Ain Syifa mula bekerja seperti biasa.Dia membelek fonnya.
Syahril Luthfi
Sayang💕Rindu aku tak?
Btw,thanks sbb sudi mengandungkan my child😃
Jaga baby kita elok-elok..
Ain Syifa pantas memblock Syahril Luthfi.Kadang-kadang dia terasa dirinya seakan ada gangguan mental.
Fon dicampakkan ke tepi.Hatinya sudah mula panas.
"Syifa,jom lunch dengan abang.." ujar Aidil Syahmi tatkala membuka pintu bilik adiknya.
"Tak pe lah,bang.Syifa tak lapar lagi.Abang pergi jelah.."
"Memang lah kau tak lapar.Tapi anak buah aku tu mesti dia lapar.Zharfan suruh abang perhatikan kau ni.Jom lah.Nanti kau sakit,abang yang kena tau.."
"Kalau Zharfan tu,tak pe.Syifa tahu nak jawab apa.Syifa tahu jaga diri Syifa.."
Entah mengapa ayat terakhirnya itu seakan memberi kesan kepadanya.
Jaga diri?
Fikirannya melayang apa yang berlaku pada malam itu.Kalau betul lah dia pandai jaga diri,mesti perkara itu tidak berlaku.
"Syifa,abang tahu kau pandai jaga diri kau.Maruah kau.Tapi Zharfan tu sayangkan kau.Mestilah dia risaukan kau.Lagi-lagi kau dalam keadaan macam ni.." kata Aidil Syahmi lagi.
'Tak abang.Syifa tak pandai jaga diri Syifa.Maruah Syifa..' getus hati Ain Syifa.
"Jom ikut abang.Jangan nak bagi alasan.Kalau tak,abang report Zharfan.Biar kau kena marah.."
Tangan adiknya ditarik keluar dari bilik itu.Serentak itu,mereka bertembung dengan Kamelia.
"Kamelia,jom.Lunch sekali.." ajak Ain Syifa.
"Tak pe lah,Cik Syifa.Saya dah suruh Anna bungkuskan makanan untuk saya tadi.Lain kali jelah.." balas Kamelia.
Aidil Syahmi hanya memerhati PAnya itu.Terngiang-ngiang di telinga tentang hasrat mamanya.
"Kalau macam tu tak pe lah.Kami gerak dulu.."
"Okay.."
🎲🎲🎲
Hazeeq Zharfan mendekati isterinya yang duduk termenung di sofa ruang tamu itu.
"Macam mana hari ni?Kau okay?" soalnya prihatin.
Mujur isterinya itu tidak mengalami alahan yang teruk.Cuma kadang-kadang risau juga dia kerana Ain Syifa hanya mengadu kepalanya asyik pening dan ada juga muntah-muntah.
Ikutkan rasa hati,ingin sahaja dia menyuruh isterinya berhenti kerja buat sementara waktu namun dia yakin Ain Syifa pasti akan membantah.
"Okay.."
"Aku tahu kau tak okay.."
Ain Syifa mengeluh perlahan.Dia memandang anak mata suaminya itu.
"Erm..Zharfan.Kau pernah terfikir tak anak ni bukan anak kau?"
Soalan Ain Syifa membuatkan Hazeeq Zharfan terkejut.Tidak pernah pula soalan itu bermain di mindanya.
"Kau merepek apa ni?Kau ni aku perasan memang suka merepek sejak kau pregnant.Kenapa?Aku yakin baby ni baby aku.Dah,jangan nak merepek.."
Ain Syifa mengalihkan pandangannya ke lantai.
'Aku tak merepek,Zharfan.I'm sorry if aku sakitkan kau.Aku memang tak layak jadi isteri kau..'
Ain Syifa mula bangun dari duduknya.
"Nak pergi mana?"
Tangan isterinya dipegang.
"Nak tidurlah.."
"Tak nak ajak aku ke?" kata Hazeeq Zharfan.
"Tak pe.Aku nak tidur sorang-sorang.."
"Mana boleh.Tempat seorang isteri mesti di sisi suaminya.Tidur dengan aku.Dalam bilik aku.."
"Err..tak pe lah.."
"Syifa.."
"Zharfan,please.." rayu Ain Syifa.
"Kalau macam tu aku tidur bilik kau.."
"Zharfan.."
Hazeeq Zharfan mengeluh perlahan.
"Okay,aku bagi kau tidur sendirian malam ni.Tapi sebelum tu,bagi aku peluk dengan kiss kau dulu.."
Ain Syifa tiada pilihan.Hazeeq Zharfan tersenyum apabila isterinya itu tidak membantah.
Segera dia memeluk tubuh isterinya.Ain Syifa hanya membiarkan.
Entah mengapa dirinya berasa selamat berada dalam pelukan suaminya.Dikawalnya air mata daripada jatuh.
Pipi dan dahi isterinya dikucup setelah melepaskan pelukan.
"Good night.."
Ain Syifa hanya menganggukkan kepalanya.Dia segera menyalam tangan suaminya dan beredar masuk ke dalam bilik.
Hazeeq Zharfan juga begitu.Fon yang berada di tepi katil dicapainya.
Kelihatan ada 3 whatsapp masuk.
My lovely❤
SayangI miss you so much
You tak rindu I ke?
Mesej itu dibiarkan bluetick.Dia terpandang ke arah nama dan love yang ditulis pada nama Ainul Raniya.
Dipadamnya my lovely dan love itu.Dia menggantikan dengan Ainul Raniya.
Fonnya dimatikan.Dia memandang ke arah frame gambar Ain Syifa yang berada di tepi katil.
Tersenyum dia.Good night my princess!
YOU ARE READING
Saya terlalu mencintai awak
Romance#2019 Coverby:@nurshaziera Ain Syifa dikejutkan dengan berita perkahwinannya dengan crush sekolahnya dahulu iaitu,Hazeeq Zharfan. Sepanjang perkahwinan,Hazeeq Zharfan hanya menjalankan tanggungjawab zahirnya sahaja. Ain Syifa pula cuba membuang per...