STMA-59

13.5K 246 28
                                    

Ain Syifa tersedar dari lenanya.Dia bangun dari sofa itu.Kepalanya yang terasa berat tengahari tadi sudah kembali okay.

Terkejut dia melihat Ainul Raniya berada di hadapan matanya.

"Kenapa you pandang I macam tu?Tak suka tengok I ke?" kata Ainul Raniya.

"Awak buat apa kat sini?Macam mana awak boleh masuk dalam rumah ni?"

Ainul Raniya ketawa.

"Lawak lah soalan you ni.Erm..meh I cerita.I dapat masuk dalam rumah ni sebab pintu rumah you tak kunci.Mungkin you lupa kot nak kunci.."

"Err..awak nak pape ke?Saya boleh sediakan.."

"You boleh sediakan?Ohh,kalau macam tu,I nak pisau.Boleh?"

"Pisau?Awak nak buat apa dengan pisau tu?" soal Ain Syifa pelik.

"I nak bunuh you!Kenapa you ni liat sangat nak mati hah?!You tahu tak?Macam-macam I plan untuk hidup you hancur!I upah Syahril untuk rogol you.I tak nak you bersama dengan Zharfan!I nak Zharfan terus benci dan tak de perasaan pada you!Tup-tup I dapat tahu you pregnant.I dah happy sangat.Tapi tu anak Zharfan.Bukan anak Syahril!I ingat plan I nak hancur dan musnahkan hidup you berjaya but no!I tak berjaya satu pon!I rancang nak langgar you.Tapi,Zharfan.Zharfan yang kena!Semua tu sebab you!"

Terkejut Ain Syifa mendengar kenyataan Ainul Raniya.Tidak menyangka apa yang terjadi pada dirinya selama ini semuanya dirancang oleh gadis itu.

"Awak..awak yang buat semua tu?"

Bergenang air mata Ain Syifa.

"Yes,I yang buat!You ni memang tak suka tengok I bahagia ke?Sikit je lagi Zharfan akan jadi milik I.Tapi tengok lah sekarang!Semuanya musnah,Syifa!Musnah!"

"Saya minta maaf.Saya ingat awak betul-betul cintakan Zharfan tapi awak hanya ingin ambil kesempatan.."

"How dare you!Eh,sorry sikit.You yang merayu pada I.Sekarang ni you nak salahkan I pulak?"

"Ye,saya mengaku saya merayu pada awak.Sebab saya ingat awak boleh jaga Zharfan lebih baik daripada saya jaga Zharfan tapi saya silap.Saya salah menilai awak.."

"You memang melampau,Syifa!"

Baru sahaja Ainul Raniya ingin menampar Ain Syifa,seseorang menghalangnya.

"You buat apa kat sini?!" kata Izham sedikit kasar.

"You kenapa halang I?" marah Ainul Raniya.

"You tu isteri I.Kenapa buat perangai macam ni?"

Hazeeq Zharfan yang baru pulang terkejut melihat keadaan di rumah.

"Ada apa ramai-ramai ni?"

Terkejut Ain Syifa mendengar suara suaminya.Dia menoleh ke belakang.

Hazeeq Zharfan mendekati tubuh isterinya.Tuala diberikan kepada Ain Syifa bagi menutupi kepala isterinya.

"Zharfan,kahwin dengan I.Please,I begging you.I tak bahagia kahwin dengan Izham.."

"Am,kau bawak lah Ainul ni balik.Pesan kat dia sampai mati pon aku takkan kahwin dengan dia!" balas Hazeeq Zharfan kasar.

"Okay.Sorry Syifa.Aku tengok aurat kau pulak.."

"Tak pe.Terima kasih sebab tolong.."

Hazeeq Zharfan memandang tidak puas hati isterinya.Jeles mungkin.

"Jom.." ajak Izham.

"I tak bunuh lagi pompuan ni!You jangan halang I!"

"Ainul!Kau balik lah.."

"Zharfan,please.."

"Kau nak aku call polis ke baru kau nak faham?!"

Izham menarik isterinya keluar dari rumah itu.

Hazeeq Zharfan mengeluh.Tali leher yang berada di lehernya dilonggarkan.

"Best?" ujarnya.

"Apa yang best?" soal Ain Syifa pelik.

"Cakap dengan lelaki lain depan abang?"

Ain Syifa ketawa.

"Dengan Izham pon abang nak jeles ke?"

"Tak kisah lah dengan siapa pon.Abang tak suka.Dah lah tengok aurat sayang.Hanya abang je yang boleh tengok!"

"Sorry.."

"Pompuan tak betul tu buat apa kat sini?"

"Dia nak bunuh Syifa.Tadi pon nasib baik ada Izham.Kalau tak Syifa dah kena tampar dah dengan Ainul.."

"Ohh,Izham ada.Tak pe lah lepas ni suruh je Izham selamatkan sayang klau time susah.Biar abang jadi tunggul!"

Ain Syifa memandang wajah suaminya.Dia merasakan ini waktu yang tepat.

"Abang,Syifa nak bagitahu something.."

"Apa?Nak kahwin dengan Izham?"

"Abang!Bukanlah!"

"Dah tu?"

"Syifa..erm.."

Ain Syifa terus mengangkat tangan suaminya lalu diletakkan di perutnya.

Hazeeq Zharfan mula membuat muka pelik.

"Jangan lah buat muka macam tu.Nanti baby pon ikut dahi berkerut tu.."

"Hah?"

"Ye,abang.Syifa pregnant.Syifa minta maaf sebab tak bagitahu abang.Waktu Syifa makan dengan Paan tu Syifa sebenarnya baru je lepas gi klinik.."

"Ohh,so Paan orang pertama tahu sayang pregnant?"

Hazeeq Zharfan kembali memasamkan mukanya apabila mendengar cerita isterinya.

"Tak,abang.Syifa tak bagitahu dia pon.Janganlah merajuk macam ni.Tak hensem dah suami Syifa.."

"Okay,abang maafkan sayang tapi dengan satu syarat.."

"Apa dia?"

"Masakkan abang bihun tomyam.."

"Aik?Ni dah pukul 1 lebih lah abang.Tak nak nasi ke?"

"Tak nak.Abang nak bihun tomyam.Abang mengidam kot.."

"Ada ehh istilah tu?" kata Ain Syifa sambil membuat muka hairan.

"Ada.."

"Ye lah.."

Ain Syifa beredar ke dapur.







Saya terlalu mencintai awakWhere stories live. Discover now