STMA-7

8.9K 255 5
                                    

Seperti yang 'dijanjikan',Hazeeq Zharfan dan Ain Syifa keluar berdua.

"Erm..kenapa kau ajak aku?Err..Ainul mana?" kata Ain Syifa ingin menghilangkan rasa gugupnya.

"Salah erk aku ajak kau?"

"Aku rasa salah sebab kau lelaki,aku perempuan.Mana boleh keluar berdua.."

"Kita keluar as a friend.That's all.."

'Tapi aku anggap kau lain..' getus Ain Syifa.

Mereka sampai di sebuah mall.

Ain Syifa mengikuti langkah Hazeeq Zharfan.

"Kita nak pergi mana ni?" soal Ain Syifa.

"Aku nak cari hadiah untuk Ainul,my beloved fiance.."

Ain Syifa cuba berlagak selamba tatkala Hazeeq Zharfan menyatakan hasratnya.Sungguh dia cemburu namun dia tiada hak untuk membantah.

"Erm..hadiah untuk Ainul rupanya.Kenapa ajak aku?Kenapa kau tak ajak je dia?"

"Aku rasa dia merajuk dengan aku kot.So untuk tebus balik salah aku kat dia,aku nak buat and bagi surprise kat dia.Amacam?Sweet tak aku?"

'Sweet..' balas Ain Syifa namun dalam hati sahaja.

"Kau tak dengar apa yang aku cakap?" soal Hazeeq Zharfan.

Ainul Raniya dan Izham yang baru keluar dari kedai handbag berjenama,terlihat mereka berdua.

"Ishh,perempuan tu memang tak tahu malu ke hah?"

Hati Ainul Raniya mula panas.

"Rileks lah,sayang.." pujuk Izham.

"Macam mana I nak rileks?Dia keluar dengan tunang I!I tak kira I nak bagi pengajaran kat dia!"

Ainul Raniya segera menerpa ke arah mereka dan menampar pipi Ain Syifa.

"You ni kan!I dah warning you hari tu kan?!Jangan rapat dengan Zharfan.You ni memang tak faham bahasa ke?!"

"You,semua ni salah faham.I dengan Syifa tak de apa-apa hubungan.I just ajak dia temankan I beli hadiah untuk you.I nak surprisekan you.." kata Hazeeq Zharfan.

"Dah,you boleh balik!I nak spend time dengan tunang I.." halau Ainul Raniya.

"Tak boleh lah macam tu.I yang bawa Syifa kat sini.I lah yang kena bawa dia balik.." halang Hazeeq Zharfan.

"No!Dia dah besar,Zharfan!Dia pandai uruskan diri sendiri!Kat luar tu ada banyak teksi!Ada banyak grab!Komuter pun ada!Tinggal nak naik dengan bayar je!Bas SJ pon banyak!Tak pun suruh dia naik bas free kalau dia ni miskin sangat!Sesuai lah dengan dia ni!"

Habis semua kenderaan awam Ainul Raniya sebut.

"Tak pe,Zharfan.Aku boleh call kawan aku.Aku balik dulu.Assalamualaikum.."

Ain Syifa beredar dari situ.Sungguh dia terasa dengan kata-kata Ainul Raniya.

"You ni kenapa hah?" marah Hazeeq Zharfan.

"You tu kenapa?I tak sangka you berani curang belakang I!You ni dah tak sayangkan I ke?"

"No,Ainul.I still love you.So much.I minta maaf,okay?"

"Okay,tapi dengan satu syarat.."

"Seratus pun I sanggup.."

"What?Seratus?Sorry,I ni masih berperikemanusiaan,okay?"

"I gurau je,sayang.."

"You,jom teman I makan.I tak makan lagi tau.." kata Ainul Raniya dengan intonasi mengada.

"Ala,kesian sayang I ni.Tak makan lagi erk?Okay,jom I belanja.."

Mereka menuju ke restoran yang selalu mereka makan.

"Sayang,I nak pergi ladies kejap.I rasa make up I dah cair lah.."

Hazeeq Zharfan hanya mengangguk.Faham sangat dengan perangai tunangnya itu.

Tiba disaat itu,fon Ainul Raniya berbunyi.Hazeeq Zharfan hanya membiarkan.

Tidak lama kemudian,Ainul Raniya tiba.Dia duduk berhadapan dengan Hazeeq Zharfan.

"You,fon you bunyi tadi.."

"Ohh,ye ke?"

Ainul Raniya segera mengambil fonnya dari handbagnya.

Tertera whatsapp dari Irham.

Bie💖
You pergi mana?
Sampai hati you tinggalkan I macam tu je..

"Siapa?" soal Hazeeq Zharfan.

"Ohh,my mum.."

Makanan dan minuman yang diorder pun sampai.

Hazeeq Zharfan sesekali merenung Ainul Raniya.

Ainul Raniya yang perasan mula rasa tidak selesa.

"Kenapa you pandang I macam tu?You rindu I ehh?"

"Yea.I rindu you tapi erm..sejak dua menjak ni I rasa kita dah jauh.Kenapa erk?Kalau I ada buat salah,you cakap lah.Janganlah hilangkan diri dari I.I call you,you tak angkat.I wasap you pun you tak reply.Kenapa?"

"Sorry,sayang.I lupa nak bagitau you.Tok ma I sakit.." bohong Ainul Raniya.

"Sorry,I tak tahu.."

"It's okay.Erm..cepatlah habiskan makanan ni.."

Saya terlalu mencintai awakWhere stories live. Discover now