau satu hari nanti dia pregnant tapi bukan anak you.Anak Zharfan.Kalau I dapat tahu anak yang dia kandung tu anak Zharfan,memang I bunuh dia terus.Dah lah perampas!"
"Okay,kau tunggu je lah 2,3 bulan lagi.Aku yakin dia akan pregnant.Lagipon Zharfan belum sentuh dia kan?"
"Okay,I nak tengok hasil dia.Tapi klau tak menjadi,you dengan dia I bunuh.You ni kan kawan dia.Mana lah tahu you tak sanggup nak buat kawan you macam tu.." sindir Ainul Raniya.
Syahril Luthfi sudah menahan amarahnya.Ikutkan hatinya ingin sahaja dia menampar mulut gadis dihadapannya ini.
"You pandang I macam tu kenapa?Dah lah,I nak balik rumah.Pastikan ada hasil.." pesan Ainul Raniya sebelum beredar pergi dari restoran itu.
Syahril Luthfi mengepal penumbuknya.Kenapalah dia tidak berani mahu melawan gadis itu?
Sedang dia asyik berfikir,Aidil Syahmi duduk berhadapan dengannya.
"Ril buat apa kat sini?" soalnya.
"Abang?Erm..Ril,Ril jumpa kawan tadi.."
Pucat lesi muka Syahril Luthfi apabila bertentangan mata dengan abang Ain Syifa.
"Ohh,erm..Ril ada jumpa Syifa?"
"Err..dah lama tak jumpa.Kenapa,bang?"
"Tak de lah.Saja tanya.."
Syahril Luthfi mengangguk faham.
"Erm..abang dari mana ni?"
"Dari ofis.Ada hal sikit.Kebetulan tak lunch lagi tu yang singgah restoran ni.Tak sangka pula jumpa Ril kat sini.Selalu ke Ril datang restoran ni?"
"Tak jugak.Ni pon member yang ajak lepak sini.."
"Ril nak balik dah ke?Tengok macam rushing je.." ujar Aidil Syahmi yang melihat sahabat adiknya itu seakan tidak selesa dengan kehadirannya.
"Tak de lah.."
"Kalau macam tu teman abang,okay?"
"Baik,bang.." akur Syahril Luthfi.
YOU ARE READING
Saya terlalu mencintai awak
Romance#2019 Coverby:@nurshaziera Ain Syifa dikejutkan dengan berita perkahwinannya dengan crush sekolahnya dahulu iaitu,Hazeeq Zharfan. Sepanjang perkahwinan,Hazeeq Zharfan hanya menjalankan tanggungjawab zahirnya sahaja. Ain Syifa pula cuba membuang per...