Menekülnöm kell. Ha nem teszem meg, akkor a családom utód nélkül marad, és amennyiben ez beteljesül, a leghalványabb esély sem lesz arra, hogy ne a kapzsi unokafívérem és a családja uralja az idők végezetéig a királyságot.
Márpedig a családom valamiért nem szívleli a Meribelle-ek uralkodását. Érthető okokból. Ha a miénk a trón, miért adjuk oda? Csakhát polgárháború idején ez nem teljesen így működik.
Az nyer, aki több embert tud felmutatni. Így került idejekorán a trónra unokabátyám, Lawrence Meribelle. Annak érdekében, hogy ez ne tartson tovább cirka kettő-négy évig meg kell valakit menteni. Ez a valaki pedig én vagyok.
Mindig is hittem abban, hogy békében növök fel egy békés országban. Ez így is történt, egészen addig, ameddig be nem töltöttem a tizennyolcat. Valamiért a lakosok pont most döntöttek úgy, hogy fellázadnak.
Szabályok és elvárások közt éltem. A sorsom előre meg volt írva. Normális esetben most tartanánk ott, hogy férjeket vadásznék. A bátyám, lenne a jogos trőnörökös, akinek a koronázása miatt égne lázban az ország.
Ehelyett követem apám a még be nem foglalt palota falain belül, Isten tudja hova. A bátyám helyett én öröklöm a trónt, mert krízishelyzetben én állítólag sokkal jobban tudom vezetni az országot.
- Leonora - állt meg egy ajtó előtt a király. - Holnap ezen a szekrényen keresztül fogsz megszökni. Ez kivisz téged a hegyekbe, onnan könnyen tudsz menekülni - egy üres szobában álltunk, semmi sem volt ott, csak egy sötéttölgy szekrény árválkodott. Némán bólintottam válaszként.
- Látod ezt a rózsát itt a falon? Ha megnyomod kinyílik az alagút kapuja. Ha a végére érsz az alagútnak, nyomd meg a másik rózsát a falon. Az fogja nyitni. A kapu után van egy nagy terem. A teremből nyílik egy lépcső, ami a felszínre visz. Ott erdő van. Az erdőn keresztül menj a legközelebbi faluba. De vigyázz! Senki se vegyen észre.
- Értettem, apám.
- Most pedig, menj, keresd meg a szobalányod, és tegyen felismerhettetlenné.
Pukedliztem, majd kimentem a szobából. Megkerestem Elizabeth-et. A szobámba siettünk, ahol megkezdődött a hajvágás. A hosszú, sötétbarna hajam a fülemig lett visszavágva. Édesanyám lépett be a terembe, egy szolga kíséretében, aki egy kocsit tolt.
A kocsin parókák sorakoztak. Végül egy vállig érő, vörös hajzuhatagra esett a választásunk. Az volt a legkevesbé hasonlatos az eredeti kinézetemhez.
Korán elmentem aludni, hogy elég erőm legyen a szökéshez.
Másnap reggel az egész családom a szekrény előtt várakozott. A protokoll szerint kézcsókot adtam anyám kezére, aki ezt látván felhúzott a földről, majd magához szorított.
- Imádkozni fogok Dorothea, hogy sikerüljön - a királyné volt az egyetlen, aki mindig a második nevemen szólított.
- Én is - csuklott el apám hangja, majd ő is magához szorított. - Ne feledd, ha valki kérdezi, Virginia Armitage vagy. Apád katona volt, aki meghalt a polgárháborúban, anyád életétvesztette szüléskor.
- Igenis - suttogtam.
Legvégül odaléptem Donaldhoz, a bátyámhoz.
- Vigyázz magadra - suttogtam, miközben szorosan a karjaiba bújtam.
- De te kétszer annyira - simított végig a hajamon.
A többi testvérem nem jelent meg a búcsúztatón, hiszen ők nem is tudtak arról, hogy elhagyom a palotát. Donald is csak azért tudta, mert az ő trónját ruházták át rám.
YOU ARE READING
Leonora
RomanceDorothea Celest Agrethe van Handerson királynő, az igazság kiderültével úgy döntött kideríti, családja miket titkol még. Ezért lement az egész pincét elfoglaló irattárba, találomra felnyittatott pár cellát, ahol több, mint száz éves dokumentumokat...