STMA-38

8.3K 191 30
                                    

"Hi,father to be.." sapa Ainul Raniya.

Syahril Luthfi memandang gadis itu pelik.

"Siapa father to be?" soalnya.

Ainul Raniya ketawa.

"Seriously you tak tau?You lah father to be.Syifa tu tengah pregnant anak you.You ni memang boleh pakai lah.." puji Ainul Raniya.

'Aku tak sentuh dia pon boleh pregnant?Maknanya tu anak Zharfan lah..' getusnya.

Flashback

Mereka sampai di rumah.Penat juga lah dia menjawab soalan security tadi.Dia dapat masuk pun disebabkan dia mengaku yang dia abang Hazeeq Zharfan.Syahril Luthfi meletakkan Ain Syifa di atas katil.

Dia tersenyum puas.Dibelai-belai wajah putih bersih Ain Syifa.Ditanggalnya shawl yang menutupi kepala gadis itu.

Dia mula bermain-main dengan rambut gadis itu.Harumnya!

Tiba disaat itu fonnya berdering.

"Hai,you dah buat ke?"

"Aku baru je nak start kau dah call.Kacau betul lah.."

"Ops,sorry!Continue lah.Pastikan ada hasil.I nak Zharfan ceraikan dia.Biar padan muka pompuan tu.."

"Aku tahu lah nak buat apa.Kau tunggu je lah.Aku kuat okay.Kau jangan pandang aku sebelah mata.."

"Okay,I nak tengok.Jangan cakap je pandai.Hasil tak de.."

"Okay.."

Talian dimatikan.Fon diletakkan di atas meja bersebelahan katil.Dia segera memainkan peranannya.

"Maafkan aku Syifa.." ucapnya.

Disaat dia ingin membuka bajunya,dia terasa apa yang dibuatnya ini salah.

Wajah Ain Syifa yang pengsan itu direnung.Timbul perasaan kesian pula.Setelah itu,dia segera bangun dan menuju ke ruang tamu.

Dia mula meninggalkan kondo itu.

End flashback

"Syahril!I cakap dengan you ni!I bukan cakap dengan tunggul!" kata Ainul Raniya geram.

"Haa..err aku dengarlah.." balas Syahril Luthfi.

"Okaylah,I nak kena gerak.You belanja I kan?I pergi dulu.."

Ainul Raniya segera meninggalkan restoran itu.

Syahril Luthfi merengus kasar.Kemudian,dia tersenyum.

Senang sangat memperbodohkan gadis itu.Dia tidak kisah dia tidak dapat memiliki tubuh Ain Syifa.Dapat kacau jiwa Ain Syifa pun tidak apa.

🎲🎲🎲

"Syifa!" kata Aina Izzaty teruja.

Dia memeluk tubuh Ain Syifa.

"Tahniah,beb.Jaga anak buah aku elok-elok.."

Ain Syifa hanya mendengar.

"Aina duduk lah dulu dalam bilik ni.Mama nak buatkan air jap.."

Datin Suhaila sememangnya membahasakan dirinya sebagai mama kerana telah menganggap Aina Izzaty itu seperti anaknya sendiri.

"Mama ni susah-susah je.."

"Tak de susah lah,Aina.Mama keluar jap ye.."

Aina Izzaty menganggukkan kepalanya.Dia memandang ke arah Ain Syifa yang hanya diam dari tadi.

Pelik juga dengan perangai sahabatnya itu.Jarang sahabatnya itu tidak banyak cakap.

Kalau mereka berjumpa pasti ada sahaja yang diceritakan oleh gadis itu.Lagi-lagi berkenaan Hazeeq Zharfan.

"Syifa,kau okay tak?"

"Aku okay je.."

"Kau ada masalah ke?Cerita lah kat aku.."

"Tak de apalah.Aku okay.."

Ain Syifa belum bersedia mahu bercerita mengenai hal itu pada sesiapa even pada sahabatnya itu.

Setiap kali bangun dari tidur,dia pasti merasakan dirinya sangat kotor.

Dia cuba menjadi Ain Syifa yang dulu namun dia tidak mampu.Dia sendiri bencikan dirinya yang kini.

"Syifa.."

Belum sempat Aina Izzaty menghabiskan kata-katanya,kelihatan Datin Suhaila memasuki bilik itu.

"Jemputlah minum,Aina.." ujar Datin Suhaila.

"Terima kasih,mama.."

"Mama keluar dulu ye nak tengok Rayyan dengan Zharfan.Tah apa lah yang dorang bualkan kat ruang tamu tu.."

"Okay,ma.."

Datin Suhaila melangkah keluar.

"Syifa,jom minum dengan aku.Ni kek coklat pon ada sekali ni.Mesti baby kau nak.."

"Tak pe lah.Kau je lah yang makan kek coklat tu.Aku dah kenyang.." kata Ain Syifa.

"Syifa,kenapa kau tak macam yang Syifa aku kenal hah?Kenapa kau macam dah lain?"

"Lain?Aku rasa aku sama je.."

Aina Izzaty mengeluh perlahan.Dia dapat rasakan yang ada sesuatu sahabatnya itu sembunyikan.

Setelah lama di situ,Rayyan dan Aina Izzaty meminta diri.

Hazeeq Zharfan masuk ke dalam bilik isterinya.

"Syifa.." ujarnya.

"Erm..Zharfan.Boleh tak kau tinggalkan aku?Aku nak bersendirian.."

"Aku takkan tinggalkan kau.Nanti baby rindu aku macam mana?"

"Boleh tak kau stop cakap pasal this baby?" kata Ain Syifa sedikit geram.

"Dah tu baby aku.Aku nak cakap pasal baby mana lagi?".

'Masalahnya ni bukan baby kau!' balasnya di dalam hati.

Tidak mampu diungkapkan secara terang-terangan.




Sape sakit hati?Hihihi..me too😂😂Btw banyak lg bab akan menyakitkan hati korang.Sorry😢😢

Saya terlalu mencintai awakWhere stories live. Discover now