STMA-35

9.3K 204 5
                                    

Hazeeq Zharfan tersedar dari lenanya.Tangannya diletakkan di sebelah.

Matanya memandang ke arah sebelah apabila tempat yang sepatutnya Ain Syifa tidur kosong.

Ke mana pula gadis itu pergi?Dia melihat jam yang tergantung pada dinding.Baru pukul 3 pagi.

Dia mula berasa risau.Dia bangun kemudian keluar dari bilik.Dia mencari isterinya.

Tiba disaat di ruang tamu,dia melihat sekujur tubuh yang sedang lena di sofa itu.

Dia memandang pelik ke arah Ain Syifa.Kenapa gadis itu tidak tidur di sebelahnya di atas katil?

Dia perasan sejak dia pulang dari Terengganu,isterinya itu banyak perubahan.

Apa yang gadis itu sembunyikan darinya?

Dia mendekati tubuh isterinya.Dahi isterinya dikucup penuh kasih.

Melihat wajah lena isterinya,dia tidak sampai hati untuk mengejutkan gadis itu.

Dia segera mendukung isterinya.Diletakkan perlahan-lahan di atas katil.

Dia pun membaringkan tubuhnya di sebelah Ain Syifa.Tangannya memeluk pinggang isterinya.Kemudian,dia kembali memejamkan matanya.

🎲🎲🎲

Ain Syifa tersedar dari lenanya apabila kedengaran azan di tepi telinganya.

Matanya segera dibuka.

"Err..kau buat apa ni?"

Terkejut dia melihat wajah suaminya yang begitu rapat dengannya.

"Aku tengah azankan kau.Nyenyak betul kau tidur kan?Aku azan baru kau nak sedar kan?Sedap kan aku azan?"

Hazeeq Zharfan ketawa.

Ain Syifa memandang sekeliling.Pelik dia.Setahunya semalam dia tidur di sofa ruang tamu bukan di atas katil.

"Macam mana aku boleh ada kat sini?Kau buat apa kat aku semalam?"

Ain Syifa mula memikirkan yang bukan-bukan.

"Aku lah yang angkat kau.Kenapa kau tidur kat sofa tu?Tak sudi tidur sebelah aku?Hah?"

Ain Syifa memandang wajah suaminya.

"Nasib baik kau ringan.Kalau berat dah lama aku jatuhkan kau masa aku angkat semalam.."

"Aku tak suruh kau angkat pon.Erm..aku masuk bilik air jap.."

"Haa,pergi lah.Ambil wuduk sekali.Aku tunggu ni.."

Ain Syifa segera masuk ke dalam bilik air.Setelah berwuduk,dia keluar.Telekungnya segera dipakai.

Hazeeq Zharfan memakai songkok.Dia tersenyum melihat wajah comel isterinya yang memakai telekung itu.

Segera dia mengangkat takbir.Setelah selesai berdoa,Ain Syifa menyalam suaminya.

"Maafkan semua kesalahan aku.." ucapnya.

Hazeeq Zharfan mengucup dahi isterinya.

"Aku dah lama maafkan.Erm..aku pon nak minta maaf kat kau selama aku bergelar suami pada kau.."

Ain Syifa menggelengkan kepalanya.Baginya kesalahan lagi besar dari kesalahan suaminya.

Pelik Hazeeq Zharfan melihat isterinya menangis.

"Hei,jangan lah menangis.Tak comel dah.."

"Zharfan..erm..lepaskan aku.."

Terkejut Hazeeq Zharfan mendengar hasrat isterinya.

"Apa yang kau merepek ni?"

"Kita cerai.Erm..aku dah sedar,cinta tu tak boleh dipaksa kan?Jadi aku tak nak jadi penghalang antara kau dengan Ainul.Aku.."

"Shh,aku tak nak dengar kau merepek.Aku dengan Ainul dah tak de pape.Kitaorang dah putus.Sekarang ni,bagi aku peluang untuk mencintai kau.." pintas Hazeeq Zharfan.

"No!Jangan cintakan aku!Aku tak layak dicintai!"

Tangisan Ain Syifa semakin menjadi-jadi.Makin pelik Hazeeq Zharfan dengan tingkah laku isterinya.

Bukankah sepatutnya gadis itu gembira mendengar hasratnya?Tapi mengapa dihalang pula perasaannya?

Ain Syifa semakin berasa bersalah dengan suaminya.Kenapa disaat hadirnya perasaan yang dia inginkan dari suaminya,perkara itu berlaku?

Dia memandang ke arah perutnya yang masih belum kelihatan.Baby itu tidak bersalah.

Sampai ke hari ini,dia inginkan jawapan dari Syahril Luthfi.Apa salahnya pada lelaki itu?

Hazeeq Zharfan mengesat air mata isterinya.

"Please,jangan halang aku dari mencintai kau.Aku berhak mencintai kau,Syifa.."

Hazeeq Zharfan memeluk tubuh isterinya.Ain Syifa meronta-ronta ingin dilepaskan.

"Jangan,Zharfan!Aku tak nak kau terluka.Aku kotor!"

Ain Syifa tersedar dengan kata-katanya.Hazeeq Zharfan melepaskan pelukan.

"Tak,Syifa.Kau suci.Jangan cakap diri kau kotor.." pujuknya.

"Jangan letakkan harapan yang terlalu tinggi pada aku,Zharfan.Aku tak nak kau terluka apabila kebenarannya terbongkar nanti.."

"Kebenaran?Kebenaran apa?Salah ke aku nak mencintai isteri aku sendiri?"

Ain Syifa mengesat air matanya kemudian menanggalkan telekungnya.Dia terus keluar dari bilik itu.

'Maafkan aku,Zharfan..' getusnya.

Hazeeq Zharfan meraup wajahnya.Salahkah dia mencintai isterinya?













Saya terlalu mencintai awakWhere stories live. Discover now